Tym razem dowiedzieliśmy się, że kolejnym planem Riotu jest wprowadzenie nowych możliwości kontrowania postaci. Nowe mechaniki miałyby się pojawić w aktualizacji 9.14, która pojawi się na serwerach live w okolicach 16 lipca.
“Miękkie kontry”
Obecnie testowane są rozwiązania, które udostępniłyby różnym postaciom większą możliwość walki z konkretnym rodzajem przeciwnika lub sprawić, że byłyby wrażliwsze na określonych wrogów.
Celem zmian jest dodanie nowych słabości do championów, którzy mogliby sobie jednocześnie z nimi poradzić w taki sposób, aby gra nie była przesądzona już w lobby.
Spodziewany skutek? Wybieranie postaci na ślepo powinno być bardziej ryzykowną decyzją dla graczy i ich drużyn. Takie przynajmniej oczekiwania ma Riot.
Testowane zmiany
Meddler wymienia eksperymentalne zmiany, które są testowane zgodnie z tą myślą:
- Ahri – charm na [E] zatrzymuje trwające dashe
- Akali – [W] przyznaje jej standardową niewidzialność
- Blitzcrank i Renekton – ich umiejętności pozwolą na niszczenie tarcz
- Cassiopeia i Poppy – zbuffowano ich mechaniki antymobilności
- Katarina i Kled – silniejsza forma Grievous Wounds na umiejętnościach
- Leona – redukcja flat damage
Wszystkie zmiany omówiliśmy w tym artykule: