League of Legends r.

O ograniczeniach poziomowych czarów i Lidze w 4K

Czy zmieni się coś w kwestii ograniczeń poziomowych czarów? I czy gracze doczekają się LoL-a w technologii 4K?

Dlaczego Riot korzysta częściej z Reddita niż ze swoich oficjalnych forów?

Biorąc pod uwagę wielką liczbę istniejących społeczności League of Legends, uważamy, że pracownicy Riot powinni mieć swobodę kontaktowania się z graczami w dowolnym miejscu, w którym ci się zbierają oraz tam, gdzie dany pracownik ma do tego najbardziej komfortowe warunki. Subreddit to wielki węzeł społecznościowy, zapewniający kilka unikalnych korzyści (wielonarodowa społeczność, wysoka dostępność itd.) oraz w oczywisty sposób dotyczy go nasze ogólne założenie, by kontaktować się z Wami w społeczności, którą sami wybierzecie. Oczywiście są pewne rzeczy, które możemy robić lepiej na forach ORAZ na subreddicie, ale próbujemy zajmować się tymi problemami krok po kroku, zamiast na szeroką skalę.

Nawiasem mówiąc — nasze najnowsze dane wskazują, że podobna liczba pracowników Riot umieszcza posty na forach NA, jak na subreddicie League (ok. 130 komentujących pracowników ok. 1500 razy miesięcznie). Gdy doda się do tego forum PBE, inne fora anglojęzyczne (OCE, EU), nie wspominając o regionach nieangielskojęzycznych (np. Brazylia), w których fora są głównym ośrodkiem społeczności, okazuje się, że fora są zdecydowanie wiodącym miejscem, gdzie pracownicy Riot rozmawiają z graczami.

— Ostrichbeernana, relacje z graczami i ADillonMostDaddy, redaktor NA

Czy są jakieś plany aktualizacji League of Legends, dzięki której gra będzie bardziej zgodna z rozdzielczością 4K?

Pod względem priorytetów nie mamy w najbliższym czasie żadnych planów zajęcia się tą kwestią. Od czasu do czasu usuwamy błędy związane z 4K i gdy tylko możemy, wypuszczamy aktualizacje usprawniające obsługę 4K, ale to zapewne wszystko, co możemy zrobić w tej chwili. W takich przypadkach zawsze trzeba z czegoś zrezygnować — chcąc skupić się na obsłudze 4K, musielibyśmy odsunąć ludzi od takich projektów jak powtórki lub nowy klient, a ponieważ obsługa 4K dotyczy wciąż niewielkiego procentu bazy graczy, nie wydaje się, by w tej chwili to była najważniejsza sprawa.

Będziemy jednak o tym myśleć i jeśli 4K nadal będzie zyskiwać na popularności, zapewne wrócimy do tego tematu.

— LevelLobster, architekt oprogramowania

Dlaczego nie wszystkie czary przywoływacza odblokowują się na 1. poziomie?

Odpowiedź na to pytanie jest podobna do tej, której udzieliłem kilka tygodni temu w odniesieniu do progresji run.

Pierwotne założenie było takie, że odblokowujecie czary przywoływacza w miarę upływu czasu z dwóch powodów:

  1. jako nagrodę za zdobycie nowego poziomu,
  2. aby zminimalizować stopień komplikacji gry dla nowych graczy.

Chociaż nie jestem pewien, czy te powody mają rzeczywiście tak wielkie znaczenie, nie jestem także przekonany, by komuś działa się wielka krzywda z powodu ograniczenia kont 1. poziomu do mniejszej liczby czarów przywoływacza. Z jednym wyjątkiem – jest nim Porażenie.

Myślę, że tak naprawdę spowodowaliśmy mnóstwo problemów, całkowicie uniemożliwiając niskopoziomowym kontom grę w dżungli. Zdaję sobie sprawę, że Porażenie nie jest tu jedynym problemem, ale wciąż jest to kłopot. Gracze niskiego poziomu nie są w stanie odbierać League of Legends w taki sam sposób, jak odbiera grę większość graczy na Summoner’s Rift, wystawiając bohatera w każdej alei, mając kogoś grającego jako wsparcie i kogoś grającego w dżungli.

Gdybyśmy naprawdę chcieli, by możliwość gry w dżungli była czymś, co trzeba odblokować (a chyba nie ma przekonywujących powodów, by tak zrobić), wolałbym, żeby było to znacznie bardziej widoczne i oczywiste, zamiast po prostu ograniczać dostęp do narzędzia, które jest niezbędne, by móc skutecznie dżunglować.

Jest wiele problemów związanych z grą na niskich poziomach. Idealnie byłoby, gdybyśmy uporządkowali czary przywoływacza, gdy już uporamy się z uporządkowaniem progresji run.

— Ghostcrawler, dyrektor ds. projektowania gry