League of Legends r.

Podsumowanie zmian Janny, przewidywane kolejne osłabienia

Nowy patch zbliża się z przytłaczającą prędkością... Przyjrzyjmy się z bliska gdybaniom Meddlera!

Janna uważana jest za jedną z najlepszych obrończyń w League of Legends, przez co postać potrzebowała pewnych zmian, które okazały się nietrafne. Przywołajmy zmiany z patcha 7.19:

Janna

  • Zasięg ataku: 475 jedn. ⇒ 550 jedn.
  • Podstawowe obrażenia od ataku: 52 pkt. ⇒ 46 pkt.
  • Przyrost obrażeń od ataku: 3 pkt. ⇒ 1,5 pkt.
  • Przyrost prędkości ataku: 2,61% ⇒ 2,95%
  • Prędkość pocisku podstawowego ataku: 1200 jedn. ⇒ 1600 jedn.
  • Podstawowe zdrowie: 487 pkt. ⇒ 525 pkt.
  • Przyrost zdrowia: 78 pkt. ⇒ 70 pkt.
  • Umiejętność bierna — Pomyślne Wiatry
    • Nowość: Janna odnosi teraz korzyść z 8% zwiększenia prędkości ruchu Pomyślnych Wiatrów.
    • Nowość: Podstawowe ataki Janny i zaklęcia uderzające w jeden cel zadają dodatkowe obrażenia magiczne w wysokości 35% jej dodatkowej prędkości ruchu.
    • 8% zwiększenia prędkości ruchu z Pomyślnych Wiatrów wlicza się do dodatkowych obrażeń magicznych umiejętności. Tak więc przy podstawowej prędkości ruchu Janny, która wynosi 335 jedn., same Pomyślne Wiatry dają 9,38 pkt. dodatkowych obrażeń magicznych
  • Q — Wyjąca Wichura
    • Koszt: 90/105/120/135/150 pkt. many ⇒ 60/80/100/120/140 pkt. many
    • Czas odnowienia: 14/13/12/11/10 sek. ⇒ 12 sek. na wszystkich poziomach
    • Zasięg: 850-1742,5 jedn., zależnie od czasu ładowania ⇒ 1000-1750 jedn., zależnie od czasu ładowania
    • Nowość: Wyjąca Wichura zawsze osiąga punkt końcowy w ciągu 1,5 sek. co oznacza, że w pełni naładowana porusza się o 75% szybciej od natychmiastowego rzucenia.
  • W — Zefir
    • Czas odnowienia: 12 sek. ⇒ 8 sek.
    • Czas działania spowolnienia: 3 sekundy ⇒ 2 sekundy
    • Bierna prędkość ruchu: 9/11/13/15/17% ⇒ 6/7/8/9/10%
    • Zasięg: 600 jedn., mierzone między środkami obszarów trafienia ⇒ 550 jedn., mierzone między środkami obszarów trafienia (zasięg zwiększony przeciwko dużym celom, zmniejszony przeciwko małym celom)
  • E — Oko Cyklonu
    • Czas odnowienia: 10 sek. na wszystkich poziomach ⇒ 18/16/14/12/10 sek.

Celem Riotu było jej osłabienie, a wyszło zupełnie odwrotnie – dostała 2 szybkie hotfixy zaraz po wprowadzeniu zmian jej skillsetu. Przypomnijmy je:

  • Pierwszy hotfix:
    • Bazowa prędkość ruchu: 335 jedn. ⇒ 320 jedn.
    • Bazowa mana: 409,52 pkt. ⇒ 350 pkt.
    • Bazowe zdrowie: 525 pkt. ⇒ 500 pkt.
    • W – Zefir
      Koszt many został zwiększony do 40/50/60/70/80 pkt. z 50/60/70/80/90 pkt.
  • Drugi hotfix:
    • Pasyw – Tailwind
      Procent dodatkowej prędkości ruchu zadawany jako obrażenia magiczne zmniejszony na wczesnych poziomach z 35% ⇒ 15/25/35% na poziomach 1/7/13.
    • E – Eye of the Storm
      Tarcza zmniejszona z 80/120/160/200/240 do 70/105/140/175/210.

Meddler oznajmił, że Riot nie popełni już tego samego błędu, dlatego testowane są różne zmiany Janny ze zwiększoną uwagą.

Według mnie problemem jest mała ilość mechanik, którą posiada Szał Burzy. Próbowano dodać jej więcej obrażeń, rekompensując zwiększony cooldown na E, lecz okazało się to niemądre – postać posiadała obrażenia, jak i także solidną ochronę.

A Wy w jaki sposób zmienilibyście tę bohaterkę? Może usunięcie przedmiotu Ardent Censer byłoby dobrym wyjściem? Dajcie znać w komentarzach!