League of Legends r.

Phreak o specjalizacjach w sezonie 7

Zapoznaliście się już z nowymi specjalizacjami? Jeśli macie jeszcze jakieś wątpliwości, zajrzyjcie tutaj. Oto szczegółowy opis specjalizacji w sezonie 7 wzorowany na wypowiedzi Riot Phreaka.

Specjalizacje każdego roku przechodzą mniejsze, bądź większe zmiany. Wraz za kończeniem szóstego sezonu doczekaliśmy się kilku nowych masterek. Wybór odpowiedniego zestawu specjalizacji dla niektórych graczy może wydawać się nie lada wyzwaniem. Z pomocą przybył Riot Phreak, który na jednym ze swoich streamów szczegółowo opisał każdą masterkę. Myślę, że po obejrzeniu jego poradników oraz po przeczytaniu tego artykułu, nie będziecie mieć więcej problemów z wybraniem idealnych specjalizacji dla Waszych bohaterów.

Zaczniemy od opisu każdej z 45 dostępnych masterek, w którym też zawarta będzie opinia, kiedy warto danej specjalizacji używać, a kiedy nie. 

Zapraszam!

Znalezione obrazy dla zapytania masteries season 7 alpha client

 

Wszystko o Specjalizacjach – poradnik wzorowany na wypowiedzi Phreaka.

Opis kluczowych specjalizacji

Tworzenie strony ze specjalizacjami zaczynamy od wybrania odpowiedniej kluczowej masterki (Keystone). To ona odgrywa najważniejszą rolę podczas rozgrywki, dlatego też starajmy się wybrać ją rozważnie.

> Ferocity <

 

Znalezione obrazy dla zapytania warlords bloodlust

Warlord’s Bloodlust: Zapewnia dodatkową kradzież życia bazującą na ilości Waszego brakującego zdrowia. Wybieramy ją przeważnie grając na pozycji ADC. Jeżeli uznamy, że potrzebujemy trochę kradzieży życia, specjalizacja ta jest idealnym wyborem.

Znalezione obrazy dla zapytania fervor of battle

Fervor of Battle: Ta specjalizacja przeszła drobne zmiany w ciągu ostatnich tygodni. Daje dodatkowe obrażenia do ataku, na podstawie ilości zdobytych stacków. Auto-ataki bohaterów walczących wręcz dodają 2 stacki, natomiast tych, walczących na dystans – 1 stack (maksymalnie 10 stacków). Trwa przez 4 sekundy i zapewnia dodatkowy dmg. Wybieramy ją na postaciach skupiających się głównie na auto-atakach. Coraz rzadziej jednak widujemy ją na ADC.

Deathfire_Touch_mastery_2016

Deathfire Touch: Umiejętności sprawiają, że przeciwnik nimi trafiony otrzymuje obrażenia w czasie trwające 4 sekundy. Wybierzemy ją, gdy gramy postaciami, które skupiają się na obijaniu przeciwników umiejętnościami. Idealnym przykładem będzie tutaj Brand, czy Zyra. Postacie takie jak Jhin, czy Varus, grające na dolnej alei, również używają dużej ilości spelli, dlatego Deathfire Touch będzie bardzo dobrym wyborem również dla nich. Ciekawostką jest, że Phreak, za przykład idealnego wykorzystania tejże masterki wziął Viktora (zazwyczaj używa się na nim Thunderlord’s Decree). Może to wyglądać dziwnie, jeśli jednak dłużej się zastanowimy, może działać to naprawdę ciekawie. Deathfire Touch wykorzystuje 25% naszej Mocy Umiejętności do zadawania obrażeń. Viktor potrafi osiągnąć bardzo duże ilości AP w bardzo krótkim czasie, dlatego wybór tej specjalizacji, zważywszy na ogromny potencjał Viktora na fazie laningu, może być najlepszy.

 > Cunning <

 

Znalezione obrazy dla zapytania storm raiders surge

Stormraider’s Surge: Masterka, która z biegiem czasu staje się coraz bardziej popularna. Zadanie obrażeń równych 30% maksymalnego zdrowia przeciwnika, zapewni dodatkową prędkość ruchu o wysokości 40% na 3.5 sekundy. Jeśli uważacie, że Wasza postać jest w stanie zadać wystarczająco obrażeń, aby ją aktywować, może być bardzo dobrym wyborem. Bardzo dobrze sprawuje się na magach, gdyż posiadają ogromny burst, przez co odpalenie tejże masterki nie sprawia większych trudności, a efekt, jaki ona nakłada jest bardzo przydatny, gdyż zapewnia bardzo dobrą mobilność. Jeśli więc Wasi przeciwnicy nie dysponują zbyt dużą ilością CC, a wasze obrażenia wydają się być wysokie – Stormraider’s Surge będzie działać na zdecydowanej większości bohaterów, w szczególności na magach oraz assassynach.

Znalezione obrazy dla zapytania thunderlords decree

Thunderlord’s Decree: Chyba najpopularniejszy Keystone ze wszystkich dostępnych w grze. Po 3-krotnym uderzeniu przeciwnego bohatera, otrzymuje on dodatkowy dmg. Można używać praktycznie na każdej postaci. Wyjątki stanowią ADC, może z wyjątkiem Ezreala oraz Corkiego. Jednak nawet na nich, wybór ten nie jest najlepszy. Bierzemy wtedy, gdy potrzebne nam są dodatkowe obrażenia. Phreak jednak podsumował to inaczej: “Jeślie nie wiecie co wybrać – weźcie Thunderlorda”. Po prostu jest to dobra specjalizacja.

Znalezione obrazy dla zapytania windspeakers blessing

Windspeaker’s Blessing: Wasze uzdrowienia i tarcze są silniejsze o 10%. Nieważne czy użyjecie ich na sobie, sojuszniku, czy nawet na przyjaznym stworku. Dodatkowo zapewniają dodatkowy pancerz i odporność na magię Waszym sojusznikom. Specjalizacja używana tylko przez supportów. Jeśli Wasza postać na innej linii posiada tarcze i uzdrowienia, nie bierzcie jej, gdyż nie ma to po prostu sensu. Jeśli zdecydujemy się na wybór tej masterki, upewnijmy się, czy nasza postać jest w stanie odpowiednio ją wykorzystać. Idealnym przykładem będzie Nami, Soraka, Janna, czy też Karma. Kiedyś używano jej również na Alistarze, jednak teraz wybór ten nie jest najlepszym rozwiązaniem.

 

> Resolve <

 

Znalezione obrazy dla zapytania grasp of the undying

Grasp of the Undying: Masterka, która zmiany przechodziła wiele razy. Teraz wygląda bardzo w porządku. Będąc w walce, co 4 sekundy, Twój kolejny atak na wrogim bohaterze zada dodatkowe 3% obrażeń równe 3% Twojego maksymalnego zdrowia i leczy Cię o 1.5% również maksymalnego HP. Używa się jej przeważnie grając postaciami walczącymi wręcz, na postacie walczące wręcz. Może być używana zamiennie z Fervorem. Jeśli skupiacie się na zadaniu większej ilości obrażeń – bierzecie Fervor of Battle. Jeżeli natomiast wolicie dłużej utrzymać się przy życiu – wybór Graspa będzie rozważniejszy. Jeśli gracie postaciami, które nie skupiają się na auto atakach – Grasp of the Undying jest idealnym wyborem. Dlatego wybierając tą specjalizacją warto wiedzieć, czy często chcemy wdawać się w walki na naszej alei. Idealnie sprawdza się na tanków, nieprzydatna w dżungli.

Znaleziony obraz

Courage of the Colossus: Nowa specjalizacja, zastąpiła Strenght of the Ages. Działa ona następująco: Gdy traficie wrogiego bohatera efektem hard CC, otrzymujecie tarczę o wartości 10+10 za każdy poziom + 7% Waszego maksymalnego zdrowia za każdego wroga w pobliżu. Efekt naprawę ciekawy. Wystarczy, że traficie jednego przeciwnika w momencie gdy cała reszta będzie w pobliżu, a dostaniecie całkiem sporą tarczę. Im więcej przeciwników w zasięgu, tym większa tarcza. Podczas fazy laningu może nie wydaje się aż tak silna, ponieważ w momencie, gdy przeciwnik zobaczy tarczę, nie będzie chciał się z nami bić. Nie będzie najlepszym wyborem na Supportów, gdyż za cel na dolnej alei obiera się przeważnie ADC.  Niemniej jednak, masterka jest jak najbardziej w porządku. Bardzo dobrze sprawdza się podczas inicjacji walk oraz próby zabicia przeciwnika pod jego wieżą. Idealnie sprawdza się w walkach drużynowych.

Znalezione obrazy dla zapytania bond of stone

Bond of Stone: Zmniejsza otrzymywane obrażenia o 4%, a dodatkowo 6% obrażeń otrzymanych przez Waszego najbliższego sojusznika, otrzymujecie Wy (chyba, że macie mniej niż 5% zdrowia). Jest to masterka trudna w użyciu, rzadko wybierana. Najlepiej sprawdza się na tankownych Supportach, takich jak Trundle, czy Tahm Kench.

Oryginalnej wypowiedzi Phreaka możecie wysłuchać tutaj:

Układanie specjalizacji

Oto opisy poszczególnych masterek przedstawione w kolejności od dołu do góry (z pominięciem kluczowej specjalizacji):

 > Ferocity <

Znaleziony obraz

Jeśli zdecydowaliście się w pełni rozwinąć drzewko Ferocity, z pewnością interesują was dodatkowe obrażenia zadawane przez Waszą postać. 

Tier V

Battering Blows: Zapewnia dodatkowe przebicie pancerza. Wybieramy na postaciach AD. Nie trzeba nic więcej dodawać.

Piercing Thoughts: Tutaj natomiast otrzymujemy dodatkowe przebicie odporności na magię. Wybieramy grając postaciami AP.

Tier IV

Battle Trance: Nowa specjalizacja. W czasie 5 sek. zyskujesz maksymalnie 5% premii do obrażeń w walce z wrogimi bohaterami. Bardzo przydatna masterka, używana zazwyczaj na postaciach zadających Damage over Time (DoT). Należą do nich m.in. Malzahar, Brand, Teemo.

Double-Edged Sword: Zadajecie 5% dodatkowych obrażeń, ale również otrzymujecie o 2.5% więcej obrażeń. Jest to specjalizacja, która działa na wszystkich postaciach. Bardzo przydatna, jednak czasem wiąże się z pewnym ryzykiem. Bardzo dobra dla championów obijających przeciwnika. Bardzo pomaga w pierwszej przechadzce po dżungli.

Bounty Hunter: Zapewnia dodatkowe 1.5% dodatkowych obrażeń za każdą zabitą unikalną jednostkę wroga. Nie wszyscy rozumieją, o co tutaj chodzi. Oznacza to, że jeśli zabijecie każdego z pięciu przeciwników przynajmniej raz, otrzymujecie 7.5% dodatkowego dmg. Wręcz idealna masterka dla assassynów. Świetna specjalizacja, jednak nie zawsze mamy pewność, że będziemy w stanie zabić naszych przeciwników.

Tier III

Vampirism: Zapewnia dodatkową kradzież życia oraz spell-vamp.  Zawsze starajmy się dodać tutaj przynajmniej 1 punkt. Faza laningu zazwyczaj trochę trwa. Jesteście w stanie zrobić bardzo dużo obrażeń, niekoniecznie na bohaterach. Dzięki temu już przez 1 punk Vampirismu odnawiacie sobie dodatkowe zdrowie. Może nie są to ogromne ilości, jednak im więcej zadacie obrażeń, tym więcej zdrowia sobie przywrócicie. Na postaciach ADC, dodajemy tutaj wszystkie 5 punktów.

Natural Talent: Dodatkowe punkty do AD i AP zyskiwane kolejno z poziomami. Idealne dla wszystkich, z wyjątkiem ADC (chociaż nie zawsze). Na postaciach takich jak Twitch, czy Jhin (w przypadku ADC) lepszym wyborem będzie Natural Talent, gdyż nie zależy im tak bardzo na kradzieży życia, czy też spell-vampie. Przeważnie dodajemy tutaj 4 punkty, które zapewnią dodatkowe 8 AD oraz 12 AP na 18 poziomie.

Tier II

Fresh Blood: Twój pierwszy atak skierowany we wrogiego bohatera zadaje dodatkowe obrażenia: 10 + 1 za każdy poziom Waszej postaci (6s odnowienia). Na pierwszym poziomie daje nam to 11 dodatkowych obrażeń. Fajna sprawa. Jeśli zamierzacie grać na swojej linii agresywnie, wybieracie Fresh Blood. Bierzecie również, gdy gracie postacią zasięgową na meele, a także na większość assasynów oraz postaci z bardzo dużym burstem.

Feast: Zabicie jednostki przywróci Waszej postaci 20 punktów zdrowia (30s odnowienia). Ciekawe, przydatne. Jeśli gracie defensywnie na linii, Feast będzie dobrym wyborem. Zapewnia 40 punktów HP co minutę, co czasem może uratować nam życie.

Expose: Zadanie obrażeń wrogim bohaterom spowoduje, że będą oni otrzymywać dodatkowe 3% obrażeń od naszych sojuszników. Wybieramy ją tylko na Supportów. Gdy uda wam się trafić combo w całą przeciwną drużynę, może ich to sporo kosztować. Dodatkowe 3% obrażeń w team-fighcie potrafi zrobić bardzo dużą różnicę.

Tier I

Fury: Zapewnia dodatkową prędkość ataku.  Jeśli potrzebujemy dodatkowego attack speeda, nie będziemy mieć wątpliwości.

Sorcery: Zapewnia dodatkowe obrażenia umiejętności. Nie jest to dodatkowe AP, jak myślą niektórzy. Są to obrażenia zadawane przez Wasze umiejętności. Może być więc wybierana na postacie zarówno AD, jak i AP.

 

> Cunning <

Znaleziony obraz

Tier V

Precision: Dodatkowe Lethality oraz przebicie odporności na magię. Nie daje ogromnej ilości przebicia, jednak przydaje się. Bardzo dobrze działa z Thunerlordem i Stormraiderem. Wybieramy, gdy będziemy w stanie rzucać większe ilości umiejętności.

Intelligence: Limit skrócenia czasu odnowienia zwiększa się z 40 do 45%. Ciekawa sprawa, jednak wybieramy tą specjalizację zazwyczaj, gdy decydujemy się na grę z Windspeaker’s Blessing.

Tier IV

Greenfather’s Gift: Nowa specjalizacja. Wejście w zarośla sprawi, że Twój kolejny atak lub umiejętność zada dodatkowe obrażenia magiczne w wysokości 3% obecnego stanu zdrowia celu. (9s odnowienia). Bardzo dobrze działa w dżungli. Zapewnia szybszy clear oraz silniejsze ganki. Dodatkowo sprawdza się na obijających Supportach.

Bandit: Zapewnia dodatkowe złoto za każdego zabitego stwora (ok. 10 na minutę), a także gdy zadasz auto-atak wrogiemu bohaterowi (3 szt. złota dla postaci meele, 10 szt. złota dla postaci zasięgowych). Typowa specjalizacja dla Supportów. Bardzo dobra, złota nigdy za wiele. Lepiej sprawdza się na supportach walczących wręcz.

Dangerous Game: Zabójstwa oraz asysty odnawiają 5% brakującego HP oraz many. Bardzo dobra masterka do teamfightów. Najmniej pożądana specjalizacja z Tieru IV. W momencie, gdy mamy możliwość wzięcią Bandit lub Greenfather’s Gift, raczej zdecydujemy się na jedną z nich.

Tier III

Merciless: Zapewnia dodatkowe obrażenia bohaterom, którzy mają poniżej 40% HP. Masterka bardzo dobra na postaciach, które potrafią zabić przeciwnika w pojedynkę, w miarę szybko. Zazwyczaj dodajemy tutaj 4 punkty.

Meditation: Co 5 sekund odzyskujemy pewien % brakującej many. Warto jest dodać tutaj przynajmniej 1 punkt. Od momentu, gdy w grze jest coraz mniej przedmiotów odnawiających manę, specjalizacja ta jest naprawdę przydatna. Może liczby wydają się małe, jednak w praktyce wygląda to inaczej. Najlepiej sprawdza się podczas fazy laningu.

Tier II

Runic Affinity: Wzmocnienia od neutralnych potworów działają o 15% dłużej. Bardzo dobra masterka dla dżunglerów, którzy nie potrzebują dodatkowego sustainu z Secret Stash.

Secret Stash: Eliksiry trwają o 10% dłużej, dodatko mikstury zostają zastąpione ciastkami, które przy użyciu przywracają natychmiastowo 15 HP i many. Bardzo przydatne ze względu na bonusy jakie daje. Użyteczna również w dżungli.

Assassin: Gdy w pobliżu nie ma sojuszniczych bohaterów, zadajesz przeciwnikom o 2% większe obrażenia. Masterka przydatna jedynie na Top i Mid Lane. Przydaje się jedynie w walkach 1v1. Nie jest zbyt często wybierana.

Tier I

Wanderer: Dodatkowe 3% prędkości ruchu, gdy znajdujesz się poza walką. Przydatne dla roamujących Supportów oraz Midlanerów.

Savagery: Dodatkowe obrażenia na stworach i minionach. Pomaga w pushowaniu, szybszym czyszczeniu dżungli oraz farmieniu. Bardzo przydatne. Częściej wybierane w wyższych dywizjach.

 

 

> Resolve <

Znalezione obrazy dla zapytania resolve lol

Tier V

Swiftness: Dodaje Tenacity oraz zwiększa odporność na spowolnienia. Bardzo dobra masterka na wszystko… oprócz Supporta. Krótsze spowolnienia i inne CC. Polecam

Legendary Guardian: Dodaje bonusy do pancerza i odporności na magię, gdy w pobliżu są przeciwni bohaterowie. Specjalizacja przeważnie dla Supportów i Tanków. U tych drugich widywana jednak znacznie rzadziej.

Tier IV

Insight: Skraca czas odnowienia czarów przywoływacza o 15%. Wow. To jest powód, dla którego ludzie ładują 12 punktów w drzewko Resolve. Krótszy cooldown Teleportu o 45 sekund, Flash odnawia się 40 sekund krócej. Bez wątpienia najlepsza masterka w grze z Tieru IV. Must have.

Perseverance: Dodatkowa regeneracja zdrowia, która osiąga nawet 200%, gdy posiadacie mniej niż 25% zdrowia. Niby fajnie, ale… Mamy przecież Insight, który jest o wieeeele lepszy.

Fearless: Nowa masterka. Gdy otrzymasz obrażenia od wrogiego bohatera, zyskujesz bonusy do pancerza i odporności na magię. Bardzo ciekawie działająca specjalizacja, zdecydowanie lepsza od Perseverance. Liczby mogą wydawać się niewielkie, ale w praktyce wygląda to o wiele lepiej. Ale jest jeden problem… nadal mamy do wyboru Insight.

Tier III

Runic Armor: Regeneracja, kradzież życia, użyte na Tobie tarcze i leczenie są mocniejsze. Przydatna na postaciach takich jak Dr Mundo, czy Olaf. Musicie otrzymać tarczę lub heala za wartość minimum 600, aby było bardziej opłacalne od Scars. Z tym chyba jednak nie będzie problemu.

Scars: Dodaje dodatkowe punkty zdrowia (max 50). Bardzo dobrze komponuje się z Grasp of the Undying. Niezwykle przydatna we wczesnej fazie gry.

Tier II

Explorer: +15 jednostek prędkości ruchu w zaroślach i na rzece. Bardzo dobra specjalizacja. Niezwykle przydatna podczas walk o Smoki i Barona. Działa podczas walki z przeciwnikami. Warto wziąć na Supportów oraz Junglerów.

Tough Skin: Zmniejsza otrzymywane obrażenia od neutralnych potworów o 2. Nadaje się tylko dla junglerów. Bardzo pomaga przeżyć w dżungli. Cały clear z tą masterką pozwoli wam na zachowanie prawie 100 HP więcej.

Siegemaster: Nowa specjalizacja. Gdy znajdujecie się blisko sojuszniczej wieży, otrzymujecie dodatkowe 8 punktów pancerza i odporności na magię. Na defensywną linię – wybór idealny. Ciekawie działa z Fearless oraz Grasp of the Undying. Przydatna niestety jest głównie we wczesnej fazie rozgrywki. Ale i tak godna polecenia.

Tier I

Recovery: Dodatkowa regeneracja zdrowia. Bardzo ciekawie działa na Supportach. Szybciej odnowione zdrowie, oznacza szybszą inicjację kolejnej walki. Przydatne również w dżungli, pozwala dłużej wytrzymać bez potrzeby cofania do bazy. Na minutę odnawia 24 punkty zdrowia (przy 5 rozdanych punktach). Działa z Feastem, odnawiając tym samym sporą ilość HP na minutę. Warto posiadać przynajmniej rozdany 1 punkcik

Unyielding: Bonusowy pancerz i odporność na magię. Spoko. Niemniej jednak w porównaniu do Recovery, wydaje się o wiele słabsza. Jeśli jednak zdecydujecie się na wybranie tej masterki, nie zapominajcie o przynajmniej 1 punkcie w sąsiedniej specjalizacji.

 

Huh.. To tyle odnośnie ogólnych informacji o specjalizacjach. Z pozoru proste, jednak po tych wszystkich zmianach, uważam, że odświeżenie wiedzy na temat masterek przyda się każdemu. Zwłaszcza, jeśli opowiada o tym sam pracownik Riot Games – Phreak. Co o tym sądzicie? Może macie inne, własne zdanie na temat specjalizacji? Dajcie znać w komentarzach!