League of Legends r.

Nerfy Amumu – nowy pasyw zbyt silny?

W patchu 7.7 Amumu otrzymał kilka ciekawych zmian, w tym kompletnie nowy pasyw. Czy jednak wyszło mu to na dobre?

Przypomnijmy wspomniane zmiany z aktualizacji 7.7:

  • [Aktualizacja] Umiejętność bierna – Przeklęty Dotyk
    • Podstawowe ataki Amumu zmniejszają odporność na magię przeciwników o 15/20/25 pkt. (na poziomach 1/7/13) sprawiają, że 15% wszystkich obrażeń magicznych zadanych celowi zostanie zadanych raz jeszcze jako nieuchronne obrażenia
  • Rozpacz [W]
    • Obrażenia: 8/12/16/20/24 pkt. co sekundę 10/15/20/25/30 pkt. co sekundę
    • Częstotliwość draśnięć: 1 raz na sekundę pół sekundy (połowa obrażeń na draśnięcie)
    • [Nowość] Rozpacz odnawia Przeklęty Dotyk na wszystkich trafionych wrogach
  • Klątwa Smutnej Mumii [R]
    • [Nowość] Nakłada Przeklęty Dotyk na wrogów po zadaniu obrażeń

Do tych zmian odwołał się Meddler, zdradzając kolejne plany dotyczące Amumu:

Z powodu wewnętrznego nieporozumienia ostatecznie wydaliśmy wersję, która daje 15% bonusowych nieuchronnych obrażeń obliczonych ze wszystkich obrażeń magicznych zadanych po złagodzeniu.

Przypomnijmy, że 10 kwietnia na PBE pojawiła się zmiana, która informuje o tym, że obrażenia nie są redukowane przez odporność wrogów.

W rzeczywistości otrzymujemy więc bonusowe obrażenia magiczne zamiast nieuchronnych, ponieważ jest to liczone już po zadziałaniu odporności na magię wroga. Zostanie to zmienione w aktualizacji 7.8. Ponieważ 15% nieuchronnych obrażeń jest dużo silniejsze niż 15% obrażeń magicznych, a Amumu już wydaje się dość silny, zostanie to nieco zmniejszone (obecnie testowana wartość to 8%).

Innymi słowy – choć mogłoby się wydawać to nerfem, tak naprawdę po prostu zmieniono system liczenia bonusowych obrażeń. Wcześniej mogła zadziałać odporność na magię przeciwnika – teraz już nie, więc ostatecznie możemy zyskać więcej, nawet jeśli na serwery live wejdzie pasyw w wersji 8% bonusowych obrażeń – dlatego nerf ten jest konieczny.