Najprostsze rady dla początkujących graczy dotyczące postaci. Nie dajcie się zaskoczyć przeciwnikom.
Aatrox: Dobry w walkach jeden na jednego – jeśli pasek pod jego HP jest koloru czerwonego, po śmierci wskrzesi się i odzyska trochę zdrowia.
Ahri: Ult zapewnia jej trzy skoki, używa uroku, który po trafieniu wymusza na bohaterze chód w jej kierunku. Unikaj jej kuli – wraca jak bumerang.
Akali: Nie walcz z nią samotnie jeśli grasz czymś delikatnym. Może skakać do bohaterów i stworzyć strefę w której będzie niewidzialna – pomyśl nad kupnem pink’a.
Alistar: Jego ult powoduje, że otrzyma tylko 30% obrażeń, więc wchodzi pod wieże z łatwością, może skutecznie podrzucać wiele osób na całkiem sporym obszarze i potrafi przepychać ludzi.
Amumu: Potrafi rzucić bandażem, który ogłuszy Cię, a Amumu przyciągnie się do ciebie. Jego ult działa na dużym obszarze i zabrania złapanym przeciwnikom poruszanie się.
Anivia: Zamienia się w jajko kiedy umiera. Jeśli cię spowolni to może zadać ci wiele obrażeń.
Annie: Ma coś takiego jak “strefa NOPE!” nie podchodź do niej bo może zatrzymać Cię w miejscu a jej pełne combo prawdopodobnie Cię zabije.
Ashe: Jej auto ataki spowalniają, nie za bardzo można przed nią uciec. Jej ult jest globalny i trzyma długo w miejscu. Mimo to nie robi aż tak dużych obrażeń.
Aurelion Sol: Wokół niego latają gwiazdy, które zadają stałe obrażenia – jeśli ich unikniesz będzie on miał problem by wyrządzić ci obrażenia.
Azir: Przywołuje żołnierzy, których nie da się zabić – kosztują go mało many. Przemieszczanie ich tą manę zużywa – w dużej ilości.
Bard: Może przemieszczać się praktycznie wszędzie dzięki tunelom, jego ult zatrzymuje w grze wszystko co zostanie trafione przez 2.5 sekundy.
Blitzcrank: “Kryj się za stworami!” Jego przyciągnięcie może gwarantować twoją śmierć. Upewnij się, że stoisz za stworami i żeby nie mógł Cie przyciągnąć.
Brand: Robi bardzo dużo obrażeń we wczesnej fazie gry. Omijanie jego umiejętności jest bardzo ważne. Nie stój blisko sojuszników kiedy ultuje.
Braum: Ma tarcze, która blokuje umiejętności – jego ult podrzuca ludzi.
Caitlyn: Daleki zasięg auto ataków, sporo możliwości do karania przeciwnika, jej ult dobrze wykańcza wrogów.
Cassiopeia: Jej ult zatrzymuje w miejscu jeśli patrzysz w jej kierunku. Ma słaby początek – miej to na uwadze.
Cho’Gath: Zadaje dużo obrażeń, jego ult może zabrać ci większość hp. Jeśli zabije Cię ultem – urośnie i będzie mieć więcej zdrowia.
Corki: Ma dobrą ilość obrażeń, dostaje paczkę co pięć minut – dzięki niej porusza się przez chwilę bardzo szybko.
Darius: Jeśli walczysz z nim – nie rób tego zbyt długo i nie pozwól mu uderzyć zewnętrzną częścią obracającego topora. Jeśli trafi – wyleczy się. Jego ult to niesamowite narzędzie do dobijania.
Diana: Nie walcz z nią 1vs1 jeśli jesteś delikatny, może skoczyć do przeciwnika i powtórzyć to jeśli naświetli go swoją umiejętnością w kształcie księżyca. Robi bardzo dużo obrażeń.
Dr. Mundo: Super tankowaty, wciąż robi dużo obrażeń. Jego ult leczy go do około 60% jego zdrowia – dodatkowo bardzo szybko.
Draven: Robi dużo obrażeń – bardzo, ale musi łapać swoje topory. Wykorzystaj to żeby lepiej namierzać umiejętności.
Ekko: Przyglądaj się gdzie jest jego duch z ulta – trzymaj się od niego z daleka, bo zadaje dużo obrażeń i leczy się.
Elise: Potrafi zatrzymać w miejscu, ma dwie formy – ludzką i pająka.
Evelynn: Będzie niewidzialna kiedy znajduje się z dala od bohaterów. Nie zadaje na początku dużo obrażeń.
Ezreal: Bardzo silny poke, można go łatwo krzywdzić na początku gry. Uważaj na jego ulta, ma zasięg globalny – nie cofaj do bazy na środku aleii i na widoku.
Fiddlesticks: Może cię przestraszyć na długi czas, wysysanie życia kończy się jeśli wyjdziesz z jego zasięgu. Ult zatrzymuje go na chwilę w miejscu by po chwili pozwolić mu pojawić się niedaleko, zadaje wtedy więcej obrażeń a dookoła go jest okrąg, który zadaje obrażenia.
Fiora: Nie pozwól jej zaatakować tych znaczników, które pojawiają się koło ciebie. Jeśli zaczyna się zbliżać – po prostu lekko wycofuj, najlepiej tak by nie mogła zaatakować znacznika. Ma ripostę, która może zablokować prawie wszystkie umiejętności. Pilnuj by przy grze takim bohaterem jak Darius nie ultować jej w trakcie riposty. Jej ult nie jest taki zły o ile nie pozwolisz jej zaatakować znaczników, które pojawią się dookoła celu.
Fizz: Ma bardzo dużo obrażeń jedna z jego umiejętności czyni go nietykalnym, więc nie zużywaj cennych umiejętności jeśli wiesz, że może jej użyć.
Galio: Nie walcz z nim jeśli jesteś magiem bo przegrasz! Jego tarcza leczy go gdy otrzyma obrażenia. Ult wymusza na wszystkich dookoła atakowanie go, a kiedy czas ulta się skończy – zada on dużo obrażeń.
Gangplank: Może być irytujący, ale nie jest nie najlepszy w wymianach. Zadaje bardzo dużo obrażeń, ostrożnie z jego beczkami.
Garen: Jego Q ucisza, E zadaje wiele obrażeń. Bądź z dala kiedy masz mało zdrowia. Może się Ciebie pozbyć ultem.
Gnar: Kiedy pasek poniżej jego zdrowia stanie się pełny – unikaj go. Kiedy jest w swojej małej formie może cię skrzywdzić bardzo skutecznie, jest niebezpieczny, robi dużo obrażeń.
Gragas: Jego ult rozpycha wszystkich dookoła.
Graves: Bardzo irytujący, kradzież życia działa na nim niesamowicie dobrze. Najlepiej szybko się go pozbyć, bo łatwo obraca walki na swoją korzyść. Jego ult służy do dobijania.
Hecarim: Jest bardzo szybki, jego ult odstrasza wszystkie trafione postacie. Robi dużo obrażeń i jest wytrzymały.
Heimerdinger: Jeśli jest między swoimi wieżyczkami – jest praktycznie nietykalny. Nie próbuj nawet grać 2vs1 na niego. Postacie, które mogą łatwo pozbyć się wieżyczek mają na niego szansę.
Illaoi: Jest jak boss w starej grze komputerowej, możesz radzić sobie na nią bardzo dobrze ale jeśli zaatakuje Cię swoimi mackami to game over. Zachowuj na nią dystans.
Irelia: Bardzo dobra w bitwach i wymianach, może na Ciebie naskoczyć i wymusić walki. Jeśli będą trwały krótko – tym gorzej dla niej. Uważaj na jej ulta – podczas walki w minionach może leczyć się jak potwór.
Janna: Jej tarcza blokuje bardzo dużo obrażeń a jej ult wypycha wszystkich na bok. Jeśli grasz zabójcą – Janna nie pozwoli Ci się zbliżyć do ADC.
Jarvan IV: Robi szokująco dużo obrażeń, jego ult blokuje wszystkich w okrągłym polu (dotyczy także sojuszników).
Jax: Niesamowity duelista, potrafi splitpushować całe dnie bez obaw. Nigdy nie walcz z nim 1vs1.
Jayce: Ma bardzo dużo możliwości krzywdzenia przeciwników na linii, jego czasy odnowienia i koszty many są wysokie.
Jhin: Należy doceniać jego czwarty strzał, który zada obrażenia zależne od utraconego HP – najlepiej burstujący ADC.
Jinx: Jej ult ma nieskończony zasięg. Wykorzystuje się go do dobijania. Jeśli dostanie zabójstwo staje się na chwilę szybsza.
Kalista: Może skakać za każdym razem kiedy zaatakuje, jej E zadaje zwiększone obrażenia za każdy atak który wyprowadziła. Ult może uratować związanego z nią supporta albo wrzucić go w Ciebie i podrzucić.
Karma: Bardzo dużo obrażeń, potrafi poruszać się naprawdę szybko dzięki swojej tarczy.
Karthus: Załóż buty do tańca, bohater ma bardzo słaby początek. Jego ult zadaje obrażenia wszystkim bohaterom w przeciwnej drużynie. Zauważysz to jako niebieski laser nad głową.
Kassadin: Również źle sobie radzi z początku, jego ult to właściwie flash zadający obrażenia – duże na późniejszych poziomach.
Katarina: Maszyna do zdobywania pentakilli, ma bardzo dużo umiejętności zadających obrażenia. Jej czas odnowienia na umiejętnościach skraca się kiedy zabije/zdobędzie asystę.
Kayle: Zasięgowe ataki i ult czyniący ją nieśmiertelną na krótki czas. Nieprzyjemnie się na nią gra.
Kennen: Uważaj na jego ulta z zhonyą. Może zniszczyć tym szyki drużyny.
Kha’Zix: Nie stój nigdzie samotnie, bądź chociażby w okolicy swoich minionów. Robi więcej obrażeń jeśli nie ma koło ciebie nikogo.
Kindred: Tworzy strefę w której nie da się zabijać. Zadaje obrażenia bazujące na procencie aktualnego zdrowia, nie pozwól jej Cie zabić jeśli masz na sobie jej znacznik.
Kog’Maw: Jeśli zostawi się go w spokoju, może rozpuścić cała przeciwną drużynę. Łatwo jest go jednak zabijać.
LeBlanc: Irytujący początek, słaba w walkach drużynowych. Nie daj jej się zabić i będzie dobrze. Może wrócić do miejsca z którego wyskoczyła – patrz na który zostawia po wykonaniu skoku.
Lee Sin: Może doskakiwać do sojuszników i wardów. Ma bardzo silny początek. Jeśli trafi cię swoim Q (niebieską kulą) może do ciebie doskoczyć, zadając obrażenia. Jego ult to wykopanie przeciwnika na bok, które robi dużo obrażeń i podrzuca wszystkie cele znajdujące się za wykopanym bohaterem.
Leona: Irytująca w czasie gry na linii, jeśli wysunie w twoim kierunku miecz i trafi – przyciągnie się do Ciebie.
Lissandra: Jeśli jesteś zabójcą – lepiej się poddaj. Lissandra może bardzo łatwo cię zablokować w miejscu.
Lucian: Bardzo silny we wczesnych fazach gry, wciąż silny później. Jego ult zadaje średnie obrażenia przez długi czas. Może wystrzelić podwójnie jeśli użyje umiejętności.
Lulu: Może zamienić cię w wiewiórkę, przyśpiesza sojuszników. Jej ult powiększa sojuszników, daje im trochę zdrowia. Dobrze radzi sobie przeciw zabójcom.
Lux: Po prostu uniknij jej Q i będzie dobrze. Jeśli nie jesteś unieruchomiony możesz na nią dużo zdziałać. Jeśli zobaczysz czerwony celownik – uciekaj na bok. Jej ult robi bardzo dużo obrażeń.
Malphite: Jego ult podrzuca wszystkich na pewnym obszarze. Nie trzymajcie się bardzo blisko siebie kiedy przeciwnicy mają Malphite’a. Buduje on bardzo dużo pancerza – więc nie walcz z nim jeśli jesteś AD.
Malzahar: Jego ult uziemia cię na dwie sekundy. Może zjechać Cię ze 100 do 0 jeśli jesteś delikatnym celem.
Maokai: Zadaje sporo obrażeń będąc tankiem, potrafi do ciebie doskoczyć.
Master Yi: Niesamowity duelista, nie walcz z nim samotnie bo może Cię zabić. Ma problemy w teamfightach – łatwo się go pozbyć będąc w grupie.
Miss Fortune: Dość irytująca na linii, jej ult może zabić całą drużynę jeśli stoją jej na przeciw.
Mordekaiser: Zaskakująco robi bardzo dużo obrażeń, nie wchodź w jego zasięg i będzie dobrze. Może mieć ze sobą ducha smoka i zrobić z nim barona.
Morgana: Uważaj na jej uwiązanie, ma bardzo daleki zasięg i porusza się w miarę szybko. Jeśli Cię złapie, chwilę sobie postoisz. Jej ult łapie wszystkich dookoła niej, spowalnia i zatrzymuje w miejscu po pewnym czasie. Jeśli wykorzystuje swoją tarcze – nic nie może jej zatrzymać w miejscu. Do momentu aż się jej nie zniszczy/nie minie odpowiedni czas.
Nami: Omijaj jej bańki. Nami ma duże koszty many jednak jej umiejętności potrafią obrócić losy bitwy.
Nasus: Bardzo słaby na początku. Nie pozwól mu farmić! Zrób mu z życia piekło. Stale go atakuj. Jego Q robi więcej obrażeń na stałe – za każdym razem kiedy coś zabije. W late game może być jednocześnie tankiem i robić niesamowite obrażenia.
Nautilus: Potwór kontroli tłumu, jeśli widzisz, że leci w ciebie jego ult – nie biegnij w swoją drużynę.
Nidalee: Może do Ciebie doskoczyć jeśli masz nad głową jej żółty symbol. Jej dzida robi bardzo dużo obrażeń.
Nocturne: Jego ult oślepia całą drużynę, dzięki temu może też doskoczyć do jednego z przeciwników, bardzo szybko.
Nunu: Nie stój w jego ulcie bo zrobi ci olbrzymie obrażenia – nawet jeśli jest tankiem. Jeśli jest w jungli – ma właściwie dwa smite’y. Czyni go to dobrym w kradzieży jungli przeciwników.
Olaf: Staje się silniejszy czym mniej zdrowia ma, obniża swój czas oczekiwania na rzut toporem jeśli po użyciu umiejętności podniesie go. Jego ult czyni go niewrażliwym na wszystkie efekty kontroli tłumu.
Orianna: Jej ult podrzuca wszystkich dookoła jej kuli.
Pantheon: Super silny i praktycznie nie do pokonania na początku. Jeśli masz mało Hp jego dzida i ataki zadają krytyczne obrażenia, jego ult pozwala mu skoczyć bardzo daleko by zyskać przewagę.
Poppy: Jeden z najcięższych toplanerów, najlepiej uniknąć obu jej Q, jej W przyśpiesza ją i blokuje wszystkie skoki, jej E pozwala wbić się w kogoś, przepchnąć go i jeśli uderzy o ścianę ogłuszy go. Jeśli użyje swojego ulta, podrzuci przeciwników- jeśli go przeładuje to wypchnie przeciwników w stronę bazy.
Quinn: Jej Q jest okropnie silnym oślepieniem, jej W pozwala zobaczyć wszystkich wrogów dookoła niej. Jej E to krótki skok, który przepycha wroga i wypycha Quinn na zasięg jej auto ataków. Jej ult ma mały czas odnowienia i pozwala jej przemieszczać się bardzo szybko. Jeśli naznaczy cię – zada dodatkowe obrażenia.
Rammus: Kolejny bardzo szybki bohater. Atakowanie go podstawowym atakiem to samobójstwo. Na początku nie może zrobić za wiele. Może się do Ciebie przytoczyć i sprowokować do bicia.
Rek’Sai: Nie robi dużych obrażeń. Kiedy jest pod ziemią nie widzi zbyt wiele jednak na dużym obszarze pojawiają się białe okręgi pokazujące gdzie idą wrogowie. Potrafi tworzyć tunele, które upraszczają jej poruszanie się, może się do nich teleportować na ulcie. Jej wyjście spod ziemi podrzuca wszystkich przeciwników koło niej.
Renekton: Bardzo bolesny wojownik, robi tonę obrażeń we wczesnej fazie gry, ma dwa dashe i stuna. Nie stój blisko minionów, kiedy z nim walczysz.
Rengar: Nie taki straszny jak go opisują. Stój blisko towarzyszy, jeśli ma już dużo zabójstw kup Anioła Stróża – wymuszaj walki drużynowe, Rengar ma z nimi problem.
Riven: Bardzo dużo mobilności, skoki, tarcza i stun działający na małym obszarze dookoła niej. Jej ult zwiększa zasięga ataków oraz umiejętności, a także obrażenia. Ponowna aktywacja pozwala jej wypuścić zamaszyste cięcie służące do dobijania wrogów.
Rumble: Nie trzeba się go aż tak obawiać, ważne by uniknąć jego ulta.
Ryze: Również nie trzeba się go aż tak obawiać, jeśli się zbliży zrobi dużo obrażeń.
Sejuani: Nie robi zbyt wiele, jednak jej ult potrafi zablokować wiele osób w bezruchu
Shaco: Bardzo irytujący, może stać się niewidzialny i jest bardzo bolesny we wczesnych fazach gry – może gankować i wizja go nie wykrywa. Staje się mniej użyteczny w late.
Shen: Kontruje bardzo wiele przeciwników walczących wręcz – może doskoczyć do celu i sprowokować go. Jego ult pozwala uratować życie sojusznikowi przez bardzo silną tarczę – teleportuje on się też do chronionego celu.
Shyvana: Świetny wojownik, bardzo, bardzo słaba w pierwszych fazach gry. Kiedy pasek pod jej zdrowiem wypełni się na czerwono – może ona ultować, zamienia się wtedy w smoka i staje się silniejsza.
Singed: Najlepszą opcją jest po prostu ignorować go. Staraj się farmić lepiej bo ciężko jest go zabić. Jeśli jesteś blisko jego wieży, uważaj na przerzucenie.
Sion: Jeśli widzisz, że przeładowuje swój atak, jak najszybciej wyjdź z jego zasięgu. Jeśli słyszysz jego krzyk znaczy, że włączył on ulta, najlepiej się trochę przesunąć.
Sivir: Bardzo dużo obszarowych umiejętności, jej ult pozwala jej przyśpieszyć siebie i swoich towarzyszy. Jeśli widzisz dookoła niej niebieską tarcze – umiejętność, która zostanie w nią wycelowana będzie unieważniona a Sivir zyska trochę many.
Skarner: Będzie próbował podejść do ważnego celu i ściągnąć go do swojej drużyny.
Sona: Bardzo irytuje na linii swoim Q i auto atakiem. Jeśli widzisz, że używa na tobie swojego Q, wycofaj się z jej zasięgu. Ma także dobre wymiany dzięki W – jej ult to obszarowy stun.
Soraka: Bot do healowania, warto ją fokusować. Praktycznie nie robi nic prócz leczenia, zabij ją pierwszą, nie ważne jak bardzo chcesz się zbliżyć do ADC.
Swain: Irytujący, ciężko na niego grać grać. Nie robi zbyt wiele do momentu aż nie zdobędzie szóstego poziomu. Wysysa on wtedy życie z pobliskich jednostek lecząc się.
Syndra: Jej ult to proste – namierz i kliknij. Nie pozostawaj z nią na linii jeśli nie masz zdrowia, unikaj również stania za jej kulami gdyż możesz dostać łatwego stuna.
Tahm Kench: Może zjeść sojusznika by go ocalić, unikaj walki z nim jeśli masz czerwoną rybę koło głowy.
Talon: Zabójca, który lubi oblegać botlane, jego ult pozwala mu na chwilę być niewidzialnym. Potrafi także skoczyć na twoje plecy. Do 6 poziomu jest dość słaby.
Teemo: Bardzo irytujący przeciwnik. Ma zasięgowe auto ataki, które pozwalają mu krzywdzić większość toperów. Potrafi oślepić cel – przez co nie otrzyma obrażeń z podstawowych ataków. Uważaj na jego grzyby – jeśli w nie wdepniesz stracisz dużo zdrowia.
Thresh: Jeśli widzisz, że rzuca latarnie w dziwne miejsce – prawdopodobnie szykuje ganka. Unikaj jego Q, jeśli trafi, może się do Ciebie przyciągnąć.
Tristana: Bomba, którą nakłada jest silniejsza im więcej wyprowadzi auto ataków, jej ult przepycha do tyłu przeciwników. Ma skok, który resetuje się za każdym razem kiedy zdobędzie zabójstwo lub asystę.
Trundle: Będzie z nim ciężko jeśli jesteś AD, kiedy użyje na tobie ulta uciekaj. Jego bryła lodu mocno spowalnia a w trakcie gry na lini łatwo się leczy.
Tryndamere: Świetny duelista, ma absurdalnie świetne ataki krytyczne, pushuje jak demon a jego ult czyni go nieśmiertelnym przez długi czas, nie walcz z nim 1vs1.
Twisted Fate: spróbuj uniknąć jego trzech kart. Jeśli wyciąga żółtą kartę, prawdopodobnie szykuje ganka. Uważaj na combo żółta karta + flash. Jego ult odkrywa pozycje przeciwników i pozwala mu się teleportować.
Twitch: Może stać się niewidzialny i jest niezwykle irytujący w późnych fazach gry. Jego ult usuwa przeciwną drużynę (ekstremalnie zwiększa zasięg auto ataku). Może łatwo cię dobijać swoim E – zależy od poziomu zatrucia zadaje ci więcej obrażeń (maksymalnie 6).
Udyr: Biega szybko, robi dużo obrażeń, jest irytujący, jeśli jest w trybie niedźwiedzia będzie biegł naprawdę szybko i jego auto atak ogłuszy Cię.
Urgot: Prawdziwy kat na linii, wszystko dzięki jego zasięgowi. Jego E zamienia Q w pocisk nie do uniknięcia. Także zwiększa zasięg kiedy go używa.
Varus: Bardzo duży poke na lini, dobry początek, lepiej działa kiedy buduje się pod build na mida i poprawnie się pozycjonuje.
Vayne: Z każdym trzecim auto atakiem (możesz to sprawdzić dzięki obręczom które pozostawia na atakowanym celu) będzie zabierała procentowo hp jako obrażenia nieuniknione. Jest to zabójca tanków, może doskakiwać na krótki zasięg, przepychać przeciwników i jeśli cel uderzy o ścianę zostanie unieruchomiony. Jej ult czyni ją silniejszą, ściga szybciej i jej Q czyni ją niewidzialne.
Veigar: Tak jak Nasus, stackuje w nieskończoność przez całą grę. Zniszcz mu początek. Jego klatka właściwie nic nie robi do momentu aż nie dotkniesz jednej z jej ścian, jeśli uderzysz o ścianę zostaniesz zatrzymany i prawdopodobnie umrzesz. Jego ult skaluje się z AP przeciwnika więc może łatwo pokarać graczy którzy mają przewagę.
Vel’Koz: Może nie wydaje się jakby miał silny początek, ale jego ult jest niesamowicie silny. Jego Q wygląda dziwnie, to praktycznie rozszczepiający się laser. Jeśli zaatakuje swoimi umiejętnościami trzy razy, zada nieuniknione obrażenia.
Vi: Jej skok robi sporo obrażeń, jest tankowata jak cholera, nie można uniknąć jej ulta.
Viktor: Ma laser, który zadaje dużo obrażeń – dobrze burstuje w late i jego W jest obszarowym stunem w momencie kiedy ktoś stoi w nim za długo. Viktor może kontrolować swojego ulta.
Vladimir: Nie pozwalaj mu krzywdzić Cie na lini za darmo. Jego czasy odnowienia są dość długie na początku. Wymuszaj na nim wykorzystywanie W – kosztuje go to 20% aktualnego zdrowia, niestety czyni go nietargetowalnym przez długi czas.
Volibear: Jest bardzo wytrzymały i robi dużo obrażeń. Jego pasywka go leczy gdy spadnie mu zdrowie, uleczenie jest absurdalne więc nie daj się skusić na proste zabójstwo – łatwo nie będzie.
Warwick: Mało użyteczny bez ulta, jeśli jednak go użyje – pojawi się natychmiast koło ciebie i rozdrapie Ci twarz. Drużyna musi Ci pomóc.
Wukong: Może zostawić klona i stać się niewidzialny na krótki czas. Ma dobre wymiany na linii i potrafi podrzucić cała przeciwną drużynę swoim ultem.
Xerath: Bardzo duży zasięg umiejętności, załóż buty do tańca… jego ult wyświetli gdzie spadnie zanim doleci, dzięki czemu łatwiej go uniknąć.
Xin Zhao: Również świetny wojownik, leczy się bardzo dużo ze swoich podstawowych ataków. Za pomocą ulta można wypychać przeciwników na bok pozostawiając pojedynczego, wybranego wroga.
Yasuo: Robi bardzo dużo obrażeń dzięki swojej szansie na obrażenia krytyczne, uważaj na drużyny z kilkoma podrzuceniami – Yasuo może ultować wszystkie podrzucone cele zadając im absurdalnie dużo obrażeń.
Yorick: Bardzo silny na początku, słaby później. Ciężki do pokonania na linii.
Zac: Jego pasywka dzieli go na 4 gluty które po krótkim czasie łączą się i odtwarzają Zac’a. Ma duży potencjał do ganków ze swoim dalekim skokiem. Jego ult podrzuca wszystkich dookoła, robi dość dużo obrażeń.
Zed: Poziomy 1 do 3 są u niego statystycznie słabe, jednak po tym zamienia się w potwora. Który morduje i zadaje absurdalnie duże obrażenia, przez co łatwo mu w będzie zrobić all-in i zabić. Jego ult czyni go nietykalnym na krótką chwile i po czasie detonuje się zadając obrażenia pa podstawie procenta zadanych obrażeń. Ult dodaje mu także dodatkowy cień, taki jak ten z W. Ma problemy w walkach drużynowych.
Ziggs: Potrafi niesamowicie irytować na linii, jest niemobilny i nie potrafi burstować. Jego ult zadaje obrażenia na dużym obszarze i służy głównie do dobijania przeciwników.
Zilean: Zadaje zaskakująco dużo obrażeń swoimi bombami. Nie pozwól mu trafić dwiema na raz bo ogłuszy Cię w miejscu. Może ultować sojusznika bądź samego siebie – nakłada wtedy efekt który trwa przez 5 sekund. Jeśli w tym czasie sojusznik zginie, nie umiera on a powstaje w miejscu śmierci odrodzony.
Zyra: Jej rośliny to bardziej jak szczekanie niż jeżeli gryzienie… ma bardzo silną umiejętność która pozwala zatrzymać w miejscu, jej ult powoduje, że rośliny stają się użyteczne i podrzuca wszystkich którzy wewnątrz niego stoją.
Mam nadzieje, że przybliży wam to najbardziej bazową mechanikę gry na bohaterów 😉
[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]