Dla fanów Twisted Treeline mamy dwie zmiany przedmiotów – Widmową Latarnię Greza i Dawcę Światła (to teraz dwie oddzielne ścieżki przedmiotów o różnej funkcjonalności), więc przeczytajcie o nich co nieco, zanim zaczniecie grę.
I wreszcie: do patcha 4.12 dołączamy też liczniki w dżungli! Przeczytacie o nich poniżej. Ponieważ skupiamy się na przejrzystości rozgrywki, chcemy dopilnować, by w League of Legends nagradzano odpowiednie umiejętności. W przypadku liczników do gry w dżungli, chcemy skupić się na wyborach, które podejmujecie dzięki zdobytym informacjom, a nie dzięki szybkiemu przeliczaniu czasu. Przeczytajcie też nasz blog deweloperów dotyczący przejrzystości!
To chwilowo tyle. Przeczytajcie o zmianach poniżej i do zobaczenia w kolejnym patchu!
Chris “Pwyff” Tom
Liczniki w dżungli
Chcemy, żebyście w League podejmowali mądre decyzje w ułamku sekundy i bardziej zależy nam na ich trafności niż na tym, jak dobrze potraficie śledzić czas na licznikach. Zapamiętywanie różnych informacji na pewno jest przydatne, ale nasza filozofia zakłada podejmowanie odpowiednich decyzji w oparciu o obecną sytuację. Tacy gracze walczą ze sobą, a nie z systemem.
Informacje, które otrzymujecie przez osiąganie danego celu są bardzo istotne, więc chcemy wam pomóc, dodając liczniki do gry w dżungli. Warto wspomnieć, że liczniki do gry w dżungli nie dostarczają nowych informacji. Działają na tych samych zasadach,co ikony minimapy.
- Do gry dodano liczniki w dżungli!
- Liczniki do gry w dżungli pokazują czas pozostały do pojawienia się: wroga / drużyny Starszego Jaszczura, wroga / drużyny Pradawnego Golema, Smoka i Barona.
- Liczniki zaczynają śledzić obóz, jeśli ty albo ktoś z twojej drużyny będziecie świadkami pełnego wyczyszczenia obozu potworów (jak w ikonach minimapy).
- Jeśli uda ci się zabić Barona lub Smoka bez wizji, licznik włączy się automatycznie.
- Liczniki pokażą się po wciśnięciu TAB (domyślny klawisz) na tablicy wyników. Pojawią się na górze ekranu.
- Zaktualizowaliśmy też ikony potworów na minimapie! Zobaczcie sami!
Bohaterowie
Ahri
Q zadaje nieco więcej obrażeń i kosztuje mniej many.
Ahri to fajna lisica, którą chcielibyśmy oglądać częściej, ale obecnie jest jedną z rzadziej wybieranych postaci. Naszym zdaniem nie potrzebuje zbyt wielu wzmocnień, więc skupiliśmy się na tym, by skuteczniej odpierała falę.
Q – Zwodnicza Kula
Alistar
Alistar kosztuje mniej many, a jego superumiejętność znacznie zmniejsza obrażenia, nawet na niższych poziomach. Dla równowagi, Ali słabiej radzi sobie podczas walki w dżungli.
Chcieliśmy przywrócić Alistara do walki jako wsparcie, ale staraliśmy się jednocześnie dopilnować, by nie powrócił do swojej starej roli krowiego króla w dżungli. Dostęp do “małej” Malphitowej Niepowstrzymanej Siły na poziomie 2 (przez kombinację Z Byka i Zmiażdżenia), łącznie z gwarantowanymi atakami pod wieżą i umiejętnością wypychania przeciwników z ich kryjówek czynią z niego potężnego bohatera walczącego w dżungli. Chcieliśmy dać Alistarowi wszystko, co jest mu potrzebne do wygranej, tak jak w przypadku Maokaia. Obawiamy się, że 70% zmniejszenia obrażeń przy Niezłomnej Woli poziomu 1. może sprawić, że Alistar będzie za dobry przy atakowaniu spod wieży (nawet jako wsparcie), ale zobaczymy, jak wpłyną na niego wprowadzone zmiany.
Bierna – Tratowanie
Q – Zmiażdżenie
W – Z Byka
R – Niezłomna Wola
Caitlyn
Yasuo na całym świecie się radują.
Ogólne
Ezreal
Ezreal może teraz wycelować w siebie Strumień Esencji, jeśli uda mu się go ominąć. Używać ostrożnie.
Nasyć się.
W – Essence Flux
Garen
To dla wszystkich fanów Garena.
E – Osąd
Kassadin
Czas odnowienia W wzrósł, Puls Mocy mocno spowalnia, ale tylko na krótką chwilę.
To on. Znowu.
Chwilowo koncentrujemy się na potencjale efektu kuli śnieżnej Kassa. Kiedy jest z przodu, może pomóc zarówno sobie, jak i swojej drużynie, spowalniając przeciwników i uderzając ich w twarz. Nie chcemy ruszać jego Kroku przez Wymiary (ponieważ to jego największa zaleta), ale te zmiany oznaczają, że Kass nie będzie mógł już walczyć tak ofensywnie.
W – Piekielne Ostrze
E – Puls Mocy
Kha’Zix
Wprowadzamy drobne zmiany do Kha’Zixa, dotyczące wzmocnień naszego obrońcy w dżungli i strzelca.
Q – Zakosztuj Ich Strachu
Lucian
Zasięg ataków Luciana się zmniejszył, ale czas odnowienia E będzie spadał po każdym trafieniu jego bierną umiejętnością. E jest darmowe, więc w późniejszej części gry Lucian będzie groźnym przeciwnikiem.
Kiedy zajmujemy się silnym bohaterem, chcemy uwydatnić jego mocne strony i podkreślić słabości (mówiłem, że często będę to powtarzać). To łączy się z kwestią znaczących wyborów. Chcemy, by bohater zachował moc, ale nie był nie do pokonania dla przeciwników. Zwłaszcza w przypadku Luciana, jego siła (silna gra na początku i na końcu, zadawanie silnych obrażeń i duża mobilność) sprawiała, że wybierano go niemal na ślepo. To właśnie czyniło z Luciana tak silnego bohatera – z powodzeniem dostosowywał się do każdej drużyny.
Nasze zmiany skupiają się głównie na uwydatnieniu jego zalet jako rzucającego zaklęciami, mobilnego strzelca, podkreślając jednocześnie nowe słabości, np. mniejszy zasięg. Na wyższych poziomach niektórych przedmiotów (skrócenie czasu odnowienia!), Lucian może płynnie łączyć ze sobą umiejętności E, o ile ma wybrany cel, który może trafić bierną umiejętnością. Oznacza to również, że Lucian będzie jednym z najbardziej mobilnych prowadzących w walkach drużynowych (obawiamy się tylko, że będzie… zbyt mobilny dzięki E, które usuwa wszelkie spowolnienia, ale będziemy się temu uważnie przyglądać). Mniejszy zasięg oznacza też, że Lucian będzie musiał podejmować większe ryzyko w celu przywrócenia czasu odnowienia E, a jego walki w fazie alei mogą okazać się trudniejsze (wcześniej mógł wygrywać na niemal każdej alei). Dzięki temu możemy bardziej uwydatnić wyjątkowe cechy Luciana. Będziemy obserwować go bacznie po wprowadzeniu tych zmian.
Ogólne
Bierna – Pogromca Światła
Q – Przebijające Światło
E – Bezwzględny Pościg
Nautilus
Bierna – Powalający Cios
Quinn
Naprawiliśmy kilka błędów u Quinn, co sprawi, że jej gra będzie teraz równiejsza.
E – Doskok
Rengar
Naprawienie tego błędu może znacznie wpłynąć na efektywność walki Rengara w dżungli (dwukrotnie aktywował efekt Szponów Madreda), ale będziemy obserwować rozwój wydarzeń.
Ogólne
Q – Dzikość
Riven
Zmiana głosu Riven w polskiej wersji językowej.
Vel’Koz
Q – Rozszczepienie Plazmowe
Yasuo
E – Zamaszyste Cięcie
Ziggs
Bierna – Krótki Lont
Przedmioty
Krwiopijec
Krwiopijec pozwala teraz na jeszcze większą kradzież życia, a jego tarcza psuje się wolniej. Zmniejszono maksymalną liczbę punktów tarczy. Kradzież życia Krwiopijcy jest teraz unikalna (dla siebie).
Krwiopijec jest teraz bardziej ogólny. Zmieniliśmy bierną umiejętność dla tarczy, ponieważ jego pozostałe statystyki (kradzież życia i obrażenia od ataku) mogą zostać uzyskane równie łatwo dzięki innym przedmiotom. Te zmiany mają sprawić, że Krwiopijec będzie przedmiotem obronnym i zadającym duże obrażenia dla każdego, komu zależy na obrażeniach od ataku. UNIKALNA kradzież życia Krwiopijca oznacza, że nie możesz kumulować Krwiopijca dla 40%/60% dodatkowej kradzieży życia, ale możesz kumulować go z innymi przedmiotami kradnącymi życie, takimi jak Wampiryczny Kostur, Ostrze Zniszczonego Króla, Krwiopijec, itp.
Złodziej Esencji
Jego składnikiem jest teraz K.W. Miecz i daje 80 pkt. obrażeń od ataku. To podsumowanie wprowadzonych zmian w jednym zdaniu.
Ostrożnie podeszliśmy do Złodzieja Esencji, ponieważ istnieje kilkoro bohaterów, których siła znacznie wzrasta przy użyciu przedmiotów opartych na manie. Złodziej Esencji nie dawał takiej siły temu, kto go używał, więc postanowiliśmy to poprawić, aby stał się bardziej atrakcyjny.
Ognisty Trybularz
+10 pkt. mocy umiejętności. Dosłownie.
Ostrożnie podeszliśmy też do zmian Ognistego Trybularza, ponieważ miał ogromny potencjał (prędkość ataku dla wszystkich!). Dlatego… daliśmy mu więcej mocy umiejętności.
Manamune
Jednym z jego składników jest teraz Kilof, który zastąpił Długi Miecz. Kosztuje nieco więcej i daje więcej obrażeń od ataku.
Dzięki tej zmianie udało nam się wyrównać ścieżkę Manamune, żeby nie trzeba było ładować go tanimi przedmiotami, a potem długo czekać na chwilę, gdy będzie można go ulepszyć.
Słoneczna Peleryna
Teraz z bardziej słonecznym ogniem. Ognistym słońcem? Tym i tym?!
Czary przywoływacza
Zmęczenie
Wcześniej w tym sezonie zaktualizowaliśmy efekty wizualne i dźwiękowe naszych zaklęć. Jesteśmy zadowoleni z tych zmian, ale w przypadku Zmęczenia, sądzimy, że połączenie dokładności zaktualizowanego Zmęczenia z widoczną siłą uderzenia zapewni najlepszy efekt.
Howling Abyss
USUNIĘTOPrzedmioty do walki w dżungli
Usunięto z Howling Abyss następujące przedmioty do walki w dżungli:
- Maczeta Łowcy
- Kamień Ducha
- Płaszcz z Piór
- Duch Pradawnego Golema
- Duch Starszego Jaszczura
- Duch Upiornego Widma
Twisted Treeline
Naprawiliśmy kilka błędów znalezionych na Twisted Treeline, a także zajęliśmy się problemem z równowagą Śluzów, które statystycznie są bardzo silne, więc chcieliśmy odebrać im część tej mocy.
Potwory w dżungli
Śluz Gniewu
Śluz Światła
Duch Pradawnego Golema
Twisted Treeline i Crystal Scar
Kayle
R – Interwencja
Grabieżca Lorda Van Damma
Twisted Treeline, Crystal Scar i Howling Abyss
Wzmacniamy Latarnię Greza, aby utrzymywała poziom innych przedmiotów w dżungli na tych mapach. Odnowiony Dawca Światła daje strzelcom przedmiot na mapie oparty głównie na wizji.
NOWE Widmowa Latarnia Greza
Zmieniono ten przedmiot – zamieścimy tu tylko nowe statystyki!
NOWY Dawca Światła
Zmieniono ten przedmiot – zamieścimy tu tylko nowe statystyki!
Boty wprowadzające
Boty wprowadzające to nowe utrudnienie w trybie kooperacji przeciwko SI dla nowych graczy w League of Legends. Poza zmianami w SI botów, istnieje wiele funkcji, które pozwolą nowym graczom poznać tajniki gry już po kilku meczach.Zajrzyjcie do bloga twórców, aby dowiedzieć się więcej o naszym nowym pomyśle.
- Poziom wprowadzający jest domyślnym poziomem trybu kooperacji w walce przeciwko SI dla nowych graczy.
- Gracze powyżej 10 poziomu przywoływacza otrzymają mniejsze nagrody PZ/PD i nie mogą otrzymać premii za pierwszą wygraną dnia z kolejki botów wprowadzających.
Nowy silnik dźwiękowy
Już w patchu 4.7 rozpoczęliśmy proces przenoszenia plików do nowego silnika dźwiękowego. Z radością ogłaszamy, że udało nam się to zakończyć i w patchu 4.12 udostępniliśmy już silnik! Nasz nowy silnik dźwiękowy wprowadza kilka ulepszeń, ale co ważniejsze, będzie zapewniał jeszcze głębsze i ciekawsze doznania związane z grą League of Legends. Zajrzyjcie do wcześniejszego posta po więcej szczegółów!
- Wprowadziliśmy ulepszenia efektów stereofonicznych i panoramy stereo.
- Dodaliśmy obsługę dźwięku surround.
- Wprowadziliśmy odpowiednie ulepszenia czystości dźwięku.
Naprawione błędy
- Naprawiliśmy opóźnienie pojawiające się przy pierwszym otwarciu sklepu z przedmiotami, menu opcji i opisu śmierci podczas meczu.
- Naprawiono błąd graficzny w poradach na początku gry.
- Naprawiono błąd, przez który czasem nakładano podwójne ograniczenia kolejki do gier innych niż solo/duet.
- Gracze z ujemnym PL za unikanie kolejek do gier rankingowych nie mogą już automatycznie resetować PL do 0 po jednym zwycięstwie w takiej grze.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze z niskim PL byli degradowani po przegraniu gry rankingowej, a ich liczba PL spadała do 0.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że drużyny rankingowe nie otrzymywały awansu po wygraniu serii promocyjnej.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze nie mogli dołączyć do drużyny rankingowej po opuszczeniu innej.
Nadchodzące skórki
Następujące skórki pojawią się w różnych odstępach czasu po premierze patcha 4.12: