League of Legends r.

Nowy tryb gry Star Guardian: Inwazja!

Jeśli myśleliście, że skórki Star Guardian i Ornn to wszystko, co Riot ma nam do zaprezentowania w najnowszym cyklu PBE, to grubo się myliliście. Przed nami nowy tryb gry: Inwazja! A co lepsze - jest to tryb PvE!

Tryb ten nie zwiększa posiadanych punktów maestrii bohaterów.

Inwazja

Krótko mówiąc: Strażnicy Gwiazd walczą wspólnie.

Inwazja to tryb PvE dla pięciu graczy, który będzie dostępny na nowej serii map (tak, map! liczba mnoga!). Waszym zadaniem będzie obronienie miasta przed serią ataków potworów. Końcowy etap stanowi walka z bossem.

  • Liczba graczy: 5
  • Mapa: Valoran City Park

Szczegóły

Przebieg trybu

Każdy etap gry składa się z serii siedmiu różnych potyczek. Ostatnia walka oczywiście zostanie stoczona z bossem, “The Big One”.

Pomiędzy każdą z potyczek otrzymasz pewną ilość złota i doświadczenia. Wtedy też można kupić przedmioty. Kiedy będziecie gotowi do dalszej walki, w centrum obszaru połączcie się w gwiazdę. Gdy wszyscy to zrobią, rozpocznie się kolejne starcie.

Rodzaje potyczek

Są cztery główne rodzaje potyczek.

Survival

Celem jest pokonanie wszystkich wrogów. Fala atakujących zakończy się wtedy, gdy zostanie zabity ostatni wróg.

Wrogowie mogą pojawiać się w kilku falach, więc zabicie ostatniego wroga w fali nie musi oznaczać końca potyczki.

Escape

Dotrzyj do punktu wyjścia [ang. escape point; nasze tłumaczenie jest robocze – nie wiemy jeszcze, jak ten element gry zostanie przetłumaczony oficjalnie], by uratować siebie i sojuszników.

Jeśli którykolwiek z sojuszników dotrze do punktu wyjścia (oznaczonego przez pomocników), cały zespół natychmiastowo wygra grę.

Opuszczanie Tarczy Ochronnej Star Guardian spowoduje, że zaczniesz przyjmować obrażenia. Przyjmowane obrażenia będą gwałtownie się nasilać wraz z czasem spędzonym poza Tarczą Ochronną.

Obrona

Ty i Twój zespół jesteście uwięzieni w Tarczy Ochronnej Star Guardian. Odeprzyjcie atak wrogów, nie przekraczając jej granic.

Musisz pokonywać wrogów, aby przejść na dalszy etap rozgrywki, ale opuszczanie tarczy spowoduje przyjmowanie obrażeń.

Boss

Pokonaj wrogiego bossa i zaprowadź pokój w Valoran City (Park)!

Potwory

W nawiasach orientacyjnie przetłumaczyliśmy nazwy potworów. Wiem, że nie brzmią zbyt dobrze – nie są to nazwy oficjalne, jednak mogą ułatwić zrozumienie ich mechaniki, przynajmniej na tym etapie.

Big Stompy Monster (Duży, tupiący potwór)

Stale porusza się po polu walki ciężkim krokiem, tworząc w nim wyrwy.

Tupanie może być przerwane za pomocą ciężkiego CC, co daje możliwość rzucenia się do ataku.

HUGE Big Stompy Monster (OGROMNY duży, tupiący potwór)

Większy, o cięższym kroku i z nową sztuczką: wybiera jedną osobę i zawzięcie jej szuka. Jeśli Strażnik zbliży się wystarczająco blisko, zostanie w całości połknięty.

Jeśli potwór zostanie zgładzony, zanim strawi zjedzonego, Strażnik wyskoczy z niego bez obrażeń. W przeciwnym razie potwór wypluje go w niezbyt dobrym stanie (martwym).

Jumpy Slashy Monster (Nerwowy, przebijający potwór)

Wybiera jedną osobę i bardzo, bardzo się stara, żeby miała ona naprawdę zły dzień.

Większość czasu spędza w ukryciu, ujawnia się, dołączając do ataku.

Przeskoczy nad Twoją głową i ponownie zniknie, przebijając Cię, jeśli nie będziesz trzymać się od niego z dala.

Scary Spitty Monster (Straszny, plujący potwór)

Spaceruje w Twoim kierunku.

Jeśli Strażnik się do niego zbliży, potwór spędza chwilę na ładowaniu się, by zacząć gwałtownie do niego strzelać.

Stun lub silence resetują lub usuwają ładowanie, podobnie jak niezbliżanie się do potwora.

Grumpy Burrow Monster (Gderliwy, ryjący potwór)

Przemieszcza się pod ziemią.

Po zbliżeniu się Strażnika potwór rzuca się w jego kierunku (w linii prostej), nadal pod ziemią. Po zakończeniu dasha wyskakuje z ziemi i podrzuca najbliższego bohatera. Niezależnie od tego, gdzie uderzy, pobiegnie w kierunku najbliższego wroga, uderzy go, by z powrotem zanurzyć się w ziemi i powtórzyć czynność.

HUGE Grumpy Burrow Monster (OGROMNY gderliwy, ryjący potwór)

Wystrzeliwuje się w kierunku Twojego zespołu z dużego dystansu, uderzając każdego Strażnika, którego mija w locie.

Po wylądowaniu uderza Cię, by następnie zaprzestać walki i spróbować ponownie.

Draggy Tail Monster (Nudny, ogoniasty potwór)

Niestety jeszcze nie wiemy, jak wygląda.

Śledzi towarzyszy, sprawiając, że są niewrażliwi, nienamierzalni i świecą.

Ogólnie rzecz biorąc, jest to megalekarz – pozbądźcie się go jako pierwszego.

Shooty Eyeball Monster (Strzelający, jednooki potwór)

Stale wystrzeliwuje wolno poruszające się pociski o dużym zasięgu.

Gdy uderzą sojusznika, dzielą się (jest to efekt jednorazowy).

HUGE Shooty Eyeball Monster (OGROMNY strzelający, jednooki potwór)

Ulepsza swoje pociski do lasera.

Strzela przez mapę, zanim obróci się do najbliższego Strażnika.

The Big One

Wystrzeliwuje pociski w spirali, by zniszczyć Strażników.

Można go uniknąć, zasłaniając się terenem.

Pędzi przed siebie, poważnie raniąc Strażników.

Powoduje, że ziemia pęka, unieszkodliwiając Strażników.

Stale przyzywa towarzyszy, którzy – zgodnie z zamierzeniem – robią Strażnikom złe rzeczy.

Nieszczególnie przepada za Strażnikami.

Okresowo otwiera swoje oko, którego zaatakowanie daje dodatkowe obrażenia.

Dodatki dla Strażników

Odrodzenie postaci

Pokonany Strażnik nie do końca jest wyłączony z walki.

Którykolwiek sojusznik, stojąc przez dwie sekundy na wskaźniku, wskrzesi Strażnika. Zarówno ocalały, jak i ocalający na moment otrzymają niewrażliwość.

Ocalający musi poświęcić nieco zdrowia, by ocalić towarzysza. Poziom zdrowia ocalałego zależy od poziomu zdrowia ocalającego.

Paczki zdrowia

Twoi pomocnicy stale przywołują paczki zdrowia dla Twojego zespołu.

Podnoszenie paczki przywraca nieco zdrowia i pewną ilość many każdemu członkowi drużyny.

Informacje ogólne

Event Star Guardian będzie dostępny w dwóch kolejkach:

  • Inwazja,
  • Szturm/Najazd (ang. Onslaught).

Drugi tryb to bardziej intensywna wersja pierwszego. Można go wybrać dopiero po zagraniu Inwazji (nie trzeba jej wygrać) lub grając ze znajomym, który już go odblokował.

Inwazja zawiera dwa niezmienne poziomy. W przypadku Onslaught są one losowe w każdym zestawie.

System punktowania

Po ukończeniu każdego poziomu w Onslaught otrzymasz ocenę (do S+).

Początkowo punkty są przyznawane na podstawie czasu koniecznego do ukończenia poziomu (docelowy czas jest wyświetlany w prawym rogu).

Następnie otrzymać można bonusowe punkty za ukończenie poziomu z niewielką liczbą ofiar.

Po zakończeniu rozgrywki otrzymasz inną ocenę. Jest ona średnią wyciągniętą z całej gry (przy czym poziom z bossem liczy się podwójnie).

Złoto i przedmioty

Wyłączone przedmioty:

  • ZZ’Rot Portal,
  • Banner of Command,
  • Runaan’s Hurricane,
  • miksturki i ciastka,
  • wardy,
  • przedmioty generujące złoto (poza linią Frostfang).

Jeśli zdobędziesz dodatkowe złoto (z przedmiotów, masterek, run) potyczki, zostanie dodane w kolejnej rundzie (jeśli więc zarobisz 50 złota i powinieneś otrzymać 150 złota, otrzymasz jedynie 100).

Kradzież życia będzie słabnąć wraz z postępem trybu, w walce z bossem aż do 60%.