r.

Patch 5.18 – kto zyskał, kto stracił?

Patch 5.18 kilka dni temu zagościł na serwerach live. Wszyscy już chyba mieli przyjemność sprawdzić, co się zmieniło. Jednak jak to wygląda w cyferkach? Zapraszam do sprawdzenia!

Na początku przyjrzyjmy się Juggernautom, czyli jak sprawuje się ostatni krzyk mody po patchu 5.18? Riot wprowadził kilka zmian, które miały za zadanie trochę osłabić potencjał Dariusa, Garena, Skarnera i Mordekaisera w trakcie gry. Jak im to wyszło?

 

Darius

Darius

Win Ratio spadek z 54,91% do 52,14%

Zwiększenie kosztów many na [Q] oraz zmiany w jego leczeniu jak widać zabolały Rękę Noxus. Jednak pomimo lekkich nerfów, wciąż jest często banowany i utrzymuje bardzo wysokie win ratio. Dlatego nadal jest to dobry wybór na Solo Q!

 

Garen

Garen

Win Ratio wzrost z 52,71% do 53,54%

Jak widać, postać ta nie odczuła zmian w swojej pasywce z [R]. Owszem, ciężej gra się nim na linii, gdyż jak przeciwnik nas zabije, to nie będzie już dla nas czarnym charakterem. Mimo wszystko, Garen bardzo dobrze sobie radzi na alei, a w walkach drużynowych jest po prostu nie do zabicia. Wzrost win ratio może wynikać z tego, że ludzie po prostu przyzwyczaili się do jego zmian w patchu 5.16 i wiedzą, jak odpowiednio wykorzystać jego potencjał.

 

Mordekaiser

Mordekaiser

Win Ratio spadek z 61,96% do 54,47%

Władca Metalu już nie dominuje rozgrywek na Summoner’s Rift tak, jak w poprzednim patchu. Wciąż jednak jest najlepszym wyborem na dolną aleję, gdyż posiada tam większe win ratio od wszystkich ADC. Jedynie Corki mu dorównuje z wynikiem 54,45% wygranych gier.

 

Skarner

SkarnerSquare

Win Ratio spadek z 54,92% do 51.98%

Patch 5.18 zmniejszył Skarnerowi spowolnienie na [E], przez co jego potencjał do gankowania mocno zmalał. To wystarczyło, by zaczał wygrywać o 3% mniej gier. Wciąż jest jednak w czołowej dziesiątce leśników, którzy wygrywają najwięcej meczy na SoloQ.

Garen vs Darius

Postacie po ostatnich reworkach wciąż całkiem nieźle radzą sobie w patchu 5.18. Nie dominują już tak mocno mety jak ostatnio jednak dalej mogą być problemem. Czy podbiją Worldsy? Profesjonalni gracze na boot campach w Korei namiętnie trenują Dariusa i Skarnera, także jest to bardzo prawdopodobne!

 

Veigar

Veigar

Win Ratio wzrost z 49,77% do 53,43%

Zmiana jego [W] jest odczuwalna. Kiedyś, nawet pomimo uwięzienia przeciwnika w klatce, ciężko było trafić tym zaklęciem w przeciwnika. Wystarczył jakikolwiek dash albo tenacity, aby móc łatwo uniknąć spadającego pocisku. Teraz Panicz Zła dużo łatwiej wyprowadza swoje pełne combo. Jeżeli mainujecie Veigara, to jest to Wasz czas – pickujcie go, póki Riot znowu go nie zmieni!

 

Zyra

Zyra

Win Ratio wzrost z 51,14% do 53,31%

Większa kontrola nad roślinkami to jest to, czego Zyrze brakowało. Dzięki temu może ona zadać więcej obrażeń w priorytetowy cel. Czyżby powrót Wiedźmy Cierni na środkową linię?

 

Fiora

FioraSquare

Win Ratio spadek z 53,63% do 50,93%

To musiało spotkać Fiorę – porządny nerf. Mistrzyni Fechtunku wygrywa już mniej gier na SoloQ. Jednak trzeba przyznać, że charakter tej postaci niesamowicie irytował, zwłaszcza na linii. Fiora była na początku bardzo tankowata, a zadawała niesamowite obrażenia! Teraz jest mniej toksyczna, ale wciąż bardzo mocna.

 

Gangplank

Gangplank

Win Ratio wzrost z 50,42% do 51,17%

Bohater dostaje kolejnego nerfa, a procent wygranych gier rośnie. To pokazuje, że coś jest nie tak. Moim zdaniem, jest to aktualnie jeden z najpotężniejszych top lanerów w grze. Riot mocno przesadził z mechaniką beczek. Postrach Siedmiu Mórz jedną umiejętnością jest w stanie zabrać 3/4 zdrowia bardziej wrażliwym celom! Czy to jest w porządku?

 

Lulu

Lulu

Win Ratio spadek z 51,28% do 49,31%

Wystarczy obniżyć przyrost zdrowia, aby zauważyć różnicę w liczbie zwycięstw danej postaci. Czasem małe detale potrafią dużo zmienić. Taki właśnie los spotkał Lulu. Wciąż jest silnym utility mid lanerem, jednak musi bardziej uważać, by nie dać się zabić!

 

Zmiany w przedmiotach do junglowania

Warrior_itemBuff_Devourer_Sated

Po krótce – warrior dostał lekkiego buffa, a devourer nerfa. Jak zmieniło to sytuację w lesie? Więcej gier w lesie zaczął wygrywać Lee Sin, Shaco, Rengar, Pantheon, Wukong oraz Kha’Zix. Są to postacie, którymi zazwyczaj kupowaliśmy czerwony ulepszenie, także dodatkowe 5 AD trochę polepszyło ich sytuację. Niewielki spadek win ratio można zauważyć u Shyvany, Udyra, Xin Zhao, Mastera Yi oraz Kayle. Szczególnie u tej ostatniej postaci jest to najbardziej dotkliwe. Są to bohaterowi, których devourer jest najlepszym przyjacielem, także nerf z pewnością jest odczuwalny. Jednak nie są to za duże zmiany, można więc mieć wrażenie, że aktualnie Devourer jest zbalansowanym przedmiotem. Jest jednak jeden zaskakujący fakt, a jest nim…

 

Aatrox

Aatrox

Win Ratio wzrost z 49,16% do 52,61%

Skąd nagle taki dobry wynik u Ostrza Darkinów? Szczególnie, że Devourer, którego zazwyczaj kupuje się Aatroxem w lesie, dostał nerfa. Widocznie bohater ten dobrze czuje się w obecnej mecie. Czyżby odpowiedź na Juggernautów? Ostatnio coraz częściej widuje go na SoloQ i muszę przyznać, że w późnym etapie gry świetnie radzi sobie w pojedynkach 1v1, nawet z takimi postaciami jak nafeedowany Master Yi! Nie tak dawno pisałem o problemach tego bohatera, a teraz okazuje się, że jest ukrytym OP championem.

jayce nerfhammer

Ile prawdy w samych liczbach?

Pamiętajcie jednak, by nie sugerować się samym win ratio, gdyż jest ono często kłamliwe. Jako przykład w takiej sytuacji zawsze podaje Azira. Posiada on obecnie 40,23% win ratio, jednak absolutnie nie można powiedzieć, że jest kiepskim championem! Po prostu ludzie nie potrafią go opanować i wykorzystać w pełni tego, co oferuje. Procent wygranych gier daje nam pewne porównanie, jednak nigdy nie odzwierciedla mocy postaci w 100%.

Jak Wy oceniacie zmiany w patchu 5.18? Podobają się Wam one, czy raczej uważacie je za bezpodstawne? Dajcie znać w komentarzach!

 

Statystyki podane w artykule pochodzą z tej strony : CLICK!