League of Legends r.

Dlaczego Riot nerfi Aureliona i czy jego [Q] działa jak powinno?

W niedawnym uaktualnieniu na PBE zastała nas mała niespodzianka osłabienie [Q] oraz [R] Aureliona, dlaczego Riot postanowił podjąć takowe kroki?

Sytuacja tym bardziej dziwi, ponieważ win ratio Aurelion Sola balansuje między 48 a 51 % według różnych danych, co nie jest jakimś fenomenalnym wynikiem. Jak osłabienia bohatera komentuje odpowiedzialny za balans Meddler? Oto jego wypowiedź:

Ludzie obecnie nie narzekają na siłę Aureliona, ponieważ nie widzą jego pełnego potencjału. Jednak, gdy przyjrzeliśmy się osobom, które zagrały nim większą liczbę gier, to okazuje się, że radzą one sobie nim lepiej aniżeli powinny, dlatego musimy go osłabić. Oczywiście z czasem może zadziałać to w drugą stronę – gracze również nauczą się grać przeciwko niemu. Nie chcemy jednak go osłabić zbyt mocno i razem z zespołem od balansu rozważamy co począć ze smokiem.

Reaktywacja [Q]

Również w dyskusji o Aurelionie jeden z użytkowników zwrócił uwagę, że ma problemy z reaktywacją [Q] u Aureliona. Riotowcy wyjaśniają mechanikę działania tej umiejętności:

[Q] Aureliona posiada nieco opóźniony czas reaktywacji, ponieważ nie chcemy, aby umiejętność nie była skuteczna w przypadku wrogów, którym uda się doskoczyć do smoka – jego [R] jest wystarczającym mechanizmem obrony w momencie, gdy wejdziemy w zwarcie o krótkim zasięgu. To specjalna właściwość, która miała być słabością Aureliona. Pamiętajmy również, ze nie możemy ręcznie detonować [Q], gdy jesteśmy w jego obszarze, dopiero jak pocisk opuści model bohatera możemy ponownie wysadzić umiejętność.

784x250

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]