Po zmianach przedmiotów na AD wiele postaci zyskało dużo możliwości. Jednym z takich bohaterów jest Talon - Cień Ostrza. Zabójca potrafiący w ułamku sekundy zdmuchnąć przeciwnego ADC lub midlanera z powierzchni Ziemi. W tym poradniku postaram się objaśnić podstawowe kwestie dotyczące postaci.
Talon, jak już wcześniej wspomniałem jest zabójcą, który walczy dla swoich niecnych celów takich jak zarobki albo zemsta na wrogach. Pomimo kilku nerfów w zeszłych latach wciąż zajmuje swoje honorowe miejsce po Zedzie. Jest to jeden z tych bohaterów, których nie spodziewasz się na rankedzie. Ale wiesz, że jeśli ktoś go picknie, to zazwyczaj oznacza koniec jego albo Twój. Postać ta jest jedną z najszybciej snowballujących się, przez co trudno na nią grać po nieumyślnym oddaniu killa. Praktycznie nie ma counterplay’u. Jego główną linią jest mid i właśnie na niej się skupimy.
Umiejętności
Pasywka – zadajemy 10% więcej obrażeń z autoataków, kiedy cel ma sobie CC.
Q – Wzmocniony atak, po którym zostaje nałożone krwawienie. Efekt ten działa 6 sekund i odkrywa nasz cel. Dodatkowo pozwala na reset autoataku.
W – Wyrzucenie ostrzy, które po chwili wracają. Umiejętność ta spowalnia wroga, przez co bijemy więcej z autoataków. Ważnym elementem są ostrza, które trafiają przeciwnika dwa razy (pozwala to na dwukrotne nałożenie efektu Czarnego Tasaka). Nasze główne narzędzie harassu oraz czyszczenia fal minionów.
E – Blink do przeciwnika spowalniający o 99% na ćwierć sekundy. Zwiększający nasze obrażenia poprzez pasywkę oraz rosnące co poziom procentowe wartości wybranemu celowi.
R – Niewidzialność oraz zwiększenie prędkości ruchu, a także rozrzucenie ostrzy i ich powrót po chwili. Główne narzędzie naszego burstu.
Kolejność rozdawania umiejętności: R -> W -> Q -> E.
Specjalizacje
Wybranie opcji 12/18/0 pozwoli nam na zmaksymalizowanie obrażeń. W czerwonym drzewku po prawej wybieramy zwiększenie siły umiejętności. Następnie środkowa specka zapewni nam sustain po zabiciu minona. Natural Talent zwiększa nasze AD. Na koniec Opressor, działa podobnie jak pasywka – kiedy przeciwnik ma CC zadajemy mu więcej obrażeń. Ze środkowego drzewka wybieramy speckę po prawej, ułatwi nam ona dobijanie minionów. Następnie bierzemy ciastka. Talon nie ma dobrego early, więc każdy rodzaj sustainu się przydaje. Merciless zwiększa nasze obrażenia, kiedy życie przeciwnika spadnie poniżej 40%. Precision – dodatkowa penetracja jest tym, czego chcemy na każdym zabójcy. Na koniec Thunderlord’s Decree, który po trzykrotnym ataku lub użyciu umiejętności zadaje ogromną ilość obrażeń.
Runy
Znaki – 9x Flat AD ułatwia dobijanie creepów oraz zwiększa nasze obrażenia z umiejętności oraz autoataków.
Pieczęcie – 3x Armor per lvl oraz 6x Flat armor, przydatne na wszelkie postacie AD. Pomagają również, kiedy przeciwny mag obija nas z autoataków.
Glify – 9x Magic Resist per lvl, na start i tak próbujemy omijać wszelkie umiejętności i dożyć do 6 lvl-a, a już wtedy runki te są lepsze od Flatów. Niezwykle silne przeciw magom, dodatkowo przydatne do naszego buildu – trzeba pamiętać, że tarcza Malmortiusa skaluje się z Magic Resistem.
Esencje – 3x AD tak samo jak w przypadku Marków.
Czary przywoływacza
+
Flash + Ignite – Standard dla każdego zabójcy.
Przedmioty
Przedmioty na start
Long Swordi3 Ciastka – AD ułatwia dobijanie, a ciasteczka zapewniają sustain na linii.
Core
Youmuu’s Ghostblade – Co tu dużo mówić? Wielka ilość AD, 10% CDR oraz 20 płaskiej penetracji pancerza, idealny przedmiot dla każdego zabójcy. Nie zapominajmy o aktywce, która daje nam prędkość ataku i ruchu. Staramy się odpalić po R, aby jak najszybciej złapać wroga. Tiamat – AD i HP regen zapewniający przeżycie oraz świetna pasywka sprawiająca, że nasze autoataki zadają obszarowe obrażenia. Aktywnym efektem jest wybuch wokół nas, przydatny do waveclearu oraz burstu (resetuje autoatak).
Full Build
Boots of Swiftness – prędkość ruchu oraz pasywka redukująca spowolnienia (tani koszt ułatwia zakup innych przedmiotów).
Maw of Malmortius – AD, penetracja i duża dawka odporności na magię. Świetny item na przeciwnych magów. Przedmiot ten posiada również tarczę aktywującą się w chwili, kiedy poziom naszego HP spadnie poniżej 30%.
The Black Cleaver – życie, obrażenia fizyczne oraz ogromna ilość CDR – aż 20%. Dodajmy do tego genialną pasywkę, która redukuje pancerz przeciwnika i stackuje się do 6. Czyli po trafionym R i W wystarczą tylko dwa autoataki (aa+Q), aby przeciwnik nie miał 35% pancerza.
Duskblade of Draktharr – mini ult Zeda jest tym, co lubimy. Item posiada fajny burst, jeśli jakimś cudem ktoś nam zdoła uciec. 70 AD, penetracja pancerza oraz 5% szybkości ruchu.
Ravenous Hydra – budujemy ją z Tiamatu, kupionego w początkowej fazie gry.
Opcjonalnie: Last Whisper, Lord Dominik’sRegards, Mortal Reminder. Przydatne jeśli w przeciwnej drużynie jest masa tanków. Mając poprzednie itemy i tak będziemy zadawać im sporo obrażeń, ale czemu by nie skrócić ich życia i burstować jak papierowych ADC?
Jeśli ktoś dotrwał do tej części to bardzo dziękuje za przeczytanie poradnika. Mam nadzieje, że się podobał. Jest czysto subiektywny i wszelkie zmiany są dostępne. Nie każdy musi grać tak jak ja, ale myślę, że to niezły start dla początkujących. Oceńcie w komentarzach.
Inspiracją był poradnik Vapory, jednego z najlepszych Talonów, jakich widziałem: Click!
Wiesz, co tu będzie napisane. Jeśli nie chcesz używać ciasteczek, wyłącz je w przeglądarce, ponieważ podobnie jak każda inna strona w Internecie używamy plików cookie. Pomagają w celach statystycznych i w sprawnym funkcjonowaniu strony. ZgodaPolityka cookies