r.

Poradnik dla ADC: kupowanie przedmiotów

Często przegrywacie, gdy gracie jako ADC? Nie czujecie tej potęgi, którą widzicie u swoich ulubionych streamerów? Giniesz, jak tylko zobaczysz wykrzyknik nad sobą? Nie wiń nikogo, tylko postaraj się o lepsze itemy, a wszystkie Twoje problemy znikną, tak samo jak przeciwna drużyna po zobaczeniu Cię przed sobą.

Wybór przedmiotu zmienia sposób Twojego grania w League of Legends. W zależności od tego, co kupiłeś, zmienia się sposób, w jaki walczysz oraz Twój wkład w sukces zespołu. Właśnie dlatego ważne jest, by dobrze wiedzieć, co kupować w różnych sytuacjach, aby zwiększyć prawdopodobieństwo Twojej wygranej. Tutaj jest kilka głównych sytuacji, w których budujesz się inaczej niż zwykle jako ADC.

 

Pierwszy Przedmiot

Są 3 przydatne przedmioty, które można budować jako pierwsze na ADC.

Infinity_Edge_item

Infinity Edge: Najczęstsza opcja podczas budowania ADC. IE jest niezwykle potężny. W early daje Ci niezłą przewagę. Jedyny problem jest z K.W. Mieczem, ponieważ musicie trochę zaczekać, aż będziecie mieli tyle golda, ale gdy już zdobędziecie cały IE, to uzmysłowicie sobie, że to czekanie było warte zachodu.

Trinity_Force_item

Trinity Force: Daje niezłego kopa w początkowej fazie gry Corkiemu, Kog’mawowi oraz Ezrealowi. Jest to dobre połączenie dla ADC rzucających umiejętnościami, dzięki pasywce od Sheena sprawiają, że ich uderzenia bolą. TF daje niewyobrażalnie dobre staty za małą cenę, a jeżeli jesteście ludźmi, którzy potrafią z tego cacka zrobić użytek, musicie przemyśleć zakup nawet na innych ADC. Jedyna słabość tego przedmiotu to późna faza gry; ten przedmiot ma wtedy niezbyt użyteczne staty.

Blade_of_the_Ruined_King_item

Blade of the Ruined King: Uwielbiany przedmiot przez wszystkie Vayne i Kalisty w grze. Daje większą przeżywalność oraz dzięki niemu możecie dłużej zostać na linii. Botrk ma zdecydowanie mniejsze obrażenia niż 2 poprzednie przedmioty, więc to jest dobry wybór dla postaci, które korzystają z prędkości ataku. Jest też świetny w trakcie pojedynków na solo liniach dzięki swojej aktywnej umiejętności, ale z racji tego, że przeciwnicy nie mają zbyt dużo zdrowia w early, pasywna umiejętność nie jest aż taka przydatna.

PD, Shiv, czy Ghostblade?

 

W większości wypadków, będziecie musieli wybierać pomiędzy tymi 3 przedmiotami. W jakich sytuacjach są one odpowiednie?

Phantom_Dancer_item

Phantom Dancer: Jest to najlepszy item z tych trzech. Ma największe obrażenia na sekundę, prędkość ataku i szansę na kryta. Świetnie współgra z IE. Jeżeli nie wiesz, co masz kupić, wybierz PD, to zawsze jest dobry wybór.

Statik Shiv

Statikk Shiv: Bardzo podobny do PD, Shiv jest kupowany przez wielu ADC. Ten przedmiot jest idealny dla mobilnych postaci, ponieważ dosyć szybko się ładuje. Jeśli w drużynie nie ma postaci, która dobrze radzi sobie z czyszczeniem fal minionów, SS będzie idealny. Jest on też bardzo dobry w early dzięki swemu burstowi, lecz ubożeje wraz z czasem, przez co PD w końcowej fazie wypada lepiej.

Youmuu's_Ghostblade_item

Youmuu’s Ghostblade: W dzisiejszej mecie supertanków rzadko się widzi, by jakiś ADC kupował ten przedmiot. Za to jest on dobry, gdy nie ma żadnego tanka w przeciwnej drużynie. Penetracja pancerza jest świetna na squishy cele. Jednak gdy wykorzystacie umiejętność aktywną, staje się najlepszym przedmiotem z tej trójki. Szkoda tylko, że na 6 sekund. Ma dosyć niski czas odnowienia, więc korzystajcie. Zwykle jest on dobry na Lucianie i Gravesie, gdy w przeciwnym teamie nie ma zbyt wielu tanków. Na Vayne też jest dosyć dobry, gdy często nią splitpushujecie.

BT czy Botrk?

Często wybór powinien być oczywisty, lecz wielu graczy ADC wybiera źle. Oto sytuacje w których musicie wybierać jeden z tych przedmiotów.

The_Bloodthirster_item

Bloodthirster: Jest to dość dobry defensywny przedmiot. Tak, defensywny. Daje Ci tarczę oraz większą kradzież życia od Botrka, więc zwiększa Twoją przeżywalność. Dobrze współgra z ADC polegającymi na umiejętnościach dzięki swojemu AD, a niezbyt potrzebujących prędkości ataku, którą zapewnia im Botrk. Ogólnie jednak w końcowej fazie gry BT wypada gorzej od Botrka.

Blade_of_the_Ruined_King_item

Botrk: Zabójca tanków. Jeżeli przeciwny team ma chociaż jednego tanka, powinieneś pomyśleć o zakupie Botrka. Jeżeli ma dwóch, to od razu go kupujesz. Ten przedmiot daje Ci świetną okazję do kite’owania słabo mobilnych tanków takich jak Sion i Volibear. Jeżeli nie potrzebujecie defensywnych statystyk BT, kupujcie Botrka.

 

Obronne przedmioty

Jest kilka opcji, które możecie rozważyć, gdy chcecie zakupić defensywny przedmiot.  Jeśli jesteście kimś, kto myśli, że jako ADC nie potrzebuje defensywnego przedmiotu, to obudź się, spadaj z tego raju, w którym przebywałeś i przestań przegrywać prawie wygrane gry.

 Banshee's_Veil_item

Banshee’s Veil: Główny wybór dzięki swojej pasywce, gdy w przeciwnej drużynie znajduje się postać z długo dystansowym cc, który potrafi Cię załatwić jeszcze przed walką. Jeżeli przeciwny zespół ma kogoś takiego jak Annie czy Blitz, to będzie najlepszy zakup, na jaki powinniście się zdecydować, ponieważ nie mogą zrobić swojego tricku z błyskiem. Miejcie pewność, że posiadacie ten przedmiot, gdy w przeciwnym zespole jest dużo postaci z wysokimi obrażeniami magicznymi i CC.

Mercurial_Scimitar_item

Mercurial Scimitar: To jest prawie to samo, co kupowanie BV. Wyjątkiem jest to, że macie dodatkowe ofensywne statystyki oraz sami decydujecie, kiedy zdjąć z siebie CC. Zaletą tego przedmiotu jest element zaskoczenia, bo wiele osób po prostu zapomni że możesz po prostu złamać ich CC.  TYLKO NIE ZAPOMNIJCIE GO AKTYWOWAĆ (Naprawdę polecam, nawet na topa, gdy gracie przeciwko Vladimirowi. Pozbawicie go ulta na całą grę.)

Anio _Stró _przedmiot

Guardian Angel: Jeden z najpotężniejszych przedmiotów dla ADC z pełnym buildem. Daje Ci praktycznie drugie życie podczas walk drużynowych. Jedyną wadą tego przedmiotu jest długi czas odnowienia, a jego statystyki nie są warte pieniędzy, które wyłożyliście. Na dodatek nie daje Ci bezpieczeństwa od CC. Pasywka nie ma znaczenia, jeżeli powrócisz do życia, tylko by zobaczyć przed sobą pięć wycelowanych w Ciebie broni. Dobry jest natomiast, gdy w przeciwnej drużynie są asasyni, którzy zabijają Cię w 0.0002 sekundy.

Randuin's_Omen_item

Randuin’s Omen: Nie śmiejcie się, to naprawdę jest dobra opcja, gdy przeciwna drużyna składa się tylko z AD. Spowolnienie natomiast  okaże się przydatne, gdy będzie Was gonił Lee Sin/Wukong/Talon.

Końcówka

Mam nadzieję, że nauczyliście się czegoś odnośnie kupowania przedmiotów na ADC. Nie wszystkie gry są takie same, więc nie podążajcie jednym schematem. Używajcie mózgu, by budować się inteligentnie, a będziecie lepszymi graczami. Granie ADC wymaga opanowania wielu rzeczy, takich jak farmienie i kite’owanie, lecz jeśli nie opanujecie podstaw, to na nic Wam inne rzeczy.

Źródło: http://team-dignitas.net/articles/blogs/League-of-Legends/7631/bot-lane-basics-itemization