r.

Najsilniejsi championi w patchu 5.16 cz. 5 – Mid

Kolejna seria aktualizacji, tym razem zajmujemy się najnowszym patchem 5.16. Co możemy tam napotkać i jakie zmiany mogą najbardziej nas zaskoczyć? 

Poprzednie części znajdziecie w poniższych linkach:

Co czyni championa mocnym?

  • DAMAGE – oparte są na nim postacie, które zadają wiele uszkodzeń, zwykle poprzez skillshoty
  • UTILITY – są to bohaterowie, którzy swoimi umiejętnościami potrafią obrócić sytuację na korzystną albo spowodować ogromne szkody, których nie sposób zignorować
  • OUTPLAY – postacie ogrywające wrogów, łagodzi ilość zadanych obrażeń

Chociaż w opisanych wyżej kryteriach postacie mogą się pokrywać, dołączę jeszcze inne stosowane w SoloQ:

  • Łatwość, przyjemność z gry
  • Synergia
  • Niewielka ilość błędów do wykonania

mid

 

  • Viktor [Damage] – Najnowszym dodatkiem do listy jest zdecydowanie Viktor; niski cooldown na skillach służących do poke’u oraz silne uszkodzenia czynią go trudnym przeciwnikiem na linii, jak i potworem w końcowych fazach gry, kiedy jego ultimate zadaje ogromne obrażenia.

 

  • Talon [Damage] – Dobry Talon potrafi nawet podwójnie wykonać coś na miarę Flasha. Dzięki jego umiejętności Po Gardle [E] i Napaści z Cienia [R] jest w stanie dwukrotnie zniknąć, a przy tym zmienić swoje położenie na mapie. Jest mistrzem w szybkości zabójstw.

 

  • Azir [Damage/Utility] – Z potężnych zaklęć i szalenie trudnych technik pozycjonowania się, jest jedną z postaci zasługującą na uwagę. Jego dobrze zagrane [R] Zdobycz Imperatora jest czymś, co potrafi zmienić losy rozgrywki.

 

  • Ahri [Damage/Utility/Outplay] – Ahri to po prostu szalona postać znana ze swoich magicznych odskoków. To połączenie z możliwością CC (Urok [E]) oraz zadania w krótkiej chwili potężnych obrażeń czyni ją nieziemsko silną w tym patchu.

 

  • Zed [Damage/Outplay] – Pod względem przydatności dla drużynowej kompozycji jest zerowy, w nim chodzi wyłącznie o ogranie przeciwnika. Jeśli ktoś ma talent do tej postaci, może zdziałać cuda w pojedynkę dzięki jej mobilności. To istna maszyna do zabijania, zaś zagrania wyliczone w najodpowiedniejszym czasie zawsze będą wzbudzać największe emocje.