Przedsezon równa się zmianom, tym razem bardzo korzystnymi dla Ezreala, który wykorzystuje potencjał runy przeznaczonej dla supportów - znowu coś poszło nie tak, Riot...
Kleptomanta Ezreal – jak grać?
- Pierwsze poziomy – dodajemy punkt w Q, E, Q, W, po czym maksujemy R > Q > E >W.
- Czary Przywoływacza: Błysk + Uzdrowienie/Bariera.
- Na początku kupujemy Ostrze Dorana + Potki.
- Kluczowe przedmioty: Manamune/Muramana, Ioniańskie Buty, Moc Trójcy, Ostrze Zniszczonego Króla, Pozdrowienia Lorda Dominika, Anioł Stróż (dwa ostatnie przedmioty zależne od tego, czego potrzebujemy, jeżeli przeciwnicy nie mają wiele życia, to możemy pokusić się o Krwiopijcę).
Runki:
Drzewko inspiracji:
- Kleptomancja – najlepszy wybór w tym momencie, reszta nie wyciąga pełnego potencjału z tej postaci.
- Dostawca ciastek – lepszy sustain na linii, pozwala ustać dłużej na linii = zdobyć więcej farmy.
- Rynek przyszłości – pomaga nam kupić itemy mimo brakującej niewielkiej sumy.
- Kosmiczna przenikliwość – każde skrócenie czasu odnowienia jest kluczowe dla Ezreala, możemy częściej spamować.
Drzewko czarnoksięstwa:
- Opaska przypływu many – odciąża od wysokich kosztów many.
- Poparzenie – znacząco wzmacnia obrażenia Q – główny powód, dla którego kierujemy się wyborem drzewka czarnoksięstwa.
Dlaczego to działa?
- Q Ezreala liczone jest jako umiejętność i atak podstawowy, wystarczy trafić z Q, żeby aktywować kleptomancję.
- Ezreal skaluje się równie dobrze pod AP, jak i AD, żaden potion nie ma prawa się zmarnować.
- Szybsze skalowanie pomimo małej różnicy farmy – nadrabiamy to złotem z naszej runy.
Czym płacimy za szybszy wzrost?
- Osłabione obrażenia, kiedy przeciwnik gra agresywnie, posiadamy wzmocnione obijanie, nie inicjację.
- Słabszy late game, runka skupia się bardziej na generacji złota i potionów niż obrażeniach.
Widzieliście Ezreala w akcji? Czy również uważacie, że nadużywa on nowej runy? Podzielcie się przemyśleniami 😉