*przyciszcie odrobinkę, Premiere trochę podgłośnił mi dźwięk*
Jak pewnie wiecie (lub też nie), Rengar otrzymał częściowe cofnięcie reworka:
- Zmieniły się jego “numerki” w umiejętnościach, tzn. nowe przeliczniki etc.
- Mamy teraz 4 ładunki potrzebne do wzmocnionej umiejętności, a nie 5
- A – i stare Q które aplikuje się przy AA (i daje AS)
Czuje się jakby koszmar miał powrócić
Ciężko jest jednoznacznie stwierdzić czy obecny Rengar jest przegięty w pierwszym dniu od wydania patcha, aczkolwiek czuje że jest po tej “silniejszej stronie”. Na szczególną uwagę zasługuje dodatkowy AS który otrzymujemy z Q, bo może i tak:
- Dodatkowy AS na 2 AA to miły dodatek
Aczkolwiek źródło “mocy” Rengara (szczególnie na topie) szukałbym w jego wzmocnionym Q:
- 50-101% dodatkowego AS na 5 sekund?
Jeżeli ogarniemy dobrze i wcześnie CDR, to jesteśmy w stanie zadać naprawdę dużo obrażeń, szczególnie że:
- Aby mieć wzmocnione Q potrzebujemy użyć tylko 4 umiejętności
- Na topie możemy iść albo pod burst, albo pod te kilka sekund dodatkowego AS którego możemy wykorzystać
- W jungli też jest to bardzo przydatne – szybsze robienie obozów = szybszy gank na 3 levelu
Musimy też pamiętać o tym że Rengar to jednak cały czas assasyn
Chyba że będziemy go budować szczególnie pod brusiera/molocha (bleh). Grając assasynem mamy naprawdę dużą szanse na zdobycie pierwszej krwi – i w rezultacie zdominowanie topa/linii. Oczywiście jak już wspomniałem przed sekundą, Regnar to tylko assasyn – wiele graczy zapomniało już jak go kontrować, bo nie widzieliśmy go aż tak często przez ostatnie miesiące. Kilka rzeczy które powinny ułatwić Wam rozgrywkę Rengarem:
- Tank z 2 stunami/spowolnieniami jest tutaj cudowny.
- Poppy.
- Pamiętajcie o bonusowym AS ze wzmocnionego Q – najlepiej jest spróbować przeczekać ten okres w którym Rengar może zadać nam jeszcze więcej obrażeń.
- Dołóżcie RAM-u.
- Jakakolwiek postać która jest w stanie przetrzymać burst powinna być świetna (jeżeli oczywiście będzie w stanie zatrzymać i odpowiedzieć jakoś sensownie kotkowi).
Ciekawi mnie także jak społeczność zareaguje na Rengara – Zoe przestała być już na celowniku wszystkich graczy przez jej mizerny winrate (lolalytics – 39.60%), więc może czas na Rengara?
Nie zaprzeczam że Rengar może być słaby w wielu matchupach
Tak jak mówiłem, ludzie muszą się nauczyć grać przeciwko niemu – ale także niektórzy muszą się nauczyć grać Rengarem (niektórzy). Może i nie są to zmiany na skalę reworka, ale zmieniły trochę.
Ale
Muszę też powiedzieć kilka szczerych słów – obecny kiciuś to połączenie jego dwóch świetnych form: starej i zreworkowanej. Mamy tutaj przyjemne poprawki z nowszej wersji, ale także stare Q (i nowe “numerki”). Dodatkowy cleanse/oczyszczenie na W jest miodne. Grałem na takiego Top Rengo Nausem i trzeba powiedzieć że sprawiał mi on mały kłopot. Nie twierdzę że Nasus jest jakąś świetną kontrą na bohatera tego tekstu, aczkolwiek ciężko było zatrzymać kicię z ignitem na topie.
Czyżby wracała dominacja Rengara? Może – czas pokaże.
Albo hotfix pokaże.
Otrzymaliśmy jego pierwszego hotixa! Nie, nie jest to nerf/buff – ale coś co może go wzmocnić:
- Koniec z powtarzaniem linii dialogowej za każdym razem gdy Rengo osiągnął maks. poziom ferocity
- Poprawka buga, gdzie wzmocniony AA Q sprawiał problemy gdy buff wygasł podczas animacji ataku
- Rengar nie może otrzymywać potek many z Kleptomancy