League of Legends r.

Pick i ban: Twoja droga do zwycięstwa!

"Wygrali grę samymi pickami"- słyszeliście już takie słowa? Myślicie, że jest to możliwe? Zobaczcie, jak odpowiedni dobór championów może ułatwić nam grę!

Riot2

Często zdarza nam się kłócić z naszymi sojusznikami już w kolejce. Jeden podpowiada drugiemu, co powinien wziąć i co mógłby zbanować. Nie jest to jednak zawsze takie łatwe. Nie każdy bowiem opanował jeszcze prawidłowe dobieranie championów w sposób, w jaki najlepiej będzie kontrować enemy. Dobrym przykładem prawidłowego operowania banami oraz pickami jest mecz TSM vs IMT i to na nim wzorowany będzie ten artykuł.

Faza banowania

Głównym celem banowania jest uniemożliwienie wrogowi wybrania tych postaci, jakimi chcieliby grać lub prowokowanie ich do wybrania niektórych picków. W grze TSM vs IMT oba zespoły zrobiły świetną robotę, aby to osiągnąć. TSM zbanowali Rumble’a, bardzo silnego championa, którym Huni często gra, Rek’Sai, czyli jeden z najlepszych junglerów, z którego Reignover jest znany oraz Taliyah, która była próbą przynęty na Pobeltera do ponownego picknięcia Malzahara.

Tymczasem IMT zdecydowali się zbanować Shena, czyli jednego z najsilniejszych picków na górną aleję w tym patchu, Nidalee, bardzo silnego junglera z potencjałem do carrowania, którym Svenskeren potrafi grać bardzo efektywnie i Barda, czyli jedną z głównych przyczyn, dla których gra IMT będzie stratna.

Podczas rozgrywki widać było, że oba zespoły rozumieją się ze sobą bardzo dobrze i byli oni w stanie dokładnie rozgospodarować wszystkie przypisane im bany z korzyścią dla nich. Informacje na temat Waszego przeciwnika są ważne, dlatego pamiętajcie, że zamiast flejmienia siebie nawzajem, spróbujcie nawiązać lepszy kontakt!

image1471044211

Pierwsza rotacja

Pierwsza rotacja jest zazwyczaj bardzo otwarta w zależności od tego, jaki masz plan na daną rozgrywkę, ze względu na fakt, że jesteś pierwszym pickiem w Twoim zespole. Pierwszy pick zapoczątkuje warunek zwycięstwa do składu zespołu. W grze TSM vs IMT grę przegrał zespół IMT. W TSM pierwszym pickiem był Hecarim, czyli bardzo silny champion potrafiący przystosować się do różnych kompozycji drużyny własnej, jak i przeciwnej. Jest to miejsce, w którym IMT totalnie spieprzyło. Postanowiło wybrać Malzahara, który został już skonfigurowany do przynęty przez TSM oraz Sonę, która na własną rękę wydaje się w porządku. Prawdziwym problemem jest to, że pierwszy pick ujawnił cały ich plan, który był zupełnie taki sam jak w pierwszej części rozgrywki. Pozostaje także otwarty bot lane wraz z Sivir oraz Karmą, które w tym czasie były jednym z najsilniejszych duo. Pozwala to graczom TSM odebrać silne duo na bot lane w następnej rotacji i nadal pozostawia im ukryty plan wygrania gry. W zwyczajnych grach pierwsza rotacja jest podobna do picków w profesjonalnej grze. Jesteś w stanie wybrać swojego championa bez jakichkolwiek ograniczeń.

Druga rotacja

Druga rotacja rozpoczyna wprowadzanie kompozycji składu budując razem zespół mocnych mistrzów. W grze TSM vs IMT, zespół TSM wybrał Sivir i Karmę z takiego powodu, jaki podany został wyżej. IMT następnie pickuje Ashe oraz Gragasa, którzy są synergicznie dobrzy i z ich stanem wygranie gry powinno być łatwiejsze. W solowej kolejce Twoim zadaniem jest, aby podjąć się próbie stworzenia synergii z pierwszym pickiem Twojej drużyny.

Finałowa rotacja

Ostateczna rotacja jest okazją, aby oczyścić wszelkie niedociągnięcia panujące w Twoim zespole. Podczas gry TSM vs IMT, TSM zakończyło wybór bohaterów Zileanem oraz Gnarem, natomiast IMT zakończył go Tahm Kenchem. Oba zespoły były w stanie dokończyć kompozycję idealnie z ich wyborem. W kolejce solo taki wybór jest najważniejszy, masz szansę na dobranie czegoś idealnie pasującego do zespołu lub po prostu abstrakcyjnego championa, którym akurat chcesz zagrać. Zawsze należy poświęcić trochę czasu na przeanalizowanie zespołu, który skomponowaliście. Jeśli jako przykład ponownie weźmiemy grę TSM vs IMT, to jasne, że głównym celem TSM będzie współgranie Gnara i Hecarima, dzięki czemu z łatwością będą mogli pchnąć linię z pomocą szybkości, którą oferuje im Karma, Zilean oraz Sivir. Tymczasem celem IMT jest zachowanie dystansu względem TSM i poczekanie na odpowiedni moment inicjacji ultem Sony lub Ashe.

Wniosek

Mam nadzieję, że pomogło Wam to zrozumieć prawidłowe dobieranie oraz banowanie championów i następnym razem trochę bardziej zastanowicie się przed podjęciem takiej decyzji. Ponieważ większość gier wygrywa się z fazy opracowania i zrozumienia, ta część daje Tobie i Twojemu zespołowi wielką przewagę. Teraz uruchom kolejkę i wprowadź to do gry!