League of Legends r.

Ponad 2000 obrażeń z ulta?! Rek’Sai nowym hidden OP?

Kilka dni temu na serwer testowy zawitał mini-rework naszej kochanej Królowej Pustki. Ile może zadać obrażeń z superumiejętności?

Rek’Sai otrzymała nową umiejętność specjalną, a wraz z nią – nowe przeliczniki. Dodano przelicznik od bonusowych obrażeń od ataku oraz obrażenia od brakującego zdrowia przeciwnika. Jak dużo obrażeń może ona zadać?

Zacznijmy od danych. Rek’Sai na ulcie zadaje 400 bazowych obrażeń na 3. poziomie umiejętności. Do tego dochodzi 140% bonusowych obrażeń od ataku. Co to oznacza? Jeżeli Furia Pustki będzie miała 100 dodatkowego AD, jej ultimate zada dodatkowe 140 obrażeń

Maksymalne bonusowe AD

Tworzymy stronę na runy składającą się z samych run “AD per lv“, czyli dodatkowych obrażeń przyznawanych co poziom. Jeżeli stworzymy taką stronę na runy jak poniżej, otrzymamy 50,76 dodatkowego AD na 18. poziomie, jednak gra zaokrągli to do 51 AD.

specjalizacje obrażenia

Teraz czas na przedmioty. Aktualnie przedmiotami dającymi najwięcej AD są:  oraz . Każdy z tych przedmiotów daje po 80 AD. Składając sześć dowolnych przedmiotów, spośród tych trzech, możemy uzyskać 480 bonusowych obrażeń od ataku!

Na samym końcu – jakie masterki?

specjalizacje obrażenia

Naturalny Talent zapewnia nam dodatkowe 10 obrażeń od ataku.

Ponadto, dzięki Czarnoksięstwu, Łowcy nagród oraz Bezlitosnemu nasze obrażenia od zaklęć zwiększają się o 12%Pod warunkiem, że zabiliśmy wcześniej pięć różnych postaci oraz nasz cel ma mniej niż 40% zdrowia.

Dodatkowo Precyzja zapewnia nam 8 punktów Lethality, co pozwala zredukować pancerz przeciwnika o 8 punktów.

Nie uwzględniam Zabójcy. Dlaczego? Dowiecie się z dalszej części artykułu.

Dzięki takiemu zestawowi, zapewniamy sobie dodatkowe 541 obrażeń od ataku. Z przelicznikiem (140%) daje nam to 757 obrażeń.

Nasza ofiara

Dlaczego Thresh? Ze względu na dość dużą ilość zdrowia na 18. poziomie oraz na najmniejszą ilość armoru w grze. Thresh posiada 16 armoru na każdym poziomie, co oznacza, że otrzymuje 86% obrażeń fizycznych. Wybrałem postać o najniższej ilości pancerza, ponieważ ulti Rek’Sai zadaje obrażenia fizyczne.

Nasz obiekt testowy, składając 5 Warmogów, z full HP runami oraz masterkami, powinien uzyskać 14 024 zdrowia. Dlaczego aż tyle? Ponieważ jako ostatni item składamy dodaną niedawno Kamienną Płytę Gargulca, która podwaja zdrowie postaci, jeżeli w pobliżu niej znajduje się 3 wrogów. Przedmiot jednak dodaje nam 80 armora, więc otrzymywane obrażenia całkowite spadają do 51%.

Nie zapominajmy o masterkach! Po odjęciu ośmiu punktów armora, dzięki Lethality, nasz Thresh otrzyma o 2% więcej obrażeń!

Oczywiście, mogłem dać postać typu Cho’Gath bądź Sion, która może wbić nieskończone ilości HP. Jednak z Gargulcem te postacie otrzymywałyby około 31% obrażeń oraz przez brak bariery, maksymalnej ilości zdrowia tych postaci, nasza Rek’Sai może zadać również nieskończenie wiele obrażeń.

No, ale ile zada obrażeń?!

Załóżmy, że podczas walki z Threshem z 14 024 punktów zdrowia zostawiliśmy mu 100 punktów zdrowia.

Wychodzi nam z tego prosty wzór:

(A + (B * 140%) + (* 20%) * D ) * 53%

gdzie:

  • A to bazowe obrażenia ulta Rek’Sai, równe 400,
  • B to bonusowe AD, równe 541,
  • C to brakujące HP przeciwnika, równe 13 924,
  • D to dodatkowe obrażenia otrzymane z masterek, równe 12%.

Podstawiając, wychodzi nam:

(400 + (541 * 140%) + (13 924 * 20%) * 12% ) * 53%

Po wyliczeniu wychodzi nam:

(400 + 757 + 2785) * 12%) * 53%

Co daje nam łącznie 2340 obrażeń zadanych przez Rek’Sai.

Trochę dużo, prawda? Niestety, mamy małe prawdopodobieństwo, że zadamy tyle obrażeń podczas rankingowej rozgrywki, jednak można to uznać jako dobrą ciekawostkę.