Doran Shield
Po zmianach ten przedmiot zyskał nagłą popularność. Szczególnie, gdy gramy przeciwko odpowiednim postaciom, które tarcza kontruje. Przykładowo – gramy na botlane przeciwko Twitchowi oraz Malzaharowi. Przez to, że tarcza zyskała regenerację zdrowia po otrzymaniu obrażeń, negujemy efekt pasywki szczura. Tak samo w przypadku Deathfire Touch od Malzahara, który po prostu będzie triggerował naszą regenerację. Kolejnym plusem jest zmniejszony koszt, dwa potiony dają większy sustain i są lepszą opcją dla postaci ze słabym early game. Przykładem może być chociażby Vayne jako hypercarry.
Wartość w złocie
Nie będę zagłębiał się w dokładne liczby. Chciałbym tylko przybliżyć Wam wartość samego Doran’s Shield. Teoretycznie, tarcza na samym początku rozgrywki jest warta bardzo dużo, ponieważ większość ADC zaczyna z base HP regenem na poziomie 5.-6. Oferując 6 HP regen, tarcza sama w sobie podwaja ten efekt. Jeśli ktoś odpali nam pasywkę, ta wartość się zwiększa! A wzrost wartości regeneracji oznacza również wzrost wartości w złocie. Tym samym Doran’s Shield jest warty ogromną sumę golda i to przez sam HP regen, który pozwala na spokojne farmienie na linii i otrzymywanie większego poke’u. Ale… Jest też druga strona medalu. Postacie grające na toplane, takie jak Shen, mają podstawową ilość regeneracji zdrowia na wysokim poziomie. Oznacza to, że taka tarcza będzie dla nich mniej warta, a ta wartość zmniejsza się dodatkowo z każdym poziomem bohatera.
Porównanie
Doran’s Shield vs
Podsumowanie
Według mnie… Dość dziwna meta, ale dlaczego nie? Z pewnością pójdę to przećwiczyć na swojej Vayne i Zedziku, ale… Co z Wami? Czy według Was to będzie kolejny meta-play? Póki co, znajdują się jeszcze osoby, które się z tego śmieją i uważają to za noobski wybór… Ale myślę, że ma to swój potencjał. Szczególnie, gdy gramy jakimś farmiącym się ADCarry, który w early robi kupkę, oprócz klikania PPM (lub A+LPM).