Patch 5.8 przynosi sporo zmian, rework Ryze, nerfy Jinx i Gravesa oraz całkowicie odświeżony Czarny Tasak! Niestety nadal brak maestrii bohaterów. Zapraszamy do czytania.
Zmiany w Balansie
Ryze
Ogólne
- STYLOWE CZARY Efekty graficzne, dźwiękowe i ikony umiejętności Ryze’a zostały zaktualizowane!
- PODSTAWOWA REGENERACJA MANY 6 pkt. ⇒ 5 pkt.
- REGENRACJA MANY 0,8 pkt. ⇒ 1 pkt.
- PRZYROST PANCERZA 3,9 pkt. ⇒ 3 pkt.
NOWOŚĆ Bierna – Mistrzostwo Magii
Użycie umiejętności daje ładunek Mistrzostwa Magii na 12 sekund. Przy 5 ładunkach Ryze zostaje superdoładowany na 3/4/5/6 sek. (zwiększa się wraz z rangami Niszczycielskich Sił), zyskując tarczę, która pochłania (20 + 5 co poziom) (+8% maksymalnej many) pkt. obrażeń, i sprawiając, że rzucanie zaklęć skraca czas odnowienia innych umiejętności o czas odnowienia Przeciążenia, do minimalnej wartości 0,25 sek.
Q – Przeciążenie
- USUNIĘTO PRZECIĄŻONY Nie skraca już biernie czasu odnowienia
- NOWOŚĆ TO UMIEJĘTNOŚĆ MIERZONA Teraz jest liniową umiejętnością mierzoną, która zatrzymuje się na pierwszym trafionym wrogu
- NOWOŚĆ SZEROKOŚĆ 50 jedn.
- ZASIĘG 625 jedn. ⇒ 900 jedn.
- KOSZT 60 pkt. many ⇒ 30/35/40/45/50 pkt. many
- SKALOWANIE OD MANY 6,5% maksymalnej many ⇒ 2/2,5/3/3,5/4% maksymalnej many
- SKALOWANIE OD MOCY UMIEJĘTNOŚCI 0,4 pkt. mocy umiejętności ⇒ 0,55 pkt. mocy umiejętności
- CZAS ODNOWIENIA 3,5 sek. ⇒ 4 sek.
W – Runiczne Więzienie
- PODSTAWOWE OBRAŻENIA 60/95/130/165/200 pkt. ⇒ 65/95/125/155/185 pkt.
- SKALOWANIE OD MANY 4,5% maksymalnej many ⇒ 2,5% maksymalnej many
- SKALOWANIE OD MOCY UMIEJĘTNOŚCI 0,6 pkt. mocy umiejętności ⇒ 0,4 pkt. mocy umiejętności
NOWOŚĆE – Fluktuacja Magii
- Ciska kulą, która zadaje obrażenia i zmniejsza odporność na magię trafionych celów o określony procent, co kumuluje się do 3 razy.
- Przy trafieniu Fluktuacja Magii odbija się od pobliskich wrogów i Ryze’a (maksymalnie od 6 innych celów), a następnie powraca do pierwotnego celu.
- OBRAŻENIA 50/66/82/98/114 pkt. (+2% maksymalnej many) (+0,3 pkt. mocy umiejętności)
- OBRAŻENIA PRZY POWROCIE 25/33/41/49/57 pkt. (+1% maksymalnej many) (+0,15 pkt. mocy umiejętności)
R – Niszczycielskie Siły
- CZAS ODNOWIENIA 70/60/50 sek. ⇒ 80/60/40 sek.
- CZAS DZIAŁANIA 5/6/7 sek. ⇒ 4/5/6 sek.
- NOWOŚĆNISZCZYCIELSKIE MISTRZOSTWO Wydłuża czas działania Mistrzostwa Magii do 4/5/6 sek. wraz z poziomami
- NOWOŚĆNISZCZYCIELSKIE ODNOWIENIE Biernie daje 10/20/30% skrócenia czasu odnowienia
Ahri
E – UROK
- NIE SPOSÓB SIĘ OPRZEĆ Urok nie przerywa już efektów „niepowstrzymywalnych” (np. R – Niepowstrzymana Siła Malphite’a, R – Nawałnica Cieni Hecarima czy R – Atak i Pobicie Vi)
Bard
Bierna – Zew Wędrowca
- WSZYSTKO W PORZĄDKU Dzwonki nie będą się pojawiały we wrogiej dżungli przed upływem 5 minut
- DOŚWIADCZENIE ZA DZWONEK 20 PD ⇒ 20 + 1 PD co minutę (po upływie 5 minut)
Blitzcrank
W – Zwiększone Obroty
- NIE GROMADZI RDZY Premia do prędkości ruchu maleje wolniej przez 5 sekund
- GOLEMY WCALE NIE SĄ WOLNE Premia do prędkości ruchu Zwiększonych Obrotów nie może zmaleć poniżej 10%
Caitlyn
W – Pułapka na Yordle
- PRZEJRZYSTOŚĆ PUŁAPEK Zwiększona widoczność po umieszczeniu w zaroślach.
Dr.Mundo
Bierna – Zastrzyk Adrenaliny
- DYNAMIKA! Dodano dynamiczne numery regeneracji do opisu (bez zmiany wartości)
Q – Zatruty Tasak
- NOWOŚĆ ZWROT PRZY ZABICIUTeraz zwraca 100% kosztu zdrowia przy zabiciu
R – Sadyzm
- DYNAMIKA BARDZO! Dodano dynamiczne numery regeneracji do opisu (bez zmiany wartości)
Graves
Q – Gruby Śrut
- PODSTAWOWE OBRAŻENIA 60/95/130/165/200 pkt. ⇒ 60/90/120/150/180 pkt.
- SKALOWANIE 0,8 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku ⇒ 0,75 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku
- DODATKOWE OBRAŻENIA OD KAŻDEGO POCISKU 40% ⇒ 50%
- OBRAŻENIA MAKSYMALNE (3 TRAFIENIA )108/171/234/297/360 pkt. (+1.44 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 120/180/240/300/360 pkt. (+1,5 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku)
Jinx :C
R – SuperMegaRakieta Śmierci!
- MINIMALNE OBRAŻENIA 125/175/225 pkt. (0,5 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku) ⇒ 25/35/45 pkt. (+0,1 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku)
Kha’Zix
W – Kolec Pustki
WARTOŚĆ LECZENIA40/70/100/130/160 pkt. ⇒ 60/85/110/135/160 pkt.
Mordekaiser
W – Creeping Death
- NIC NIE POWSTRZYMA ROCKA Mordekaiser może się poruszać podczas używania Creeping Death. (wcześniej było natychmiastowe przy rzucaniu na siebie, ale Morde zatrzymywał się na chwilę przy rzuceniu na sojusznika)
- NIESZCZĘŚCIA CHODZĄ PARAMI Teraz automatycznie celuje w najbliższego sojusznika, jeżeli zostanie użyte na sobie
Nunu
Ogólne
- PRZYROST ZDROWIA 96 pkt. ⇒ 90 pkt.
W – Wrząca Krew
- ZBIERAJMY SIĘ! Teraz automatycznie celuje w najbliższego sojusznika, jeżeli zostanie użyte na sobie
Pantheon
R – Wielki Skok
- PRAWDZIWI MĘŻCZYŹNI UŻYWAJĄ INTELIGENTNYCH PINGÓW Teraz wysyła sygnał „Przybywam” po użyciu Wielkiego Skoku
Shen
R – Wsparcie
- CÓŻ ZA DŻENTELSHEN Teraz umieszcza Shena między jego celem a najbliższym widocznym wrogim bohaterem
Sion
W – Kuźnia Dusz
- CZAS DETONACJI TARCZY 2 sekundy ⇒ 3 sekundy
- SKALOWANIE 10% maksymalnego zdrowia ⇒ 6/7/8/9/10% maksymalnego zdrowia
Twitch
R – Rat-Ta-Tat-Tat
- SZASZŁYK KANALIZACYJNY DLA WSZYSTKICH! Teraz trafia w inhibitory i nexus
Warwick
E – Zapach Krwi
- KRWAWY NOS Naprawiono błąd, który sprawiał, że wykrycie przeciwnika z niskim poziomem zdrowia dzięki Zapachowi Krwi zajmowało Warwickowi nawet 2 sekundy
Xerath
R – Tajemny Rytuał
- TAJEMNY KAPELUSZ Naprawiono błąd, który sprawiał, że Xerath mógł przez pomyłkę wystrzelić pierwszy pocisk Ezoterycznego Ostrzału na swoją pozycję, jeżeli za szybko wciskał R
Yasuo
Bierna – Droga Wędrowca
- WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZY 60 – 470 pkt. ⇒ 100 – 510 pkt.
- PRZYROST PŁYNNOŚCI 100% na każdym poziomie ⇒ 78/89/100% skuteczności (na poziomach 1/7/13)
Zmiana tekstur
Lux
- Podstawowa, Komandoska, Imperialna, Czarodzejka, Złodziejka Czarów, ze Stalowego Legionu
Nocturne
- Pustoszyciel (aktualizacja do poprzedniej zmiany)
Poppy
- Podstawowa, w Stroju Bojowym, Kowal, Lizakowa, z Noxus, Laleczka, Szkarłatnego Młota
Shaco
- Podstawowy, Szalony, Błazen do Orzechów, Szalony Kapelusznik, Królewski, z Warsztatu
- Podstawowe Zabawki Niespodzianki także zostały zaktualizowane dla wszystkich skórek, które ich używają.
Shyvana
- Podstawowa, Kościstego Szpona, Mrocznych Płomieni, Stalowa
Teemo
- Podstawowy, Astronauta, Borsuk, Króliczek, Świąteczny Elf, Panda, Zwiadowca, Super-Teemo
- Podstawowe grzyby (dla wszystkich skórek, które ich używają) oraz specjalne grzyby dla Astronauty, Pandy i Super-Teema także zostały zaktualizowane.
Przedmioty
Czarny Tasak
- NOWOŚĆ PRZEPIS Tłuczek + Rubinowy Kryształ + 1263 szt. złota ⇒Pożeracz + Rozgrzany Klejnot + 825 szt. złota
- KOSZT CAŁKOWITY 3000 szt. złota (niezmienione) Na wypadek gdybyście nie ogarniali matmy.
- USUNIĘTO PRZEBICIE PANCERZA 10 pkt. ⇒ 0 pkt.
- ZDROWIE 200 pkt. ⇒ 400 pkt.
- OBRAŻENIA OD ATAKU 50 pkt. ⇒ 40 pkt.
- SKRÓCENIE CZASU ODNOWIENIA 10% ⇒ 20%
- CZAS DZIAŁANIA ZNISZCZENIA PANCERZA 4 sekundy ⇒ 6 sekundy
- MAKSYMALNA KUMULACJA ZNISZCZENIA PANCERZA 5 ⇒ 6
- NOWOŚĆ UNIKALNE BIERNE Szał – Zadanie obrażeń fizycznych zwiększa prędkość ruchu o 20 jednostek na 2 sekundy. Zabicie dowolnej jednostki lub asystowanie przy zabiciu bohatera z dowolną liczbą ładunków zniszczenia pancerza Czarnego Tasaka zwiększa prędkość ruchu o 60 jednostek na 2 sekundy.
Wygięty Łuk
- NOWOŚĆ PRZEPIS Podstawowy przedmiot ⇒ Sztylet + Sztylet + 200 szt. złota
- KOSZT CAŁKOWITY 900 sztuk złota ⇒ 1100 sztuk złota
- NOWOŚĆ UNIKALNE BIERNE Zadaje 10 pkt. obrażeń fizycznych przy trafieniu
Ostrze Zniszczonego Króla
- NOWOŚĆ PRZEPIS Kordelas z Bilgewater + Sztylet + Sztylet + 900 szt. złota⇒ Kordelas z Bilgewater + Wygięty Łuk + 700 szt. złota
- KOSZT CAŁKOWITY 3200 szt. złota (niezmienione)
- NOWOŚĆ DAWAĆ WIĘCEJ ZDROWIA Kradzież życia działa z efektem biernym przy trafieniu
- MINIMALNE OBRAŻENIA BIERNE 3 pkt. ⇒ 10 pkt. (pewnie nie wiedzieliście, że są jakieś minimalne obrażenia)
Huragan Runaana
- KOSZT POŁĄCZENIA 600 szt. złota ⇒ 500 szt. złota
- CAŁKOWITY KOSZT 2400 szt. złota ⇒ 2500 szt. złota (to trochę dziwna matematyka ponieważ Wygięty Łuk drożeje o 20 szt. złota, ale chcieliśmy, żeby Huragan był trochę droższy)
- NOWOŚĆ UNIKALNE BIERNE Zadaje 10 pkt. obrażeń fizycznych przy trafieniu
- WIĘCEJ NIEZMIENIONYCH RZECZY Obrażenia drugiego pocisku pozostają niezmienione
Koniec Rozumu
- KOSZT POŁĄCZENIA 750 szt. złota ⇒ 550 szt. złota
- KOSZT CAŁKOWITY 2600 szt. złota (niezmienione)
Wzmocnienie – Pożeracz
- NOWOŚĆPRZEPIS Sztylet + Sztylet + 500 szt. złota ⇒ Wygięty Łuk + 300 szt. złota
- KOSZT CAŁKOWITY 1400 szt. złota za wzmocnienie, 2250 szt. złota, wliczając koszt przedmiotu (bez zmian)
Słuszna Chwała
- ZDROWIE 650 pkt. ⇒ 600 pkt.
Summoners Rift
- SKOMPLIKOWANA MATEMATYKA Obrażenia automatycznych ataków bohaterów ze Smoczą Potęgą oraz przedmiotami z obrażeniami od ataku będą trochę większe
- WIĘCEJ SKOMPLIKOWANEJ MATEMATYKI Umiejętności zadające obrażenia fizyczne będą powodować ich trochę mniej podczas interakcji ze Smoczą Potęgą (chyba że bohater ma dużo dodatkowych obrażeń od ataku lub jego umiejętności skalują się lepiej niż 1,0 pkt. obrażeń od ataku)
Howling Abyss
- NOWOŚĆ OCHŁOŃCIE Ekran wczytywania meczów na Howling Abyss ma teraz tło
- NIECH ŻYJĄ PURPUROWI Stwory, inhibitory i nexus zostały zastąpione przez zmienione elementy ze zaktualizowanego Summoner’s Rift. Zachowaliśmy kolorystykę niebiescy – fioletowi, ponieważ czerwień nie pasuje tematycznie do Howling Abyss.
- WZMOCNIONE PASKI ZDROWIA Budynki mają teraz niestandardowe paski zdrowia
- FIZYKA ZAROŚLI Zarośla na Howling Abyss poruszają się teraz, gdy bohaterowie przemieszczają się przez nie
- ZIEMIA Naprawiono różne sytuacje, w których efekty graficzne umiejętności znikały pod ziemią
Nowość! Naznaczenie/Doskok
- NAZNACZENIE Rzuca śnieżką na dużą odległość, zadając (20 + 10 co poziom) pkt. nieuchronnych obrażeń pierwszej trafionej wrogiej jednostce. Jeżeli przeciwnik zostanie trafiony, tej umiejętności można użyć ponownie przez 3 sekundy, aby doskoczyć do oznaczonej jednostki. Użycie Doskoku skraca czas odnowienia Naznaczenia o 25%. Pociski Naznaczenia nie są powstrzymywane przez tarcze magii lub osłabienie pocisków.
- DOSKOK Doskocz do jednostki trafionej Naznaczeniem. Użycie Doskoku skraca czas odnowienia Naznaczenia o 25%.
Przedmioty
Krwiopijec
- NOWOŚĆ DOSTĘPNA Jest teraz dostępna na Howling Abyss (takie same statystyki/efekty jak na Summoner’s Rift)
Krwawe Ostrze
- USUNIĘTO PA, PA Nie jest już dostępne na Howling Abyss
Plemienna Zbroja
- NOWOŚĆ Jest teraz dostępna na Howling Abyss (takie same statystyki/efekty jak na Summoner’s Rift)
Howling Abyss, Twisted Treeline i Crystal Scar
Bliźniacze cienie
- NOWOŚĆ HOWLING ABYSS Dodano funkcjonalność szukania pułapek do wersji z Howling Abyss!
- KOSZT POŁĄCZENIA 630 szt. złota ⇒ 730 szt. złota
- KOSZT CAŁKOWITY 2300 sztuk złota ⇒ 2400 sztuk złota
Twisted Treeline i Crystal Scar
Księżycowe Czaroostrze
- PRZEPIS Naramienniki Poszukiwacza + Opończa Antymagiczna + 920 szt. złota ⇒ Naramienniki Poszukiwacza + Płaszcz Negacji + 570 szt. złota
- KOSZT CAŁKOWITY 2620 szt. złota (niezmienione)
Grabieżca Lorda Van Damma
- NIE MARTWCIE SIĘ Bez zmian. Na wypadek gdybyście się martwili, że zrównamy go z Ostrzem Nieskończoności. Nie.
Całun Odyna
PRZEPIS Opończa Antymagiczna + Katalizator Ochrony + 800 szt. złota ⇒Płaszcz Negacji + Katalizator Ochrony + 450 szt. złota
KOSZT CAŁKOWITY 2500 szt. złota (niezmienione)
Lista znajomych
- 8,33% WIĘCEJ ZNAJOMYCH Limit znajomych na liście został zwiększony z 300 ⇒ 325
- ZBYT WIELU ZNAJOMYCH Gracze zobaczą teraz ostrzeżenie przy próbie dodania znajomych po osiągnięciu limitu
- ZBYT WIELU ZNAJOMYCH 2 Gracze zobaczą teraz ostrzeżenie przy próbie dodania znajomych, którzy także osiągnęli limit