League of Legends r.

Nexus Blitz już w 8.16 na live – powrót starych itemów i więcej!

Wow! Pora na testy Nexus Blitz - ale na serwerach live! To co, będzie grane?

RIOT:

Jakoś w patchu 8.16 będziemy testować nowy eksperymentalny tryb gry: Nexus Blitz. Test będzie trwać cztery tygodnie i każdy może wziąć w nim udział — niepotrzebne są zaproszenia. Jeżeli gracze pokochają Nexus Blitz, będziemy dalej zajmować się jego rozwojem po skończeniu alfy, ale potrzebne nam są wasze opinie, żeby podjąć tę decyzję!

Witajcie w (podwójnej) dżungli

Nexus Blitz powstał dla tych, którzy szukają świeżości i emocji oraz zabawy przy niewielkiej presji. Jest nastawiony na zaskakujące momenty, a nie zaciekłą rywalizację, wciąż jednak nagradzając umiejętności z innych trybów League, jak Summoner’s Rift.

W tym trybie 5 na 5, w każdej drużynie znajduje się dwóch dżunglerów, którzy dzielą się złotem i doświadczeniem, oraz trzech grających na dwóch połówkach podzielonej alei. Kompaktowa mapa sprawia, ze akcja trwa bez przerwy, a ruletka przepełnionych chaosemwydarzeń na całej mapie — król wzgórza, walki na śnieżki czy Bardle Royale — dodatkowo nakręca cały ten szał.

Wygranie w wydarzeniu sprawia, że cała drużyna otrzymuje silne nagrody, jak np. działa przy bazie, które wystrzeliwują was przez pół mapy lub jednorazowy Anioł Stróż.

Co więcej, serie zabójstw sprawiają, że stajecie w płomieniach, co daje wam mnóstwo dodatkowych obrażeń i skrócenia czasu odnowienia, ale sprawia też, że jesteście bardziej wrażliwi na obrażenia. Bohaterowie w płomieniach są warci GÓRĘ złota dla tych, którzy ich wyeliminują.

W Nexus Blitz pojawią się też ponownie pewne klasyczne przedmioty, które przewijały się w League w przeszłości. Przejrzyjcie podstawy poniżej, żeby zobaczyć ich listę. W dalszej części opisujemy też, czego możecie spodziewać się z testu alfa (i ogólnie eksperymentalnych trybów w przyszłości).

Co właściwie znaczy „alfa”?

Oznacza to, że Nexus Blitz nie jest skończony i dopracowany. Jest to praca w toku, więc możecie spodziewać się modeli, tekstur i muzyki wykorzystanych z innych miejsc z League. Na tym poziomie nawet sama rozgrywka może przejść zmiany i być rozwinięta!

Nie myślcie jednak, że nie będziemy przez to przykuwać uwagi do stanu gry. Jest zupełnie odwrotnie. Wielu bohaterów i run musiało mieć pozmieniane wartości, żeby wpisać się w szybki schemat Nexus Blitz, ładunki w takich mechanikach, jak Wysysające Uderzenie Nasusa, czy czas aktywowania w runach takich, jak Magiczne Obuwie, zostały przyspieszone.

Będziemy nieustannie patchować Nexus Blitz przez całe cztery tygodnie trwania testu, żeby nadążyć za wami i całą międzynarodową społecznością League, ponieważ będziecie definiować pierwszą istniejącą w trybie metę. Aktualizacje te będą mieścić się pomiędzy wyważeniem do całkiem nowych wydarzeń i nagród, więc koniecznie sprawdzajcie od czasu do czasu nasz cotygodniowy kącik dewelopera na forach.

To oznacza, że bez waszych opinii się nie obędzie. Potrzebujemy graczy, którzy wypróbują ten tryb i przekażą nam swoje uwagi dotyczące praktycznie wszystkiego, od cyklu gry, przez pomysły na dodatkową mechanikę mapy, aż po jej wygląd i temat. Jeśli dostrzegacie potencjał w Nexus Blitz, oto wasza szansa, aby wpłynąć na jego rozwój!

Poza Nexus Blitz: Eksperymentalne tryby

Nexus Blitz jest pierwszy, ale nie ostatni. Eksperymentalny tryb to prototyp rodzajów gry, które mają za zadanie zapewnić graczom inny rodzaj rozrywki niż Summoner’s Rift, Twisted Treeline lub ARAM. Szukamy długotrwałych rozwiązań. Być może takich, które dodamy do League na stałe. Udostępniając wcześnie eksperymentalne tryby graczom, mamy też szansę na wypróbowanie gruntu i uzyskanie wczesnej odpowiedzi naszej społeczności, zanim zaangażujemy się na kilka miesięcy w tworzenie ostatecznej wersji.

Eksperymentalne tryby nie będą pojawiać się zbyt często. Co najwyżej zobaczycie ich kilka w ciągu roku. To dlatego, że tworzymy je właściwie od zera, a nie tylko modyfikujemy inne tryby gry (znaczna większość zespołu League wciąż skupia się na Summoner’s Rift, podczas gdy mniejsza grupa pracuje nad eksperymentalnymi prototypami).

Bardzo cieszy nas, że możemy pokazać wam pierwszy z tych trybów i mamy nadzieję, że spodoba wam się testowanie Nexus Blitz.

Podstawy Nexus Blitz

Początkowe przedmioty

Podrasowaliśmy początkowe przedmioty na Nexus Blitz. Możecie wybrać jeden (i tylko jeden) przedmiot z poniższej listy. Gdy będziecie mieli już patcha 8.16, udajcie się do zakładki Przedmiotów w kolekcji, żeby zobaczyć detale.

Przedmioty Dorana

Zaginione Ostrze Dorana (większa kradzież życia niż Ostrze Dorana)

Zaginiony Pierścień Dorana (większa regeneracja many niż Pierścień Dorana)

Zaginiona Tarcza Dorana (większa regeneracja zdrowia niż Tarcza Dorana)

Zaginiony Posążek Dorana (nowy przedmiot dla zaklinaczy! Moc umiejętności, regeneracja many, siła leczenia i tarcz, obrażenia przy trafieniu stworów)


Przedmioty generujące złoto

Serce Targonu (zastępuje przedmioty powiązane z Reliktową Tarczą Bez ulepszeń, bez zadania dla totemów)

Medalion Filozofa (zastępuje przedmioty powiązane ze Starożytną Monetą. Bez ulepszeń, bez zadania dla totemów)

Przedmioty powiązane z Ostrzem Złodziejki Czarów nie pojawiają się w Nexus Blitz.


Przedmioty do dżungli

Ostrze Tropiciela (połączenie Maczety Łowcy i Talizmanu Łowcy, zastępuje oba)

Powracające przedmioty

Wiele przedmiotów powraca do sklepu w Nexus Blitz. Gdy będziecie mieli już patcha 8.16, udajcie się do zakładki Przedmiotów w kolekcji, żeby zobaczyć detale.

Włócznia Shojin (przedmiot ostatnio testowany w patchu 8.12, niewypuszczony)

Osąd Atmy (przedmiot ostatnio testowany w patchu 8.12, niewypuszczony)

Duchowi Tułacze (przedmiot ostatnio pojawił się w patchu 8.12, w ARAM-ie Butcher’s Bridge)

Widmowy Rapier (przedmiot ostatnio pojawił się w patchu 8.12, w ARAM-ie Butcher’s Bridge)

Całun Krwawego Listu (przedmiot ostatnio pojawił się w patchu 8.12, w ARAM-ie Butcher’s Bridge)

Zefir (przedmiot ostatnio pojawił się w patchu 5.21)

Objęcie Ognia (przedmiot ostatnio pojawił się w patchu 5.1)

Latarnia Wriggle’a (przedmiot ostatnio pojawił się w patchu 4.19)

Siła Natury (przedmiot ostatnio pojawił się w patchu 1.0.0.1511 w sezonie 2.)

Serce ze Złota (przedmiot ostatnio pojawił się w patchu 1.0.0.151 w sezonie 2.) powraca duchowo jako Serce Targonu. Gracze z 2. sezonu na pewno pamiętają.

Kamień Filozoficzny (przedmiot ostatnio pojawił się w patchu 3.13)powraca duchowo jako Medalion Filozofa.

Dżunglowanie

Ta dżungla jest trochę inna niż dzicz, z którą mieliście do czynienia wcześniej. Oto co musicie wiedzieć:

Czyszczenie obozów

  • Każda drużyna ma dwóch dżunglerów, którzy czyszczą obozy razem.
  • Potwory dają ogólnie więcej złota i doświadczenia (150%), jeśli znajomy jest z wami. Nagrody za ostatni cios są podzielone pomiędzy wszystkich pobliskich sojuszników.
  • Czerwone i Niebieskie wzmocnienie są dwa razy tak silne, jak ich wersje na Summoner’s Rift. Dwóch bohaterów zostaje wzmocnionych tym samym czyszczeniem, więc nie trzeba wykradać sobie celów Porażeniem!

Czary i Przedmioty

  • Dżunglerzy automatycznie dostają Porażenie przy wyborze bohatera, podczas gdy grający w alejach nie mogą wybrać Porażenia.
  • Dżunglerzy powinni rozpocząć z Ostrzem Tropiciela, połączeniem Maczety Łowcy i Talizmanu Łowcy (żadne z nich nie pojawia się w Nexus Blitz)
    • Ostrze Tropiciela nie ma tej samej mechaniki doświadczenia i złota, co przedmioty Łowcy.
  • Ukończenie zaklęcia Ostrza Tropiciela sprawia, że Porażenie zamienia się w Mrożące Porażenie.

Obozy w dżungli

Nexus Blitz ma łącznie trzy obozy wzmacniające, które pojawiają się wokół centralnej osi mapy.

  • Na górze mapy jest czerwone wzmocnienie.
  • Niebieskie wzmocnienie znajduje się tuż ponad podzieloną aleją.
  • W 10 minucie w rowie pomiędzy niebieskim a czerwonym wzmocnieniem pojawi się Herold.
    • Poza Okiem Herolda nakłada on wzmacniający stwory efekt Namiestnika Barona dla drużyny, która Herolda zabiła (nie daje jednak dodatkowych obrażeń od ataku ani mocy umiejętności).

W płomieniach

Bohaterowie, którzy zdobędą dużą serię zabójstw, zostają spowici płomieniami, co zapewnia następujące efekty do czasu śmierci:

  • +20% prędkości ataku
  • +20-200 pkt. adaptacyjnej mocy (zależnie od poziomu)
  • MNÓSTWO skrócenia czasu odnowienia, które może przekroczyć limit
  • + 100 pkt. regeneracji many lub energii co 5 sekund
  • +25% otrzymywanych obrażeń od bohaterów
  • Przynajmniej +800 szt. złota zagwarantowanych dla waszego zabójcy i +200 szt. złota dla wszystkich jego sojuszników — nagroda jest coraz wyższa w zależności od liczby zgromadzonych przez was zabójstw.

Inne rzeczy

Globalna aura

  • +10% Przyjaźni
  • +30% skrócenia czasu odnowienia czarów przywoływacza
  • +4 pkt. regeneracji many co 5 sek. na poziomie 1

Złoto dla całej drużyny ze stworów i potworów

  • Śmierć stworów (bez względu na to, kto zadał ostatni cios) i zabicie potworów przez członka drużyny daje ~30% ich wartości w złocie każdej osobie w drużynie, która nie otrzymała złota za ostatni cios.
  • Zabójstwa i asysty w zabójstwach bohaterów nie dają złota całej drużynie.

Zaopatrzenie

  • Totemy Kontroli zostały usunięte.

Poddanie się

  • W grach można się poddać po głosowaniu 4-1 po 8 minucie.

Wyważenie run

W perfekcyjnym świecie powiedzielibyśmy wam „trochę je pozmienialiśmy” i zaproponowalibyśmy zerknięcie na opisy, ale… wciąż jesteśmy w fazie alfa, więc opisy mają błędy i pokazują wartości z Summoner’s Rift. Więc całe wyważenie run zawarte jest tutaj.

Dominacja

Smak Krwi

  • CZAS ODNOWIENIA 20 sekund ⇒ 10 sekund

Inspiracja

Kleptomancja

  • PRZEJŚCIE DO PRZEDMIOTÓW Z PÓŹNEJ FAZY GRY 15 minut ⇒ 6 minut
  • POCHYŁOŚĆ KRZYWEJ WYPADANIA PRZEDMIOTÓW WE WCZESNEJ GRZE pierwsze 8 przedmiotów ⇒ pierwsze 4 przedmioty

Magiczne Obuwie

  • DOSTĘPNOŚĆ 10 minut ⇒ 6 minut

Idealne Wyczucie Czasu

  • DOSTĘPNOŚĆ 8 minut ⇒ 4 minuty

Dematerializator Stworów

  • DOSTĘPNOŚĆ 4 minuty ⇒ 3 minuty

Dostawa Ciastek

  • CZAS MIĘDZY CIASTKAMI 3 minuty ⇒ 1,5 minuty

Determinacja

Uścisk Nieumarłego

  • ZDROWIE PRZY AKTYWACJI (W ZWARCIU) 5 pkt. ⇒ 10 pkt.
  • ZDROWIE PRZY AKTYWACJI (DYSTANSOWI) 3 pkt. ⇒ 6 pkt.

Szkolenie Sprawnościowe

  • DOSTĘPNOŚĆ 10 minut ⇒ 6 minut

Przerost

  • % ZDROWIA NA ŁADUNEK 0,2 pkt. ⇒ 0,3 pkt.

Czarnoksięstwo

Poparzenie

  • CZAS ODNOWIENIA 20 sekundy ⇒ 15 sekundy

Nadchodząca Burza

  • CZAS ZWIĘKSZANIA co 10 minut ⇒ co 4 minuty

Transcendencja

  • DOSTĘPNOŚĆ poziom 10 ⇒ poziom 6