r.

Pantheon na Mid Lane – OP?

Pantheon jest specyficznym bohaterem, którego zazwyczaj widujemy w lasie lub na top lane, jednak jego skillset assassina pozwala mu nieźle radzić sobie również na środkowej alei. Łatwo on snowballuje i może poprowadzić team do zwycięstwa. Jakie są jego wady, a jakie zalety?

Pantheon_4

 Zalety

  • Potencjał do snowballowania – grając Pantheonem  na środkowej alei posiadasz kontrolę nad całą mapą. Po 6 poziomie za pomocą swojego [R] możesz wskoczyć w każde miejsce mapy, aby pokarać wrogów. Nawet jeśli nie gankujesz to przeciwnicy panicznie się cofają i tracą farmę, gdy znikasz z wizji na mapie. Na uwagę zasługuje umiejętność bierna Pantheona, która pomoże w early dive’ach. Ale wisienka na torcie jest jego potencjał do snowballowania, 1-2 zabójstwa wystarczą Spartiacie, aby ten zdominował grę na kilkanaście następnych minut
  • Dominacja na linii – Pantheon posiada niezwykły potencjał na linii. W szczelności, gdy trafi na na papierowego maga. Może on wywierać ogromną presję na wrogu, a gdy ten będzie wracał do bazy szybko spushować linię, a następnie za pomocą [R] zgankować top lub bot lane. Jedyne na co musisz uważać to na 6 poziom. Wtedy przeciwnik z linii dostaje super-umiejętność i może zyskać nad Tobą przewagę obrażeń
  • Power-Spike w Mid Game – gdy Pantheon złoży 2-3 podstawowe przedmioty zyskuje ogromny potencjał do carrowania gry. Staje on się zabójcą, który może każdemu papierowemu przeciwnikowi zabrać 100 % w 2-3 sekundy
  • Nieprzewidywalność – przeciwnik rozpoczynając walkę drużynową 5v4 musi liczyć się z tym, że skok Pantheona i jego dołączenia do potyczki może całkowicie odwrócić losy starcia. Zaskoczenie w większości powoduje rozbicie szyku przeciwnika i łatwy dostęp do wrogich carry
  • Pojedynki 1vs1 – Pantheon może niemalże każdego wroga rozłożyć 1vs1 (z podobnym poziomem feedu), obojętnie czy jest to postać bazująca na AP czy AD. Daje to znakomitą możliwość do split-pushowania ponieważ zmuszasz dwóch wrogów do tego, aby próbowali Ciebie powstrzymać, co w rezultacie daje przewagę drużynie w innych częściach mapy

 

Wady

  • Wszystko albo nic – musisz unikać błędów grając Pantheonem. Doskok zazwyczaj służy do łapania przeciwnika, gdy to zrobisz nie ma odwrotu. Zawsze musisz przemyśleć decyzję o ataku inaczej możesz skończyć marnie. Oprócz tego na samej linii musisz grać niezwykle agresywnie, aby wykorzystać swoje “pięć minut” w których posiadasz największy potencjał
  • Skalowanie – niestety Pantheon nie jest królem late game. Po 40 minucie jego siła drastycznie spada w szczególności, gdy wrogowie zbudują defensywę. Spartiata traci wtedy potencjał zabójcy i musi brać bardziej defensywnie
  • Mało dla teamu – niestety Pantheon posiada tylko jedne krótkie CC i z tego powodu drużyna ma niezwykle mało z niego pożytku

Osobiście Wam bardzo polecam Pantheona na mid lane, szczególnie w niskich dywizjach (platyna i niżej) powinien idealnie nadawać się do carrowania gier.