League of Legends r.

Najlepsze bany w patchu 7.14!

Kogo banować w najnowszym patchu? Sprawdźcie!

Oto lista sugerowanych banów, która bazuje w całości na winrate, pickrate i banrate. Na niczym innym. Opiera się na średnich, więc okaże się najbardziej przydatna, gdy nie wiesz praktycznie nic o drużynach swojej i przeciwnej. Te bany powinny przynieść Ci więcej wygranych w porównaniu ze standardowymi. Posłużono się danymi z EUNE, ranked solo. Rankedy drużynowe i inne regiony mogą się trochę różnić! 

braz

Brąz

Silver

Gold

 

platyna

Platyna

diament

Diament

Pamiętaj jednak, żeby przed banowaniem zapytać członków swojej drużyny, czy zamierzają grać jedną z tych postaci. Inaczej zabierasz sam sobie szanse na wygraną!

Pełne table znajdziesz pod adresem www.bestbans.com.

Dlaczego takie sugestie?

Moją intencją nie jest wymuszenie na Was tych banów, traktujcie to jako zbiór informacji. Powinieneś trzymać się listy, zwłaszcza wtedy, gdy nie masz pojęcia, jaką kompozycję lub typy bohaterów chce jedna i druga drużyna, a to dość częste.

Możesz ominąć takie bany, jeśli:

  • Przeciwnik może wybrać bohatera kontrującego kompozycję, którą zaplanowałeś z drużyną;
  • Wiesz na pewno, że ktoś w Twojej drużynie gra bohaterem kontrującym sugerowanego bana (Zed nie taki straszny, kiedy masz ze sobą Malzahara);
  • Jest wysoka szansa, że przeciwna drużyna ma specjalistę, który będzie słabszy, jeśli zbanujesz jego ulubionego bohatera.

Nie możesz ominąć takich banów, jeśli Twoją wymówką jest:

  • Jakiś „OP” bohater. Bany nie powinny być bazowane na potencjale bohatera, a na jego wygranych. Rengar teoretycznie mógłby wygrywać 100% gier, jeśli zagrałby perfekcyjnie, ale to tak rzadkie, że wygrywa 47%;
  • To, że członkowie Twojej drużyny się zezłoszczą;
  • To, że bohater jest irytujący w walce. Niektórzy są, to prawda, ale próbujesz zmaksymalizować swój winrate, więc to nie najmądrzejszy pomysł. Większość irytujących postaci ma pewne słabości, które sprawiają, że ich winrate i/lub pickrate są dość niskie.

Metodologia

Wszystkie informacje zebrano ze statystyk LoLkinga, które możecie znaleźć tutaj.

Obliczanie siły zostało przeprowadzone w ten sposób:

100 * (WR-0.5) * PR / (1 – BR) *

Dzięki temu otrzymałem ilość gier przegranych przez niezbanowanie bohatera w porównaniu do średniej.

Do zobaczenia po następnym patchu!