League of Legends r.

Nowe runy w LoL-u: Offensive, Adaptive i Sharper Trade Offs!

Nadchodzi update run. W tym artykule opiszemy ich działanie oraz przedstawimy wygląd, który zaprezentowało Rito.

Rito przedstawiło nowe runy jako bardziej użyteczne i mające znaczący wpływ na grę. Prawdopodobnie ich znaczenie będzie tak duże, że będą one miały duży wpływ na statystyki gry. Ich wygląd również będzie lepszy. Nowsze runy będą się dzielić na 3 typy:

Offensive

Bloodlust

  • Za każde zabójstwo przywraca 15% brakującego zdrowa.

Ruined King’s Tribute

  • Co 4 sekundy w walce każdy następny atak zadaje obrażenia w pobliżu championów i potworów równe 3% Twojego maksymalnego zdrowia oraz leczy [20-75%] w oparciu o poziom championa.
  • Range Champions: Obrażenia i uzdrowienie są mniejsze o połowę.
  • Co 4 sekundy następny atak lub zaklęcie kradną życie od championów w oparciu o maksymalny stan zdrowia.

Bloodlust zapewnia lepszą grę, ale również czyni ją niebezpieczną. Zachęca tym samym asasynów oraz encouragesów do osiągania celów w jak najkrótszym czasie. Ruined King’s Tribute jest mieszanką keystone z Undying Grasp.  W obu przypadkach postacie są nastawione na zabijanie i pozostanie w walce jak najdłużej. Szczególnie jeśli w Twoim teamie są postacie tankowe. W takich walkach Spirit Visage jest niezastąpiony, jeśli chcemy utrzymać teamfight jak najdłużej. Radzenie sobie z nowymi runami sprawia, że Grievous Wounds jest ważny dla enemy.

Adaptive

Perfectionist

  • Gdy posiadasz więcej niż 80% zdrowia, zyskujesz +20 AP lub +14 AD (w oparciu o poziom bohatera).

Spliter:

Wszystkie przedmioty, które są oznaczone jako Adaptive, adaptują się (kto by się tego spodziewał) do postaci i do jej aktualnego buildu. Jeżeli runa zapewnia Adaptive AD lub Adaptive AP, to da Twojej postaci jedną z tych statystyk – będzie to bazowało na tym, czego więcej (tzn. AD czy AD) Twoja postać będzie mieć w danym momencie z itemów.

Dlaczego te zmiany mają miejsce?

Kiedy Riot tworzył nowy system run, to musiał pamiętać o tym, że runy i masterki to jedna z najważniejszych rzeczy w early-mid. Niektóre postacie mogłyby się czuć “niewspierane” przez system run. Dlaczego postały runy Adaptive? Niektóre postacie (przykładowo) są Casterami AD, a ścieżka, którą mieliby podążać taki Ezreal czy Jayce, kończyłaby się najczęściej runami dla magów. Dlatego też właśnie postały takie runy – aby to one mogły się dostosować pod postacie, a nie na odwrót.

Wróćmy do Perfectionist/Perfekcjonisty.

  • Gdy posiadasz więcej niż 80% zdrowia, zyskujesz +20 AP lub +14 AD (w oparciu o poziom bohatera).

Jest to bardzo dobry przykład adaptujących run – jeżeli gracz będzie stawiać na małe wymiany, to będzie mieć zagwarantowane albo dodatkowe AP, albo dodatkowe AD. To może się przydać na topie, jak i na midzie – wszystko będzie zależało od graczy!

Sharper Trade Offs: coś za coś!

Tęskniliście za efektami, które przynoszą pozytywne, jak i negatywne rzeczy? Riot powraca do takich rozwiązań! Dlaczego? Uważa, że jest to pozytywne – np. niektórzy mogą być gorsi, ponieważ mogą się nauczyć grać z tymi przeciwnościami losu i w efekcie przezwyciężyć negatywne strony, i zyskać coś naprawdę ciekawego. Czymś takim będzie kolejna nowość, czyli:

Magical Footwear

  • Otrzymujesz darmowe buty w 10 minucie, ale nie możesz kupić żadnych butów przed tym czasem. Te buty dodają Ci dodatkowe +10 MS (dodatkowo – tzn. inne efekty butów też się nakładają).

Magical Footwear to idealny przykład efektu “coś za coś” – w większości meczu MS jest bardzo ważny, ale mogą się zdarzyć matchupy, które umożliwią dobre wykorzystanie tej runy. Jeżeli chodzi o korzyści, które pochodzą z tej runy, to ważną rzeczą jest fakt, że otrzymujemy darmowe buty, ale musimy bardziej uważać w early na skillshoty i ogólnie jesteśmy odrobinę bardziej podatni na “nasze błędy”.