League of Legends r.

Nowe rangi: Żelazo i Arcymistrz!

Pora na jeszcze więcej informacji nt. nowego sezonu! Nowe rangi i więcej!

Witajcie! To ja, Ed „SapMagic” Altorfer. Zgłaszam się ponownie, aby pogadać o grze rankingowej. Mając na uwadze wszystkie nowe informacje na temat kręgów i zajmowanych miejsc, dzisiaj chcemy szczegółowo omówić same szczyty rankingu. A konkretnie chcemy opowiedzieć, jak doszliśmy do stworzenia kręgu Arcymistrza jako nowego kręgu pomiędzy Mistrzem i Pretendentem, a także omówić kilka poprawek, które wprowadzamy w kwestii wyglądu i funkcjonowania drabinki w kliencie. I wreszcie podamy, jak będą działać rangi pozycyjne na poziomie Mistrza i powyżej, gdy za rok wejdą w fazę regionalnych testów.

DLACZEGO DODALIŚMY KRĄG ARCYMISTRZA

Jeśli jesteście na poziomie Mistrza lub poniżej, możecie czuć się zaniepokojeni, bo macie wrażenie, że dodajemy kolejny etap, który oddala was od wymarzonego kręgu Pretendenta, jednak naszym celem jest zabicie mema: lama z Diamentu V. Bez obrazy, ale ten problem istnieje, ponieważ pomiędzy najniższym a najwyższym poziomem Diamentu jest wielka różnica umiejętności — i okazuje się, że dotyczy to w zasadzie większości wyższych kręgów. Ta różnica w poziomie umiejętności rozmywa znaczenie całego kręgu, a także osiągnięcia, jakim jest przejście na kolejny krąg.

Problem narastał stopniowo wraz z upływem czasu, a jego przyczyną jest to, że obecnie w kolejkach rankingowych gra znacznie więcej graczy, niż pięć lat temu, gdy system powstał. Ponieważ przybyło graczy na szczycie — poza kręgiem Pretendenta — rozrzut umiejętności graczy należących do tych kręgów również się poszerzył. W związku z tym gracze z górnych poziomów kręgu Diamentu są bliżsi kręgu Mistrza niż Diamentu V.

Chcieliśmy rozwiązać ten problem, ponieważ rangi takie jak Diament, Mistrz i Pretendent powinny mieć jasno określone znaczenie. Mogliśmy zrobić to na kilka sposobów. Naszym pierwszym pomysłem był podział kręgu Mistrza na dywizje, aby działał podobnie jak niższe kręgi. Ale ostatecznie uznaliśmy, że nie spowodowałoby to dostatecznego rozgraniczenia poszczególnych kręgów i nadania im właściwego znaczenia. Naszą największą obawą było to, że możemy stworzyć lamiarzy z kręgu Mistrza IV. Dzięki dywizjom gracze otrzymywaliby trafniejsze oceny rankingowe, ale ich znaczenie byłoby nadal rozmyte, więc w ten sposób rozwiązalibyśmy tylko połowę problemu.

Dlatego zdecydowaliśmy się na nieco inne wyjście: dodanie nowego kręgu ponad kręgiem Mistrza, czyli kręgu Arcymistrza. Dzięki temu każdy gracz na najwyższym poziomie Diamentu i powyżej ma bardziej trafną pozycję rankingową, a także osiągnięcie jej wydaje się mieć większe znaczenie. Rywalizacja na szczycie drabinki powinna informować wszystkich, że należysz do najlepszych w League — dodanie kręgu Arcymistrza pozwala najlepszym graczom właśnie na wysłanie takiego komunikatu.

Jeśli obecnie jesteście graczami kręgu Mistrza, zastanawiacie się zapewne, czy zostaniecie dalej na poziomie Mistrza, czy też zostaniecie awansowani do kręgu Arcymistrza. W zasadzie… i tak, i nie. Zakładając, że utrzymacie obecną formę, jako najlepsi gracze kręgu Mistrza za rok przejdziecie do kręgu Arcymistrza. I — szczerze mówiąc — to jest tytuł, który trafnie odzwierciedla poziom waszych umiejętności i wysiłków, prawda?

WIĘKSZA KONKURENCYJNOŚĆ, WIĘKSZA PRZEJRZYSTOŚĆ

Miejsca na szczycie drabinki mają to do siebie, że często przypadają wciąż tym samym graczom. Aby to uwzględnić, wprowadzamy zmianę, która (mamy nadzieję) zachęci do rywalizacji, ponieważ będzie informować, czyje miejsce zajmiecie lub kto planuje wasz sromotny upadek. Ten dodatkowy smaczek powinien sprawić, że gra nabierze jeszcze większych rumieńców rywalizacji, gdy stoicie na krawędzi awansu lub degradacji.

Planujemy też wprowadzenie innych ułatwiających życie udoskonaleń drabinki w kliencie League. Obecnie, aby na wyższych kręgach sprawdzić, czy zbliżacie się do awansu lub degradacji, musicie mozolnie przełączać i przewijać ekrany, aby uzyskać informację, która powinna być jasna i oczywista do bólu. Zmodyfikowany interfejs użytkownika ma jasno podawać ile punktów potrzebujecie, aby utrzymać lub zdobyć miejsce.

RANGI POZYCYJNE

Jeśli chodzi o regionalne testy rang pozycyjnych, jesteście zapewne ciekawi, w jaki sposób zmiany wpłyną na was i waszych rywali na szczycie drabinki. Już mówimy: nie wpłyną. W miarę wzrostu rangi pozakulisowe połączenia, które łączą wasze pozycje wciąż się skracają. Do momentu, gdy osiągnięcie szczyt drabinki, wasze MMR będą już ze sobą ściśle powiązane. Gdy awansujecie do kręgu Mistrza, wasze rangi pozycyjne zostaną zredukowane do jednej rangi, podobnie, jak to się dzieje obecnie.

Wierzymy, że jest to słuszne podejście, ponieważ rodzaj umiejętności, które pozwalają wejść do kręgu Pretendenta, takie jak najwyższej klasy gra makro, wyspecjalizowana kontrola nad wizją oraz wysoka sprawność mechaniczna są często niezależne od pozycji. Nie dotyczy to automatycznie każdej umiejętności, ale jeśli rzeczywiście dobrze grasz w League, trudno cię powstrzymać.

Jesteśmy bardzo ciekawi, jak będzie wyglądała rywalizacja na szczycie drabinki w nadchodzącym roku. Jak zwykle jesteśmy otwarci na wszelkie opinie, więc dajcie nam znać, co myślicie i zasypcie nas pytaniami w komentarzach — a jeszcze lepiej, kliknijcie umieszczony u dołu artykułu przycisk Spytaj Riot. Dzięki za granie i do zobaczenia na Summoner’s Rift — ale raczej nie dosłownie, bo moje umiejętności plasują mnie gdzieś pomiędzy Złotem a Platyną.

 

WSTĘP

Ed „SapMagic”: Cześć wszystkim, jestem Ed, główny deweloper w zespole ds. gry rankingowej.

Primus „Riot Gortok”: Ja jestem Primus, główny projektant w tym samym zespole.

Thiago „Mango Thunder”: A ja jestem Thiago. Grafik i projektant graficzny, również w tym samym zespole.

SapMagic: W dzisiejszym filmie podzielimy się szczegółami na temat meczów rozstawiających oraz aktualizacji kręgów i dywizji.

ROZSTAWIENIA

SapMagic: Słyszeliśmy od was, że mecze rozstawiające są frustrujące i tworzą poczucie niepewności. Są bardzo nieprzejrzyste i nawet jeżeli wygracie większość z nich, wasza ranga początkowa i tak może was rozczarować. Chcemy, żeby mecze rozstawiające były klarowne i satysfakcjonujące, więc drastycznie zmieniamy ich sposób działania.

Riot Gortok: Po pierwsze, otrzymacie prowizoryczną rangę już po pierwszym meczu. Tylko wy będziecie mogli ją zobaczyć. Zwycięstwa dadzą wam dużą liczbę PL, a nawet możliwość pominięcia gier o awans. Przegrane nie będą zabierały wam PL. Kiedy już skończycie mecze rozstawiające, otrzymacie właściwą rangę początkową, którą możecie chwalić się znajomym. Będziecie mogli też piąć się wyżej.

KRĘGI I DYWIZJE

Riot Gortok: Mecze rozstawiające mamy już za sobą, czas więc pomówić o wspinaczce. Od lat słyszymy, że wydaje wam się, że gracie coraz lepiej, ale wasza ranga wcale nie rośnie. Przyjrzeliśmy się zatem kręgom oraz dywizjom i zobaczyliśmy, że jedne działają lepiej niż inne.

Weźmy na przykład gracza z Brązu. Może mu się wydawać, że się rozwija, ale nie wbija dywizji. Brzmi całkiem jak opis piekła ELO. A w Diamencie i wyżej, gry na szczycie kręgu mogą całkowicie różnić się od tych na dole. Różnica w poziomie umiejętności jest tam po prostu za duża. Z drugiej strony w Złocie nawet mała zmiana w poziomie umiejętności może sprawić, że dość szybko wbijecie lub stracicie parę dywizji. To trochę, jak na drabince, w której niektóre stopnie są bardziej oddalone od innych, co sprawia, że trudno się po niej wspinać. Chcemy znaleźć dobre medium, które będzie dokładnie oddawało wasz rozwój.

SapMagic: Stanęło na dodaniu dwóch nowych kręgów. Pierwszy krąg, Żelazo, znajdzie się pod Brązem, żeby pomóc graczom lepiej orientować się w tym, kiedy stają się lepsi w League of Legends. Drugi krąg, Arcymistrz, znajdzie się pomiędzy Mistrzem a Pretendentem, i da nam szansę na przeprowadzenie od dawna potrzebnych porządków na szczycie drabinki oraz na lepsze rozróżnienie graczy w oparciu o ich umiejętności. Kilku członków naszego zespołu chciało dla kręgu Żelaza nazwy „Drewno”, ale to niezbyt fajne.

Riot Gortok: Jeżeli już wspinacie się po drabince w swoich myślach, możecie obawiać się, że więcej kręgów oznacza więcej grania. Dlatego zamiast pięciu będą tylko cztery dywizje. Tak, to oznaczą, że od następnego sezonu nie będzie żadnego gracza z Brązu V w całym League of Legends.

PROJEKT GRAFICZNY

Mango Thunder: Od dłuższego czasu nie przyglądaliśmy się kręgom od strony graficznej. Na chwilę obecną mamy dużo lśniących metali, ale nie wydają się one łączyć z Runeterrą ani z wrażeniami z gier rankingowych.

Nowa oprawa graficzna czerpie inspiracje z frakcji, materiałów i estetyki Runeterry. Będzie ona również odzwierciedlać trudy waszej wspinaczki. Chcemy, żeby wrażenia z gier rankingowych przypominały przemianę z zawadiaki z Żelaza i Brązu w pana wojny z Platyny, a na końcu bitwę bogów z wyższych kręgów. Na razie wciąż jesteśmy w fazie pomysłu, więc koniecznie dajcie znać, co myślicie o naszym nowym podejściu.

PODSUMOWANIE

SapMagic: Wszyscy w naszym zespole bardzo chcą wprowadzić te zmiany i jeszcze więcej w przedsezonie, choć jak zwykle potrzebujemy waszych opinii. Dzielcie się swoimi komentarzami i pytaniami, a my postaramy się zająć jak największą liczbą z nich. Dzięki za grę i do zobaczenia na Summoner’s Rift!

Mango Thunder: uff

Jeśli jesteś na szczycie drabinki rankingowej i zastanawiasz się, jak te zmiany wpłyną na twoją pozycję, odwiedź blog deweloperów, aby zapoznać się ze szczegółowymi informacjami. Jak zwykle jesteśmy otwarci na wszelkie opinie, więc dajcie nam znać, co myślicie i zasypcie nas pytaniami w komentarzach — a jeszcze lepiej, kliknijcie umieszczony poniżej przycisk Spytaj Riot.