Rola Junglera jest niezwykle ważna dla losów gry. Poznaj zasady, którymi rządzi się ten niebezpieczny obszar na Summoner's Rift. Jakimi postaciami tam grać? W tej części na celowniku Kha'Zix - Łowca pustki!
Jungle
Nie każdy może sobie zdawać z tego sprawę, ale gra w jungli jest kluczowa dla każdej z gier. To od dzielnego pogromcy bezbronnych potworów zależy, czy szala zwycięstwa będzie po ich stronie. Jest kilka typów junglerów, ale skupimy się na razie tylko na dwóch – jungler, który jest wszędzie, a zarazem nigdzie oraz jungler, który nie wystawia nosa spoza lasu. Co łączy te dwa typy? Jedynie nazwa.
Jungler, którego niema, a jest wszędzie, to najlepszy, na jakiego możecie trafić. Pomaga na liniach mających niemały kłopot z przeciwnikiem, swoją obecnością odstrasza oraz pilnuje swojej części lasu… przeciwnika również. Jednym słowem: John Rambo.
Ten drugi to z pewnością składa Devourera. A przynajmniej w większości przypadków tak jest. Leśnik siedzi wśród krzaków i potworów do 30 minuty, aby wyjść i bronić spushowanego Nexusa – bo nie pomagał. Dlatego też przedstawię Wam poradnik do kilku leśników, dzięki którym będziecie bardziej Rambo, niż mniej! Zaczynajmy!
Kha’Zix – Łowca pustki
Był już Rengar, to teraz pora na niego… na Kha’Zixa! Ten przerośnięty robak, którego obecność na mapie budzi strach w sercach przeciwnika – bo kto by się go nie bał, lol -. Niewidzialność jest jego sprzymierzeńcem i największą zaletą. Dlaczego? Mówi się, że najstraszniejsza jest kosa pod żebra znienacka i boli bardzo. Urodzony przeciwnik Rengara i wszystkich papierowatych championów. Kha’Zix jest jak kot, chadza własnymi ścieżkami. Jego zadaniem jest wysyłanie przeciwników w niebyt. Jak prezentuje się ten łowca z pustki?
Chyba nie raz spotkaliście się na Summoner’s Rift z tym przyjemniaczkiem. Może to po swojej stronie czy – co gorsze – przeciwko. Bardziej spostrzegawczy zapewne zauważyli, że Kha został wyposażony przez wszechmocne Riot Games w doskoki. Ta bestia jest od odszukiwania najsłabszych jednostek w siłach przeciwnika, zabijaniem ich na śmierć. Z twardszymi pójdzie nam troszeczkę trudniej, ale zawsze ich pokonamy i zatańczymy na tym, co z nich pozostało. Warto wspomnieć, że jak w przypadku Rengara, nasze umiejętności można rozwijać, tj. ewoluować. Spójrzmy na skille tego robaczka!
Umiejętność pasywna – Ukryte zagrożenie – W momencie, gdy nasz Kha jest całkowicie nie widoczny dla przeciwników otrzymuje “Ukryte Zagrożenie”. Czym jest? Umiejętność ta powoduje, że każdy następny atak Kha zadane obrażenia magiczne i spowalnia ofiarę. Niech was to nie zmyli, Kha’Zix to AD asasyn pełną gębą!
Q – Zakosztuj ich strachu – Aktywnie jest to zwiększenie obrażeń z autoataku, zaś biernie to oznaczanie odizolowanych przeciwników od innych. Mamy wówczas pewność, że w pobliżu bezbronnego ADC nie ma nikogo, kto b y mu przyszedł z pomocą.
Rozwinięte Q– Otrzymujemy zwiększony zasięg z naszego Q oraz większe obrażenia do celów odizolowanych.
W – Kolec pustki – Nasz Kha’Zix wystrzeliwuje pocisk, który nie dość, że spowalnia przeciwnika to jeszcze nas leczy. Warto wiedzieć, że stwory w jungli jak i miniony otrzymują 20% więcej obrażeń z naszego W.
Rozwinięte W – Kha strzela nie jednym, a trzema pociskami, które również go leczą, ale o wiele więcej spowalniają przeciwnika – jak w przypadku normalnego W spowalnialiśmy o 20%, tak przy rozwiniętym aż o 50%.
E – Skok – W momencie wpakowania punktu umiejętności w nasze E, Kha jest w stanie skakać na określone odległości – spokojnie pokonamy cienkie ścianki summoner’s rift, z tymi grubszymi jeszcze nie damy sobie rady – Lądując zadaje obrażenia fizyczne.
Rozwinięte E – Nasz przerośnięty robak ujawnia skrzydła, a co za tym idzie naszymi skokami możemy pokonać znacznie większą odległość. Warto pamiętać, że w momencie zdobycia killa lub asysty nasz skok się resetuje.
R – Atak pustki – nasza umiejętność specjalna ma dwojakie zastosowanie. Pierwszym jest to, że każdy punkt wydany w nią umożliwia nam rozwinięcie dowolnej umiejętności, dając jej dodatkowe efekty (opisane powyżej) Drugim jest wchodzenie w niewidzialność i atakowanie naszej ofiary z zaskoczenia. Wchodząc w niewidzialność Kha otrzymuje nieznaczną premię to poruszania się i przenikania przez jednostki – tak, aby szybciej dopaść przeciwnika. Niewidzialność trwa 1 sekundę i można w nią wejść dwukrotnie. Odstęp między pierwszym wejściem, a drugim trwa maksymalnie 15 sekund.
Rozwinięte R – Kamuflaż pustki – Kha może wejść w niewidzialność, aż trzy razy, a sama trwa o sekundę dłużej tj. na 2 sekundy znikamy z oczu przeciwnikowi.
Jakie przedmioty budować?
Kha’zix jest AD asasynem, zatem im większa ilość fizycznych obrażeń i penetracji pancerza, tym lepiej! Osobiście buduję na nim to:
jednakże, jeżeli jesteśmy bardziej najedzeni, można zaopatrzyć się w to:
Genki na Kha’zixie!
Niczego nie spodziewający się przeciwnik, to martwy przeciwnik. Podczas gry Kha’zixem, ta prawda życiowa powinna nam przyświecać ilekroć opuszczamy bazę. Najefektywniejsze ganki, które w 90% kończą się śmiercią wroga zaczynają się po naszym 6 poziomie. Wtedy jak najszybciej gnamy na linię z zamiarem wysłania naszego oponenta na słodkie łono szarego ekranu śmierci. Wiedząc, że w okolicy alei nie ma ustawionych wardów wchodzimy w niewidzialność – wychodząc z krzaków/wchodząc na linię, pamiętajmy, że zniknięcie trwa 1 sekundę, trzeba się śpieszyć – zachodzimy przyjemniaczka z przeciwnego teamu, zużywamy na nim nasze Q, W, a nasze E zatrzymujemy. Dlaczego? W razie gdyby sflashował, wtedy ciap E i po przeciwniku. Warto pamiętać też o tym, że nasze Q ma stosunkowo niski cooldown, więc można z nim szaleć i konie kraść.
Runy i Specjalizacje!
Moda na thunderlorda nie ominęła również Kha’zixa i ku zdziwieniu świetnie działa, nawet po nerfach tej masterki.
Wiesz, co tu będzie napisane. Jeśli nie chcesz używać ciasteczek, wyłącz je w przeglądarce, ponieważ podobnie jak każda inna strona w Internecie używamy plików cookie. Pomagają w celach statystycznych i w sprawnym funkcjonowaniu strony. ZgodaPolityka cookies