League of Legends r.

Nowe Runy – Zmiana Summoner Spelli podczas meczu!

Riot od pewnego czasu regularnie dzieli się z nami nowościami w systemie run, które już wkrótce zagoszczą na publicznych serwerach. Dziś przyszedł czas na coś naprawdę wyjątkowego. Nowe keystone'y, które... Zresztą, zobaczcie sami!

W poprzednich ujawnieniach staraliśmy się Wam przekazać nieco z naszego procesu twórczego. Chcieliśmy, byście zobaczyli jak wyglądało samo tworzenie nowych run i zrozumieli, dlaczego podjęliśmy takie, a nie inne decyzje. Dziś, kiedy jesteście już nieco bardziej świadomi, mogę przedstawić Wam Runy, które mówią same za siebie (i to pięknym głosem).

Bez dalszych wstępów, przedstawiam Wam Keystone nr 1:

Summoner Specialist

runy - summoner specialist

Rozpoczynasz grę z 1 Summoner Shardem i otrzymujsz kolejne za każde użycie Summoner Spella. Wymień jeden ze swoich Czarów Przywoływacza na inny, wymieniając 3 Summoner Shardy w sklepie. Dodatkowo, dostajesz 15% redukcji czasu odnowienia na wszystkich Summoner Spellach. (Nie można mieć dwóch, tych samych Summoner Spelli).

Nie macie omamów – będziecie mogli zmieniać Czary Przywoływacza podczas gry. Chcieliście kiedyś wziąć Ignite’a, grając na jungli, ale szkoda Wam było Flasha? A co powiecie na combo Exhausta i Ignite’a, które pomoże Wam wygrać linię bez tracenia możliwości Teleportu w późniejszej fazie gry? Z pewnością wielu z Was znajdzie jeszcze kreatywniejsze zastosowania nowej Runy!

Warto również zauważyć, że wciąż pojawia się tu wiele pytań. Co dzieje się z cooldownem wymienionego czaru? (Aktualnie dziedziczy on czas odnowienia poprzednika). Jakie interakcje Runa będzie miała ze Smite’em? Czy sklep jest odpowiednim miejscem do wymian? Czy moc tego Keystone’a jest wystarczająca, by stać na równi z pozostałymi, czy może potrzebuje kilku dodatków? Lista jest długa, jednak mamy nadzieję, że uda nam się znaleźć odpowiedź na każde z nich w ciągu kilku najbliższych miesięcy i dać Wam coś nowego, ciekawego i co najważniejsze – możliwego do zbalansowania.

Oto szybki podgląd tego, jak wygląda prototypowa wersja (spodziewajcie się lepszego interfejsu):

View post on imgur.com

Podoba się? Świetnie, to teraz czas na Keystone nr 2:

Hextech Freezeray

Po zaatakowaniu bohatera spowalniasz go na 1,5 sekundy (8-3 sekund czasu odnowienia na jednostkę).

  • Ataki z dystansu spowalniają o 25%-40%.
  • Ataki w zwarciu spowalniają o 35%-50%.

Dodatkowo przedmioty aktywne tworzą lodową strefę wokół celu na 5 sekund, spowalniając wszystkie jednostki wewnątrz o 70%.

Okej, może nie jest to tak ciekawe jak wymiany Czarów Przywoływacza… Ale mimo wszystko jest to pierwszy raz, kiedy chcemy zaoferować tego typu siłę w pre-game. Aktualnie każdy bohater może wybrać pomiędzy obrażeniami a wytrzymałością, więc uznaliśmy, że pora na coś innego, a biorąc pod uwagę wpływ, jaki nowe Keystone’y będą miały na rozgrywkę, wybierając Hextech Freezeray, stracicie sporo obrażeń/wytrzymałości. Czy jesteście gotowi na takie poświęcenie dla dodatkowych spowolnień w swoim arsenale umiejętności i kombinacji? Pomyślcie tylko o nowych synergiach i możliwych zagraniach!

On-hitowe spowolnienie może być na tyle potężne, że samo obroni się mocą, jednak pozostanie dosyć odizolowane w połączeniu z pozostałymi systemami rozgrywki, co sprawia, że będzie ono nieco… mało inspirujące. Jeśli więc chodzi o fantazję, przydałoby się coś dodać, jednak z perspektywy rozgrywki Runa spełnia podstawowe potrzeby, co pozwala nam na odpowiednie wyważenie mocy owego Keystone’a pomiędzy pewne spowolnienie z ataku a to wynikające z użycia przedmiotu. Ponadto ten większy, obszarowy slow dość równo rozłożył się dla każdej klasy, dając wystarczająco dużo opcji dla magów, strzelców, tanków i wspierających. Mimo wszystko wciąż pracujemy nad tym, czy “strefa spowalniająca” jest tu najlepszą opcją, cały czas starając się trzymać koncepcji “spowolnienia z aktywnego przedmiotu”.

Jako przykład Teemo używający pasywnej części Runy, jak i aktywnej w połączeniu z Bilgewater Cutlassem oraz Hextech-GLP. Zauważcie, że spowolnienia obszarowe tworzą odpowiednio mniejszą strefę.

View post on imgur.com

Inspirujące Runy?

I to byłoby na tyle, jeśli chodzi o dzisiejsze ujawnienie. Pamiętajcie, że ścieżka Inspiracji nie oferuje dodatkowych obrażeń czy wytrzymałości (a przynajmniej nie za darmo), a my wciąż testujemy nowe pomysły, więc głos społeczności będzie miał tu spore znaczenie. Niewykluczone jest wzięcie pod lupę autorskich pomysłów graczy, więc nawet my nie wiemy, co znajdzie się w finalnej wersji nowego systemu!


A co Wy myślicie o tych dwóch Runach? Będą OP, czy może, tak jak mówił Rioter, będą wymagały dalszych usprawnień, by zawalczyć o serca graczy z pozostałymi keystone’ami? Macie jakieś ciekawe pomysły na wykorzystanie wymian Czarów Przywoływacza? Piszcie w komentarzach!