League of Legends r.

Pay2Win – czyli skórki dające przewagę

Po raz kolejny na serwisy społecznościowe powraca temat skórek dających przewagę, dlatego wychodzimy do Was z artykułem, w którym opisujemy skiny tego typu.

Zanim przejdziemy do właściwego artykułu, warto zwrócić uwagę, że przytaczaliśmy go niemalże rok temu. Smutne jest to, że od tego czasu wiele z niżej wymienionych skórek nie zostało zmienionych przez Riot. Czyżby to było celowe działanie?

Zombie Brand

  • Opis działania: Na powyższym filmie możecie zobaczyć dokładną mechanikę błędu, który istnieje od bardzo dawna. Wydaje się to gamebreaking OP prawda? Okazuje się jednak, że błąd został usunięty i istnieje tylko w kliencie gry. Co to oznacza? Weźmy przykład, w którym Ashe stoi w krzaku i Brand nie ma na nią wizji. Ashe będzie widziała Branda nadchodzącego ze zmienioną animacją, jednakże sam Brand tej animacji nie będzie posiadał.
  • Werdykt: Skórka nie daje jakiejkolwiek przewagi, błąd został naprawiony, a zmieniona animacja jest tylko widoczna dla przeciwników Branda lub obserwatorów meczu.

 

Warring Kingdoms Katarina

  • Opis działania: W skórce Warring Kingdoms Katarina rzekomo animacja rzutu [Q] wydaje identyczny dźwięk jak recall – może to łatwo wprowadzić w konsternację przeciwnika i sprawić, że popełni wiele błędów. Okazuje się, że w uaktualnieniu 5.10 Riot naprawił ten błąd i nie występuje on w grze.
  • Werdykt: Było, minęło, naprawione.

 

Umiejętności trudne do zauważenia

skórki dające przewagę

  • Opis działania: Pewna część posiada słabo widoczne animacje, które często zlewają się z tłem. Chwila nieuwagi i nasze oko nie zareaguje tak, jak powinno w przypadku małych kontrastów. Oto lista skórek, które posiadają takowy “defekt”:
    • iBlitzcrank – słabo widoczny grab
    • Steel Legion Lux – [Q] jest mniej widoczne aniżeli w innych jej skórkach
    • Justicar Syndra, Arclight Varus i Vel’koz – posiadają niezwykle jasne animacje, które zlewają się z elementami mapy
    • Masked Shaco – dymek przy użyciu [Q], który zazwyczaj zdradza szarżującego Shaco, jest o wiele trudniejszy do zauważenia
    • Dark Valkyrie Diana – ciemne animacje są mniej widoczne w mroczniejszych zakamarkach mapy
    • Sad Robot Amumu – słabiej widoczne [Q]
    • Creator Viktor – jego [W] jest tak mało kontrastowe do mapy, że można je przegapić w teamfighcie
    • Atlantean Syndra – słabo widoczne kulki na rzece
    • Hired Gun Lucian – mniej widoczne [Q]
    • Underworld Twisted Fate – słabo widoczne wszystkie umiejętności
    • Soulstealer Vlad i Headhunter Nidalee – chyba nie muszę tłumaczyć, jak wyglądają zielone postacie i umiejętności na zielonej mapie?
    • Ghost Bride Morgana – mało widoczne [Q]
  • Werdykt: tu mamy przypadki związane z kolorami, a właściwie zbyt małym kontrastem, nie trzeba być daltonistą, aby coś w takim przypadku przeoczyć.

 

Wielkość bohaterów

skórki dające przewagę

Opis działania: W przypadku wielu skórek zostaje zmniejszony lub zwiększony model bohatera.

Skórki sprawiające, że postać i/lub jej umiejętności są mniejsze:

  • Oktoberfest Gragas;
  • Hired-Gun Graves;
  • Prestigious LeBlanc;
  • Totemic Maokai;
  • Nunu Bot;
  • Brolaf;
  • Battlebunny Riven;
  • Spetacular Sivir;
  • Highland Tryndamere;
  • Tango Twisted Fate;
  • Heartseeker Vayne;
  • Marquis Vladimir;
  • Vandal Vladimir;

Skórki sprawiające, że postać lub umiejętność jest większa:

  • BoomBoom Blitzcrank (większa rękawica)
  • Pulsefire Ezreal (większe [Q])
  • Fisherman Fizz (Większy krab na [R])
  • Eternum Nocturne (Szersze [Q])

Dodatkowo:

  • Pool Party Ziggs – [Q] posiada dziwną animację odbijania, przez co trudno przewidzieć jego lot
  • Suprise Amumu – [Q] wydaje się o wiele bardziej szare
  • Dragonwing Corki – jego umiejętności posiadają pełno efektów, które mogą “przyćmić” inne umiejętności podczas walk drużynowych

Werdykt: okazuje się, że – co prawda – postacie i umiejętności są mniejsze lub większe, jednak posiadają identyczny hitbox (czyli obszar, w który można trafić). Co ma trafić, to trafi, problem jest jednak z celowaniem… co daje się odczuć.

 

Lepsze animacje AA

skórki dające przewagę

  • Opis działania: okazuje się, ze kilka skórek posiada lepsze animacje AA, aniżeli swoje podstawowe modele. Oto lista podejrzanych:
    • Mafia Graves
    • Firefox Ahri
    • Bloodlord Vladimir
  • Werdykt: faktycznie może to pomagać w last-hitowaniu, ataki wydają się bardziej responsywne.

 

Skórki dające przewagę

Nie możemy jednoznacznie powiedzieć, że skórki zapewnią wygraną, jednak animacje wielu umiejętności nie zostały przemyślane do końca przez Riot. Takowe niedoróbki są szczególnie niebezpieczne podczas starć drużynowych. O ile na linii nasz wzrok jest skupiony ściśle na jednym lub dwóch wrogach, to podczas wiru walki między 10 bohaterami z pewnością słabo widoczne animacje lub modele nieodpowiadające wielkości postaci i umiejętności robią wiele niepotrzebnego zamieszania w naszych oczach – w skutek czego możemy czegoś nie dostrzec lub podjąć błędną decyzję. A Wy zauważyliście jeszcze jakieś skórki dające przewagę? Co sądzicie o całej sprawie?

 

Źródła:

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]