Zacznijmy od czegoś najprostszego, czyli jednej z najlepszych kompozycji:
- Syndra,
- Lux (support),
- MF,
- Poppy,
- i Jinx.
I dodatkowo alternatywny comp:
- Syndra,
- Lux (support),
- MF,
- Ezreal,
- i Jinx.
Wymiana Popki za Eza, daje szybszego cleara i no… możliwość robienia uników
Tierlista postaci
S
Syndra – Ogromny burst, świetny stun i slow na wszystkich umiejętnościach, które są dodatkowo aoe. Co chcieć więcej?
Jinx – Świetnie obrażenia które może zadać jednemu celowi, obrażenia AOE, długi zasięg slowa i pułapki – idealne do zablokowania wszystkich wrogów.
Lux – Możliwe że jest to najmocniejsza postać w tym trybie. Tarcza która może skorzystać z ardent censer dla Twojego całego zespołu, dodatkowo na bardzo niskim CD, stuny, obrażenia AOE i świetny ult – idealna na każdą okazję w tym trybie.
A
Poppy – Może powstrzymać Rek’sai i Kha’zika przez wskoczeniem na carry. Ult bardzo przydatny do walki z postaciami takimi jak Cho. Dodatkowo może użyć W na bossie.
Miss Fortune – Spowolnienie AOE i świetny ult, kiedy jest połączony z jakimś stunem.
Ezreal – Uniki i możliwość szybkiego bursta? Całkiem nieźle. Mniej obrażeń aniżeli MF/Jinx, brakuje mu AoE – magowie poradzą sobie lepiej, aniżeli Ezreal AP.
B
Lulu, Janna, Soraka – Ok wraz z postacią carry, np. Jinx, ale przez to że supporci nie zadają wystarczająco obrażeń… meh, nie mają oni miejsca w normalnej kompozycji.
Ahri – Mobilność to całkiem miła rzecz, ale charm jest niezbyt użyteczny przez chmarę przeciwników – i tak tbh ma mniej obrażeń niż Syndra.
Buildy
Suporci: Ardent > Redemption > Athenes (Lux = Ardent -> Athenes)
ADC: Guinsoo’s > BoRK > Wits End (Byłoby miło jakby ktoś z drużyny miał ardent censer)
Magowie: Morello’s > Luden’s > Liandry’s (Najważniejsze jest osiągnięcie maksa CDR aby móc spamić umiejętnościami)
Tanki: Iceborn Gauntlet > Spirit Visage > Mercs > Sunfire/Deadman’s > Kindlegem (40% CDR + więcej many, a to pomoże Popce)
Bardzo ważne masterki
Dangerous Game – Będzie cały czas się procować
Fervor of Battle – Będzie cały czas nastackowany
Battle Trance – Synergia z itemami pod AD/AP
Expose Weakness – Pozwala na zadawać więcej obrażeń jako team.
Masterki
ADC
Support
AP
Przykładowe runki
ADC
- Marki Scaling Attack Damage
- Seale Scaling Health,
- Glyphs Attack Speed
- i Quinty Movement Speed
Support i AP Carry
- Marki Scaling AP,
- Seale Scaling Health,
- Glyphs Scaling AP
- Quinty Movement Speed.
Postacie AP:
- Marki, Seale i Glyphs Skalowanie AP,
- Quinty MS
Postacie AD:
- Marki, Seale i Glyphs Skalowanie AD Marks, Seals & Glyphs,
- Quinty MS
Najważniejsze itemy
- Guinsoo’s Rageblade
- Ardent Censer
- Blade of the Ruined Kings.
- Wit’s End
- Morellonomicon
Na jakich przeciwników skupiać swoją uwagę?
Vel’koz > Kog’maw > Skarner > Reksai > Kha’zix > Cho’gath
Jak radzić sobie z danymi wrogami?
Vel’koz : Fokusować ASAP, wszelakie stuny od Popki czy Syndry przerwą jego laser. Uwaga – serio, zajmijcie się Velkozem najszybciej.
Kog’maw : Łatwiejszy do zabicia, niż Vel ponieważ kog idzie w Twoim kierunku.
Skarner : Najprostszy do zabicia z melee, jeżeli oczywiście ma się w zespole wystarczająco dps-a. Focus i kite.
Rek’sai : Najbardziej niebezpieczna jest w grupach. Posiada irytującego stuna, którego można uniknąć przy odpowiedniej uwadze.
Kha’zix : Bardziej denerwujący, aniżeli niebezpieczny. Jeżeli jesteście w grupie i użyjecie CC to nie powinno być ciężko go zabić. Kiedy tylko podejdzie do Was – użyjcie CC i problem z głowy.
Cho’gath : Duży Cho może naprawdę zaboleć przez to że może zjeść daną postać “ot tak” – przez to także trzeba uważać z kitem. Mniejszy Cho jest trochę łatwiejszy do zabicia, tylko oczywiście trzeba uważać na jego Q.
Rift Herald “The Big One” : Najważniejsze jest aby unikać jego okręgu pocisków. Najłatwiej jest stanąć za jakiś filarem czy ścianą – można też także zasłonić się tankiem. Ładunki są całkiem proste do uniknięcia, ale obrażenia tego nie są jakieś ogromne. Zawsze za cel najpierw trzeba brać dodatkowe spawny – dzięki temu zabicie bossa nie powinno być tak ciężkie. Kiedy jego HP spadnie poniżej 25% – walcie wszystkim co macie w niego.
Najważniejsze czary przywoływacza, to te które pomogą w unikach:
Ghost
Flash
To są wręcz “core” summonerki. Dodatkowo możemy wziąć Heal aby mieć szansę przeżyć trochę dłużej
Kompozycje pod misje
Bez Utility: Syndra, Lux (Support), Miss Fortune, Ezreal, Jinx
Bez ADC: Syndra, Lux (Mage), Poppy, Soraka, Ahri (ADC)
Brak Magów: Lulu (Support), Ezreal, Janna, Jinx, Poppy