League of Legends r.

Nexus Blitz nie wejdzie na stałe do gry

Nexus Blitz został wydany latem 2018 roku jako eksperymentalny tryb gry. Riot rozpoczął testy trybu na serwerach live, by ocenić, czy warto nad nim dalej pracować. Ponownie Nexus Blitz pojawił się przy okazji Snowdown - oczywiście w bardziej zaawansowanej formie.

Podczas Snowdown mogliśmy grać w Nexus Blitz przez sześć tygodni. Zmieniono nieco mapę, wprowadzono bany i wiele usprawnień (wszystkie informacje znajdziecie tutaj). Wielu graczy zainteresowało się zmianami i spróbowało trybu w nowej odsłonie. Przez pierwsze cztery tygodnie liczba graczy była dwukrotnie większa niż podczas testów w lecie. Dodatkowo Nexus Blitz – zaraz po URF-ie – przyciągnął najwięcej graczy, porównując z innymi alternatywnymi trybami gry. Jako ulubione wydarzenia wybrano Walkę o Nagrodę i Deathmatch, natomiast wśród nagród najbardziej spodobały się Sanie Bitewne.

Kiedy jednak po czterech tygodniach skończyły się misje związane z NB, wiele graczy odeszła do standardowych trybów. Liczba rozgrywanych gier w NB zaczęła spadać – aż do końca szóstego tygodnia testów. Z tego powodu Riot zdecydował, że tryb ten nie wejdzie do gry na stałe (przynajmniej na razie). Być może powracać będzie okresowo w trakcie eventów, jednak na pewno nie będzie stale dostępny. Stałe tryby gry muszą przyciągać graczy nieprzerwanie – a nie tylko przy okazji wydarzeń czy misji.

Na zakończenie Riot podał ciekawe informacje na temat Nexus Blitz:

  • Katapulta Bohaterów została zaprojektowana przez Briana “Feral Pony’ego” Feeneya i jest wewnętrznie znana jako FeeneyPulta. Jest też znana jako Int-Pulta, choć nie jest tak zła jak “Int-Sled”, ponieważ Sanie miały najniższy współczynnik pojawiania się i były najprostszą metodą na stratę przewagi. Były też ulubioną nagrodą graczy.
  • Nasus otrzymał najmniejszą liczbę ocen S, a najwięcej – C oraz D. Mimo to miał jeden z najwyższych win rate.
  • Osoba, która zwyciężyła na Arenie, miała największy win rate we wszystkich wydarzeniach. Zdaniem Riotu oznacza to, że można ustalić, która drużyna jest silniejsza, dzięki potyczkom 2 na 2, 2 na 2 i 1 na 1.
  • Około 20% gier kończyło się nagłą śmiercią przy walce dwóch Nexusów.
  • W porównaniu z pick rate na Summoner’s Rift najczęściej wybierany w Nexus Blitz był Maokai. Podobnie wyglądał jego win rate.
  • Akali to jedna z 20 postaci o najwyższym pick rate na Nexus Blitz, mimo że miała najniższe win rate (41%).
  • Z przedmiotów dostępnych tylko na Nexus Blitz najczęściej kupowano Objęcie Ognia, a najrzadziej – Latarnię Wriggle’a. Najwyższy win rate miał Stoicki Kijaszek Statystyk (60%) – wynikało to jednak z tego, że były w stanie go kupić wyłącznie osoby, które już wygrywały.