Na PBE trafiły zapowiadane zmiany postaci, a także kolejne zmiany TFT.
Poprzednie aktualizacje w cyklu 10.9:
- PBE 10.9 – 14 kwietnia – skórki FPX, nowe ikonki champie
- PBE 10.9 – 16 kwietnia – chromy FPX Elite
- PBE 10.9 – 17 kwietnia – nowe ikony, zmiany TFT
- PBE 10.9 – 20 kwietnia – zmiany klas i pochodzeń TFT
Zmiany balansu
Szczegółowe plany na patch 10.9
Postacie
Cho’Gath
- Vorpal Spikes (E)
- Obrażenia zwiększone z 22/34/46/58/70 do 22/37/52/67/82.
Fiddlesticks
- Reap (E)
- Obrażenia zwiększone z 70/100/130/160/190 do 70/105/140/175/210.
Gnar
- Mega-Gnar
- Boomerang Throw (Q)
- Zwrot cooldownu zwiększony z 60% do 70%.
- Hop (E)
- Obrażenia zwiększone z 50/85/120/155/190 do 80/115/150/185/220.
- Boomerang Throw (Q)
Karthus
- Prędkość ruchu zmniejszona z 335 do 325.
Kayn
- Reaping Slash (Q)
- Cooldown zmniejszony z 7/6,5/6/5,5/5 sekund do 6/5,5/5/4,5/4 sekund.
- Bonusowe obrażenia nakładane są także na miniony.
- Blade’s Reach (W)
- Spowolnienie zmienione z 70% na 90% (wygasające).
Lissandra
- Ice Shard (Q)
- Cooldown zmniejszony z 10/8,5/7/5,5/4 sekund ⇒ 8/7/6/5/4 sekund.
Nami
- Bazowe HP zmniejszone z 489,32 do 475.
- Bazowa mana zmniejszona z 277,24 do 265.
- Surging Tides (pasyw)
- Prędkość ruchu zmniejszona z 60 do 45.
Quinn
- Blinding Assault (Q)
- Czas trwania krótkowzroczności zwiększony z 1,5 sekund do 1,75 sekund.
Trundle
- Subjugate (R)
- Cooldown zwiększony ze 100/80/60 sekund do 120/100/80 sekund.
Wukong
- Pancerz zmniejszony z 34 do 31.
- Crushing Blow (Q)
- Obrażenia zmniejszone z 30/55/80/105/130 do 20/45/70/95/120.
- Warrior Trickster (W)
- Obrażenia klona zmniejszone z 40/45/50/55/60% do 35/40/45/50/55%.
Przedmioty
Sanguine Blade
- Całkowity koszt zmniejszony z 3100 sztuk złota do 3000 sztuk złota.
- Koszt złożenia zmniejszony z 1100 sztuk złota do 1000 sztuk złota.
- Obrażenia ataku zwiększone z 50 do 55.
Teamfight Tactics
Klasy i pochodzenia
Chrono
- Prędkość ataku zmniejszona z 20% do 15%.
- 6 jednostek: cooldown bonusu zmniejszony z 2,5 sekundy do 2 sekund.
Celestial
- 4 jednostki: uzdrowienie zmniejszone z 40% do 35%.
- 6 jednostek: uzdrowienie zmniejszone z 65% do 60%.
Sorcerer
- 6 jednostek: efektywność mocy zaklęć zwiększona z 70 do 75.
- 8 jednostek: efektywność mocy zaklęć zwiększona ze 105 do 120.
Postacie
Syndra
- Obrażenia umiejętności przywrócone z 150/250/400 do 80/120/200.