League of Legends r.

Czy nowy/stary Rengar jest OP? + hotfix już na live!

Czas na najważniejsze pytanie tego patcha: czy nowy/stary Rengar jest naprawdę OP? Tabelki mogą wskazywać na to że... trochę jest. Zobaczcie sami!

*przyciszcie odrobinkę, Premiere trochę podgłośnił mi dźwięk*

Jak pewnie wiecie (lub też nie), Rengar otrzymał częściowe cofnięcie reworka:

  • Zmieniły się jego “numerki” w umiejętnościach, tzn. nowe przeliczniki etc.
  • Mamy teraz 4 ładunki potrzebne do wzmocnionej umiejętności, a nie 5
  • A – i stare Q które aplikuje się przy AA (i daje AS)

Czuje się jakby koszmar miał powrócić

Ciężko jest jednoznacznie stwierdzić czy obecny Rengar jest przegięty w pierwszym dniu od wydania patcha, aczkolwiek czuje że jest po tej “silniejszej stronie”. Na szczególną uwagę zasługuje dodatkowy AS który otrzymujemy z Q, bo może i tak:

  • Dodatkowy AS na 2 AA to miły dodatek

Aczkolwiek źródło “mocy” Rengara (szczególnie na topie) szukałbym w jego wzmocnionym Q:

  • 50-101% dodatkowego AS na 5 sekund?

Jeżeli ogarniemy dobrze i wcześnie CDR, to jesteśmy w stanie zadać naprawdę dużo obrażeń, szczególnie że:

  1. Aby mieć wzmocnione Q potrzebujemy użyć tylko 4 umiejętności
  2. Na topie możemy iść albo pod burst, albo pod te kilka sekund dodatkowego AS którego możemy wykorzystać
  3. W jungli też jest to bardzo przydatne – szybsze robienie obozów = szybszy gank na 3 levelu

Musimy też pamiętać o tym że Rengar to jednak cały czas assasyn

Chyba że będziemy go budować szczególnie pod brusiera/molocha (bleh). Grając assasynem mamy naprawdę dużą szanse na zdobycie pierwszej krwi – i w rezultacie zdominowanie topa/linii. Oczywiście jak już wspomniałem przed sekundą, Regnar to tylko assasyn – wiele graczy zapomniało już jak go kontrować, bo nie widzieliśmy go aż tak często przez ostatnie miesiące. Kilka rzeczy które powinny ułatwić Wam rozgrywkę Rengarem:

  1. Tank z 2 stunami/spowolnieniami jest tutaj cudowny.
  2. Poppy.
  3. Pamiętajcie o bonusowym AS ze wzmocnionego Q – najlepiej jest spróbować przeczekać ten okres w którym Rengar może zadać nam jeszcze więcej obrażeń.
  4. Dołóżcie RAM-u.
  5. Jakakolwiek postać która jest w stanie przetrzymać burst powinna być świetna (jeżeli oczywiście będzie w stanie zatrzymać i odpowiedzieć jakoś sensownie kotkowi).

Ciekawi mnie także jak społeczność zareaguje na Rengara – Zoe przestała być już na celowniku wszystkich graczy przez jej mizerny winrate (lolalytics – 39.60%), więc może czas na Rengara?

Nie zaprzeczam że Rengar może być słaby w wielu matchupach

Tak jak mówiłem, ludzie muszą się nauczyć grać przeciwko niemu – ale także niektórzy muszą się nauczyć grać Rengarem (niektórzy). Może i nie są to zmiany na skalę reworka, ale zmieniły trochę.

Ale

Muszę też powiedzieć kilka szczerych słów – obecny kiciuś to połączenie jego dwóch świetnych form: starej i zreworkowanej. Mamy tutaj przyjemne poprawki z nowszej wersji, ale także stare Q (i nowe “numerki”). Dodatkowy cleanse/oczyszczenie na W jest miodne. Grałem na takiego Top Rengo Nausem i trzeba powiedzieć że sprawiał mi on mały kłopot. Nie twierdzę że Nasus jest jakąś świetną kontrą na bohatera tego tekstu, aczkolwiek ciężko było zatrzymać kicię z ignitem na topie.

Czyżby wracała dominacja Rengara? Może – czas pokaże.

Albo hotfix pokaże.

Otrzymaliśmy jego pierwszego hotixa! Nie, nie jest to nerf/buff – ale coś co może go wzmocnić:

  • Koniec z powtarzaniem linii dialogowej za każdym razem gdy Rengo osiągnął maks. poziom ferocity
  • Poprawka buga, gdzie wzmocniony AA Q sprawiał problemy gdy buff wygasł podczas animacji ataku
  • Rengar nie może otrzymywać potek many z Kleptomancy