League of Legends r.

Poradnik dla Garena – Spin for the Win – Darmowe wbijanie dywizji

Kilka aktualizacji temu Garen dostał znaczne wzmocnienie, które sprawiło, że stał się niezłym pickiem, jednak czas jego królowania dopiero się rozpocznie wraz z kolejną aktualizacją (7.2), w której zostanie osłabiona odwaga kolosa - dzięki czemu "DEMAAAACIAAAA" prawdopodobnie zwiększy swoje znaczenie w aktualnej mecie gry

Nerfy odwagi kolosa w aktualizacji 7.2 będą kluczowe dla Garena. Nie ma co się oszukiwać, wszyscy bohaterowie obecnie wykorzystujący odwagę kolosa są po prostu OP (patrzy tutaj na Poppy/Maokai/Innych), jednak niebawem wszystko się zmieni i wyrówna. Ale przejdźmy do samego poradnika

Skórka

  • Commando – jeżeli chcesz pokazać swoje skurwysyństwo i zdecydowanie w eliminowaniu płaczących przeciwników
  • Warrior Knigdoms – BOGACTO KUHWA!

Ja zdecydowanie wybieram drugą opcję, aby wywołać u wszystkich ból dupy na EUNE, że stać mnie na skórkę za 1350 RP a oni mają tylko darmowego Alistara i Tristanę. Inne skórki są 2/10

Runy

  • Marki – AD – ułatwiają last hitowanie i dają nam power spike w early/mid game, które jest dla nas kluczowe
  • Seale – Pancerz – oczywiście, jeżeli gramy na bohatera AP – np Maokaia to możemy zmienić je na te skalujące się z poziomem
  • Glyphy – Odporność na magię lub jej wersja skalująca się co poziom – tu wybór oczywisty CDR jest dla nas zbędne i możliwe do osiągnięcia z podstawowych dla nas przedmiotem
  • Quinty – AD – tutaj podobne uzasadnienie co w przypadku marków – przez jakiś czas próbowałem Lethality/Destrukcję jednak nie zawsze ona zdążyła się zeskalować

Specjalizacje

  • 12/0/18 – ustawienie, które będziecie stosować w 90 % gier. Zapewnia bardzo mocny laning i podstawową wytrzymałość w środkowym etapie gry

  • 12/18/0 – jeżeli gramy na jakiegoś bohatera, który jest bardzo słaby w początkowym etapie gry, to możemy zastosować ustawienie z Thunderlordem. 12 punktów z ofensywny oczywiście można przerzucić na defensywę

Umiejętności

  • E -> Q -> W – w przypadku, gdy naszym pierwszym przedmiotem będzie TBC (Czarny Tasak)
  • Q -> E -> W – w przypadku, gdy naszym pierwszym przedmiotem będzie coś defensywnego – np Sunfire

Przedmioty

Start

 lub 

  • Doran + Potion w 90 % przypadków – Ruby Crystal można zaczynać w przypadku, gdy gramy np na Teemo/Jayca, gdzie duelowanie nie ma szans powodzenia

Pierwszy powrót do bazy

  • Uniwersalna ochrona, kapitalny push i zwiększenie możliwości ofensych

Pierwsze przedmioty

  • Zazwyczaj najlepszym wyborem będzie Tasak, jednak jeżeli bardzo przegrywamy linię, to jak najszybciej powinniśmy iść w defensywę. Powyższe trzy przedmioty + buty będą dla nas najrozsądniejszym wyborem

Defensywa

  • W 90 % gier do samego końca gry powinności iść w tanka – TBC jest całkowicie dla Garena wystarczające do zadawania pokaźnych obrażeń i obniżania pancerza przeciwnikom. Im dłużej to robimy tym jesteśmy bardziej przydatni dla naszego zespołu.

Ofensywa

  • Tu Was zaskoczę, ale jeżeli chcecie budować coś ofensywnego to najlepszym wyborem będzie IE, który najlepiej podbije nasze obrażenia i sprawdza się doskonale w starciu z papierowymi wrogami. Ghostblade, gdy chcemy coś budżetowego a Steraka powinniśmy budować, gdy jesteśmy zbyt podatni na burst wroga

Oczywiście pamiętajcie, ze obecnie jestem tylko sporadycznie grającym w platynie noobem, ale uważam, że ten poziom reprezentuje większość z nas i Garen aktualnie się tam genialnie spisuje: