League of Legends r.

Podsumowanie patcha 9.6

Riot wreszcie się wziął za LeaverBustera!

Spis nowości:

Skórki

  • Corgi Corki
  • Fuzz Fizz
  • Meowrick
  • Pretty Kitty Rengar

  • Fuzz Fizz Prestige Edition

Chromy

  • Pretty Kitty Rengar

  • Corgi Corki

Zmiany rozgrywki

Postacie

Zmiany

  • Aatrox
    • Bugfix: ikony wzmocnień nie pojawiają się już na pasku wzmocnień/osłabień jako puste kwadraty.
    • W – bugfix: Aatrox teraz poprawnie przyciąga wrogów, nawet jeżeli nie można ich obrać za cele.
    • R – bugfix: umiejętność bierna Aatroxa nie jest już usuwana, gdy ten się odradza.
  •  Kayle
    • Nerfy: przyrost AD, przyrost AS, W (skalowanie dodatkowej prędkości ruchu).
    • Domyślna statystyka adaptacyjna: moc umiejętności ⇒ obrażenia od ataku.
    • W: efekty Astralnego Błogosławieństwa są nakładane przy rzuceniu (zamiast po 0,25 sekundy).
    • W:  Kayle nie rozbraja się już na około 1 sekundę po rzuceniu Astralnego Błogosławieństwa (wcześniej rozbrojenie można było przerwać, szybko klikając prawym przyciskiem myszki).
    • E: czas rzucenia jest taki sam jak czas wykonania autoataku (zamiast 0,25 sekundy).
    • E – bugfix: część Gwieździstego Czaroostrza, która jest atakiem podstawowym, może teraz poprawnie trafić krytycznie.
    • Zaktualizowano listę polecanych przedmiotów, żeby zawierała Guinsoo’s Rageblade i Blade of the Ruined King.
    • Aktualizacje skórek: Riot Kayle, Silver Kayle, Battleborn Kayle, Judgement Kayle, Aether Wing Kayle.
  • Ornn
    • Buffy: W (czas odnowienia).
    • W polecanych przedmiotach znajdują się teraz wszystkie ulepszenia Żywej Kuźni. Zostały one również zaktualizowane i są bardziej trafne.
    • Pasyw – bugfix: grający Ornnem nie mogą już ulepszać przedmiotów sojuszników w trakcie doskoku E lub R, tym samym przerywając dany doskok.
    • Q: jeżeli słup magmy ma się zaraz skończyć, gdy Ornn rzuca E — Żarliwą Szarżę, będzie trwał dalej, dopóki doskok Ornna się nie zakończy. Tym razem na serio.
  • Urgot
    • Buffy: mana, przyrost regeneracji many, pasyw (nie zadaje już o 10% mniej obrażeń wrogom trafionym w ciągu ostatnich 5 sekund i nie kumuluje się już do 3 razy), W (koszt, czas odnowienia, redukcja obrażeń przy trafieniu), E (daje tarczę na 4 sekundy, obrażenia), R (zasięg).
    • Nerfy: W (nie daje już tarczy), E  (koszt)
    • Zmiany: E (czas odnowienia), R (czas rzucenia, obrażenia).

Buffy

  • Caitlyn
    • R (obrażenia).
  • Gnar
    • W (czas odnowienia).
  • Hecarim
    • Q (kumuluje się poprawnie, zwiększa obrażenia).
  • Ivern
    • W (szybciej wzmacnia ataki Iverna, gdy ten wchodzi w zarośla).
  • Nautilus
    • Pancerz.
    • Pasyw (czas odnowienia na każdym celu).
  •  Neeko
    • Przyrost prędkości ataku.
    • W – bugfix: nie aktywuje się już dwa razy z rzędu przy wysokich wartościach prędkości ataku.
  • Shen
    • Q (obrażenia przy trafieniu).
  • Trundle
    • W (dodatkowa prędkość ataku).
  • Xayah
    • W (dodatkowa prędkość ataku).

Nerfy

  • Jayce
    • Zdrowie, przyrost zdrowia, regeneracja zdrowia, przyrost regeneracji zdrowia.
  • LeBlanc
    • Q (skalowanie).
  • Rek’Sai
    • R (czas odnowienia, skalowanie).
  • Sylas
    • W (skalowanie leczenia, wzmocnione leczenie).
  • Zoe
    • E (czas odnowienia, spowolnienie).

Przedmioty

Przedmioty związane z Tear of the Goddess

  • Jeżeli posiadacie Manamune (lub Muramanę), nie możecie kupić Archangel’s Staff( ani Seraph’s Embrace). Nie możecie też kupić kolejnej Tear of the Goddess.

Brawler’s Gloves

  • Szansa na trafienie krytyczne nie jest już efektem UNIKALNYM.

Runy

Minion Dematerializer

  • Krótszy początkowy czas odnowienia.
  • Mniej ładunków.
  • Zwiększone premie do obrażeń.

Overheal

  • Zmniejszony współczynnik zamiany nadwyżki leczenia na tarczę na niższych poziomach.

Nagrody za przerwanie serii zabójstw

Nagrody w złocie za stwory i potwory naliczają się wolniej i zmniejszają się, gdy tracicie przewagę.

Wartości złota na tablicy wyników nie zawierają już podstawowego złota za zabójstwo ani złota za pierwszą krew.

Spójność efektów aktywowanych przez umiejętności

Podzielono efekty umiejętności na trzy kategorie:

  • aktywowane przy trafieniu umiejętnością,
  • aktywowane w przypadku umiejętności zadających obrażenia w czasie i obrażenia obszarowe,
  • aktywowane obrażeniami zadawanymi przez zwierzątka.

Ujednolicono wszystkie efekty aktywowane przy trafieniu umiejętnością. Jeżeli coś włączy efekt aktywowany przy trafieniu umiejętnością, powinno też aktywować wszystkie inne przedmioty i runy, które mają taki sam sposób działania.

Od teraz wszystkie ataki zwierzątek będą aktywowały efekty w ten sam sposób. Na razie oznacza to, że wszystkie efekty, które aktywują się przy trafieniu umiejętnością (np. efekty Udręki Liandry’ego, Kryształowego Kostura Rylai, Echa Luden), będą teraz aktywować się również w przypadku ataków zwierzątek. Dzięki temu możemy mieć efekty, które aktywują się przy trafieniu umiejętnością, ale nie w przypadku ataków zwierzątek (albo w drugą stronę).

Lista umiejętności, nad którymi pracował Riot, by wpasowały się w jedną z kategorii:

  • umiejętności zadające naraz obrażenia w czasie i obrażenia obszarowe:
    • E — Tratowanie Alistara,
    • R — Burza Lodu Anivii,
    • R — Chmara Kruków Fiddlesticksa,
    • W — Pole Elektryczne Jayce’a,
    • R — Lotos Śmierci Katariny,
    • R — Tnąca Burza Kennena,
    • R — Rzeź Luciana,
    • R — Czas na Ostrzał Miss Fortune,
    • W — Harvester of Sorrow Mordekaisera,
    • W — Udręczony Cień Morgany,
    • R — Furia Pustyni Nasusa,
    • R — Wstrząsy Rammusa,
    • R — Dominus Renektona,
    • R — Wyrównywacz Rumble’a,
    • W — Wypalenie Shyvany,
    • R — Promień Dezintegracji Istot Żywych Vel’Koza,
    • R — Cyklon Wukonga;
  • zwierzątka:
    • pająki Elise,
    • zabawki niespodzianki Shaco,
    • rośliny Zyry,
    • duch Smoka Mordekaisera (którego atak liczy się również jako efekt obszarowy),
    • działka Heimerdingera (lasery działek oraz strzały i lasery działka z superumiejętności liczą się również jako efekty obszarowe),
    • pusklęta Malzahara (których ataki liczą się również jako ataki podstawowe na potrzeby uników),
    • ghule Yoricka (których ataki liczą się również jako ataki podstawowe na potrzeby uników),
    • ciosy zadawane przez Tibbersa Annie (które liczą się również jako ataki podstawowe na potrzeby uników; aura ognia liczy się jako efekt obszarowy i trafienie umiejętnością),
    • Stokrotka Iverna (której ataki liczą się również jako ataki podstawowe na potrzeby uników; najmocniejsze uderzenie w ziemię jest zaliczane jako efekt obszarowy i trafienie umiejętnością);
  • inne zmiany:
    • Q Viktora (wzmocniony atak teraz włącza efekty aktywowane przy trafieniu umiejętnością),
    • Guardian’s Horn (przedmiot na ARAM-ie: zachowanie zmniejszenia obrażeń jest teraz konsekwentne w przypadku wszystkich umiejętności zadających obrażenia w czasie),
    • Summon Aery (wszystko powinno konsekwentnie aktywować tę runę, nie licząc efektów zadających obrażenia w czasie, które nie są umiejętnościami, takich jak Corrupting Potion, Scorch i innych przedmiotów, run czy wzmocnień),
    • Q Yasuo (trafienia drugorzędnych celów są teraz uwzględniane przez runy),
    • kominacja E i Q Yasuo (trafienia drugorzędnych celów są teraz uwzględniane przez runy).

Gry rankingowe

Wyłączono rangi pozycyjne w Ameryce Północnej i Korei. Nie pojawią się one w innych regionach.

W patchu 9.6 odbędzie się częściowy reset rang. Szczegóły: klik!

Limit klatek wydajnych komputerów

Domyślny limit klatek zmienia się z “bez limitu” na 240 kl./s.

Z początkiem patcha 9.6 wszyscy gracze, którzy aktualnie korzystają z opcji “bez limitu”, automatycznie przejdą na limit 240 klatek na sekundę. Jeżeli chcecie, możecie oczywiście wrócić do ustawienia “bez limitu”.

Lista misji

Lista misji od teraz grupuje misje w zakładki zależnie od wydarzenia i rodzaju misji. Możecie zmieniać zakładki z poziomu nowego paska bocznego na liście. Możecie rónież wyświetlać wszystkie misje naraz.

LeaverBuster

Riot aktualizuje system LeaverBuster. Będzie on bardziej przyjazdy dla graczy wychodzących z gier z powodów, na które nie mają żadnego wpływu.

Patch 9.6 w skrócie

Cały opis patcha 9.6 znajdziesz tutaj: klik!