League of Legends r.

Riot odpowiada: Odblokowywanie czarów przywoływacza

Obojętnie jak głupio się budujemy czy składamy masterki, to z reguły nawet początkowi gracze wyczuwają, jakich summoner spelli używać.

Mimo wszystko nasz kochany Riot uważa, że określone summoner spelle należy udostępniać graczom na adekwatnych poziomach. Głos zabrał jeden z użytkowników forum LoL-a, BananaJannana, który stwierdził, że:

Flash, Ignite i Smite są obecnie otwarte dla nowych graczy, gdy ich konto osiągnie 8-10. poziom.
Flash jest używany przez ponad 95% graczy, a Smite pozwala graczom dżunglować. Dlaczego nie wydaje się tych zaklęć nowym graczom przez tak długi czas?

Dość prędko (bo po godzinie) Meddler odpowiedział:

To świadoma decyzja, aby ułatwić graczom grę. Dżungla surowo karze graczy niewiedzących, co robić, zwłaszcza jeśli nie mają odpowiednich run, więc nie chcemy zachęcać graczy od razu do korzystania z Porażenia. Flash i Ignite są trudniejsze w obsłudze niż Duch i Uleczenie, dlatego pozwalamy na ich odblokowanie nieco później. Ma to swoje drobne korzyści, gdyż gry na niskim poziomie są nieco mniej mordercze (nowi gracze nie oceniają zagrożenia dobrze, więc z trudniejszymi zaklęciami przywoływacza umieraliby częściej, staramy się nie zaostrzać rozgrywki).

Jest w tym sporo racji, zwłaszcza jeśli chodzi o Porażenie, dżungla jest na tyle trudna, że typowy nowicjusz nie jest w stanie z nią sobie poradzić. Nawet na rozgrywkach rankingowych graczom zdarza się przewrócić podczas pierwszego clearu.

Nie istnieje gracz, który może się pochwalić tym, że nie użył Błysku w ścianę. Po prostu nie.

Jedyne, z czym można dyskutować, to Podpalenie. Klikasz, zadajesz obrażenia, pal się, koniu. Łatwe, przyjemne i w miarę instynktowne. Jedynym powodem, dla którego można uznać ten czar za skomplikowany, jest zmniejszenie leczenia podpalonego przeciwnika. Początkujący po 2-3 próbach wie, że można dobić z podpalenia uciekającego Hecarima. Może natomiast nie wiedzieć, że teoretycznie bardziej opłaca się zachować to zaklęcie na Mundo i jego ulta. Poza tym, jak wiemy z doświadczeń znanego streamera, koń nie zawsze się dopali.

Patrząc z kolei z zupełnie innej perspektywy, może to być też próba zainteresowania graczy praktycznie nieużywanymi zaklęciami. Przykładowo, Duch jest potężnym narzędziem na linii, zwłaszcza kiedy przechodzimy do kontrataku. Teoretycznie daje większą mobilność od Błysku, którego jedyną przewagą jest możliwość ucieczki przez ścianę i uchylanie się od niektórych skillshotów.

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]

Źródło: klik!