Ciuch, ciuch! To odgłos pociągu ze wzmocnieniami w patchu 5.5, który pędzi po szynach. Musieliśmy wprowadzić kilka osłabień. Powinniśmy zrobić to już dawno, ale większość zmian jest pozytywna. Choć wysłanie każdego patcha na pokładzie „Wzmocnienia” wydaje się świetnym pomysłem, to bardzo uważnie dobieramy zmiany, biorąc pod uwagę specyfikę każdego z bohaterów. To bardzo, bardzo ważne, aby bohaterowie różnili się strategicznie między sobą, więc zawsze staramy się podkreślić silne (lub słabe) strony w każdej aktualizacji.
Bohaterowie
Bard
- Zostanie dodany do gry w późniejszym okresie aktualizacji 5.5
Azir
- Zwiększono bazową prędkość ataku z 0,6 do 0,625
- Zwiększono zasięg ataku żołnierzy z 325 do 375
- Zmniejszono zasięg przebicia włóczni z 100 do 50
Gankplank
- Naprawiono bug umiejętności biernej
Gragas
- Zwiększono bazową manę z 300 do 400
- Drunken Rage [W]
- Maksymalne obrażenia w potwory zwiększone z 250 do 300
Karma
- Naprawiono bug umiejętności [E]
Karthus
- Naprawiono bug umiejętności [W]
Kassadin
- Riftwalk [R]
- Cooldown zmieniono z 7/5/3 do 6/4/2 sekund
- Zasięg zwiększono z 450 do 500
- Koszt many obniżono z 60 do 50
Lissandra
- Ice Shard [Q]
- Zmniejszono obrażenia z 75/110/145/180/215 na 70/100/130/160/190
Nautilus
- Titan’s Wrath [W]
- Obrażenia zmniejszone z 40/55/70/80/100 do 30/40/50/60/70
- Skalowanie tarczy zwiększone z 7/9,5/12/14.5/17 do 9/11/13/15/17 %
- Riptide [E]
- Cooldown zmniejszony z 10 do 7/6.5/6/5.5/5 sekund
- Koszt many zmniejszony z 60/70/80/90/100 do 40/50/60/70/80
- Przelicznik AP zmniejszony z 0.5 do 0.3
- Czas trwania spowolnienia zmniejszony z 2 do 1.5 sekundy
Nidalee
- Bushwhack [Q]
- Zmieniono obrażenia z 10/40/60/80/100 (+10/12/14/16/18 (0.02 AP) % obecnego stanu zdrowie do 40/80/120/160/200 +0.2 AP
Rek’Sai
- W panelu jest pokazywana aktualna liczba istniejących tunelów
Shyvana
- Flame Breath [W]
- Obrażenia za AA zwiększone z 2 do 2.5 %
Singed
- Naprawiono bug umiejętności [E]
Sion
- Decimating Smash [Q]
- Zmniejszono koszt many z 45/50/55/60/65 do 45
- Zwiększono przelicznik z 0.6-1,8 do 0.65-1.95 totalnej wartości AD
- Roar of the Slayer [E]
- Zwiększono koszt many z 35 do 35/40/45/50/55
Skarner
- Crystal Slash [Q]
- Zwiększono o 2 obrażenia magiczne pochodzące w zarówno z umiejętności aktywnej jak i tą samą wartość obrażenia w przypadku kumulowania się ładunków
- Fracture [E]
- Obrażenia zwiększone z 40/60/80/100/120 do 40/75/110/145/180
Sona
- Crescendo [R]
- Zmniejszono koszt many z 100/150/200 do 100
Soraka
- Naprawiono bug umiejętności [Q]
Tristana
- Rapid Fire – od teraz cooldown umiejętności jest zmniejszany o 1 sekundę za każde trafienie celu oznaczonego umiejętnością [E]
Trundle
- King’s Tribute
- Zwiększono zasięg z 1000 do 1400
- Frozen Domain [W]
- Zwiększono bonus leczenia z 8/11/14/17/20 % do 20 % na każdym pozimie
- Subjugate [R]
- Poprawiono bugi
Urgot
- Terror Capacitor [W]
- Wartość tarcz zmniejszona z 80/130/180/230/280 z 60/100/140/180/200
- Dodano skalowanie z AP (8 %)
Varus
- Piercing Arrow [Q]
- Cooldown rozpoczyna się od rozpoczęcia castowania umiejętności, a nie jej zakończenia
Veigar
- Baleful Strike [Q]
- Zwiększono prędkość lotu z 1750 do 2000
- Event Horizon [E]
- Ściany pojawiają się po 0.5 zamiast 0.75 sekundy
- Ostrzeżenie pojawia się dopiero przy castowaniu umiejętności
Vi
- Zmniejszono prędkość ruchu z 350 do 345
- Assult and Battery [R]
- Obrażenia zmniejszone z 200/325/450 do 150/300/450
Viktor
- Poprawiono błąd umiejętności [E]
Volibear
- Frenzy [E]
- Zostanie odnowiona połowa cooldownu, jeśli umiejętność zostanie użyta na potwora
Xin Zhao
- Battle Cry [W]
- Zwiększono wartość leczenia z 26/32/38/44/50 do 30/35/40/45/50
- Audacious Charge [E]
- Zwiększono obrażenia do
Zac
- Unstable Matter [W]
- Podniesienie kawałka przez Zaca daje mu „rezerwę” skrócenia czasu odnowienia, nawet jeżeli użyje W w ciągu sekundy od podniesienia kawałka
- Elastyczna Proca [E]
- Czas podrzucenia zwiększony z 0.5 do 1 sekundy
Zilean
- Bomba Zegarowa [Q]
- Cooldown zmniejszony z 12/11/10/9/8 do 10/9.5/9/8.5/8 sekund
Masowa zmiana tekstur (część 8)
Cho’Gath
- Podstawowy, Dżentelmen, Jurajski, z Loch Ness, Koszmarny
Janna
- Podstawowa, Lodowa Królowa, Hextechowa, Burzowa, Zwycięska
Taric
- Podstawowy, w Zbroi z Piątego Wieku, Krwawych Kamieni, Szmaragdowy
Warwick
- Podstawowy, Wielki Zły, Dziki, Ognisty Kieł, Szary, Hiena, Śnieżny, Wilk w Foczej Skórze
Przedmioty
Echo Luden
- PRZEPIS Absurdalnie Wielka Różdżka + Eteryczny Duszek + 650 szt. złota (całkowity koszt: 3100 szt. złota)
- MOC UMIEJĘTNOŚCI 120 pkt.
- PRĘDKOŚĆ RUCHU 7%
- UNIKALNE BIERNE Poruszanie się i rzucanie zaklęć generuje ładunki. Po uzbieraniu 100 ładunków, następne trafienie zaklęciem zużywa wszystkie ładunki, aby zadać dodatkowo 100 (+0,15 za każdy poziom bohatera) pkt. obrażeń magicznych maksymalnie 4 celom. Nakłada efekty zaklęć (np. wampiryzm zaklęć, Rylai itp.).
Badawcza Soczewka (czerwony talizman 2. poziomu)
- CZAS ODNOWIENIA NA POZ. 9+ 60 sek. -> 75 sek.
Żar Bami
- PRZEPIS Rubinowy Kryształ + 600 szt. złota (1000 szt. złota łącznie)
- ZDROWIE 300 pkt.
- UNIKALNE BIERNE Pożoga – Zadaje pobliskim przeciwnikom 5 (+ 1 za każdy poziom bohatera) pkt. obrażeń magicznych. Zadaje stworom i potworom 50% dodatkowych obrażeń.
Wzmocnienie Żar
- PRZEPISPrzedmiot dżunglerów 2. poziomu + Żar Bami + 350 szt. złota (2200 szt. złota łącznie)
- ZDROWIE 350 pkt.
- UNIKALNE BIERNE Daje 25% dodatkowego zdrowia
- UNIKALNE BIERNE Pożoga – Zadaje pobliskim przeciwnikom 16 (+ 1 za każdy poziom bohatera) pkt. obrażeń magicznych. Zwiększa się wraz z czasem walki do 24 (+ 1,5 za każdy poziom bohatera) pkt.
Słoneczna Peleryna
- PRZEPIS Kamizelka Kolcza + Żar Bami + 850 szt. złota (2600 szt. złota łącznie [bez zmian])
- STATYSTYKI Bez zmian. Żebyście wiedzieli.
- BIERNE Jest teraz UNIKALNE, aby nie można było tego kumulować.
Przedmioty strategiczne
Portal Zz’rot
- PANCERZ50 pkt. ->60 pkt.
- ODPORNOŚĆ NA MAGIĘ 50 pkt. ->60 pkt.
- UNIKALNE BIERNE Szybkonogi – Teraz zyskujesz prędkość ruchu w pobliżu zniszczonych wież.
- PODSTAWOWE OBRAŻENIA POMIOTÓW PUSTKI PRZECIWKO BUDOWLOM 50 pkt.-> 100 pkt.
- PODSTAWOWE OBRAŻENIA POMIOTÓW PUSTKI PRZECIWKO CELOM NIEBĘDĄCYM BUDOWLAMI 20 pkt.-> 50 pkt.
- CZAS DO ZANIKAMIA POMIOTÓW PUSTKI 4 sek. 5,5 sek.
- ZASIĘG NAMIERZANIA POMIOTÓW PUSTKI PRZECIWKO INHIBITOROM 300 -> 350
- ZASIĘG NAMIERZANIA POMIOTÓW PUSTKI PRZECIWKO NEXUSOWI 300 -> 450
Sztandar Dowódcy
- BEZ ZMIANBEZ ZMIAN. Chcieliśmy tylko porozmawiać o Sztandarze Dowódcy.
Wieże inhibitorów
- ZŁOTO ZA ZNISZCZENIE WIEŻ INHIBITORA 175 szt. -> 50 szt.
- DOŚWIADCZENIE ZA ZNISZCZENIE LASEROWYCH WIEŻ INHIBITORA 100 PD -> 0 PD
Wieże nexusa
- ZŁOTO ZA ZNISZCZENIE LASEROWYCH WIEŻ NEXUSA150 szt. -> 50 szt.
- DOŚWIADCZENIE ZA ZNISZCZENIE LASEROWYCH WIEŻ NEXUSA 120 szt. ->0 szt.
Wieże z tarczą (wewnętrzne wieże)
- DUŻE NĘKANIE Wewnętrzne wieże w środkowej alei nie osłaniają już pobliskich bohaterów
- WYTRZYMAŁOŚĆ TARCZ WIEŻ W GÓRNEJ I DOLNEJ ALEI -> 200 pkt. 30 pkt.
- WYTRZYMAŁOŚĆ WEWNĘTRZNEJ WIEŻY2000 pkt. -> 2300 pkt.
Zdrowie stworów
- STWORY CZARUJĄCE Zdrowie stworów czarujących zwiększa się o 3 pkt. po 9 min, a następnie o 3 pkt. co 90 sek.
- STWORY WALCZĄCE Zdrowie stworów walczących zwiększa się o 6 pkt. po 9 min, a następnie o 6 pkt. co 90 sek.
- STWORY OBLĘŻNICZE Zdrowie stworów oblężniczych zwiększa się o 9 pkt. po 9 min, a następnie o 9 pkt. co 90 sek.
- STWORY OBLĘŻNICZE Zdrowie stworów oblężniczych zwiększa się o 3 pkt. po 10,5 min, a następnie o 3 pkt. co 90 sek.
Obozy w dżungli
- OBRAŻENIA OD ATAKU PONURNIKA 90 pkt. ->83 pkt.
- OBRAŻENIA OD DUŻEGO BRZYTWODZIOBA 55 pkt. ->45 pkt.
- OBRAŻENIA OD MAŁEGO BRZYTWODZIOBA 20 pkt. ->16 pkt.
- NAGRODA ZA DUŻEGO WILKA 48 szt. złota ->53 szt. złota
- NAGRODA ZA MAŁEGO WILKA 14 szt. złota -> 16 szt. złota
Wzmocnienie wzmocnienia Ponurnika
- TRUCIZNA PONURNIKA4 + (8 x poziom) pkt. -> 10 + 10% dodatkowego zdrowia