League of Legends r.

Najdłużej działające efekty CC w Lidze

Czas w LoL-u to pojęcie względne. Czasem minuta wydaje się chwilą, a potem przychodzi moment, kiedy jednosekundowy snare staje się wyrokiem śmierci. Jeśli jednak myślicie, że tylko Morgana ma licencję na wieczny efekt kontroli tłumu, to lepiej zapoznajcie się z tą listą!

Poniżej zobaczycie kilka najdłużej trwających efektów kontroli tłumu, którymi możecie zostać zgwałceni w League. Pod uwagę wezmę nie tylko te, które pozbawiają nas kontroli nad ruchem bohatera, ponieważ po wystarczająco długim czekaniu każde upośledzenie możliwości naszej postaci może okazać się zabójcze.

Uwiąd Nasusa

nasus crowd control

Myśleliście, że spowolnienie po przejściu przez ścianę z ulta Thresha jest OP? To co powiecie na 5 sekund, które zaczyna się od 35% po trafieniu, które nie wymaga absolutnie żadnego skilla, zwiększając się o 15% aż do zawrotnej liczby 95% po wymaksowaniu?

Jeśli więc gracie na Pieska i w pewnym momencie czujecie, że nie możecie się ruszyć w walce drużynowej, to nie myślcie sobie, że to snare znikąd. To tylko większość Waszej prędkości ruchu wyparowała i wróci do Was, jak tylko się odrodzicie!

Zaczarowana Kryształowa Strzała Ashe

Co może być gorszego od snare’a, który nie pozwala się ruszyć przez 3,5 sekundy? Stun, który nie pozwala się ruszyć przez 3,5 sekundy! Tyle właśnie wynosi czas trwania ogłuszenia po trafieniu ultem Asi, jeśli tylko przeleciał on 2800 jednostek. W pozostałych przypadkach, drużyna Lodowej Łuczniczki może Was gwałcić przez przynajmniej 1 sekundę. Jest to jednak dość ekstremalny przypadek i przez większość czasu trafienie Arrowkiem skończy się około 2 sekundami bez konieczności klikania po mapie.

Mroczne Uwiązanie Morgany

Jest to chyba najbardziej rozpoznawalna umiejętność Kontroli Tłumu w grze, ponieważ władza, którą daje drużynie nad trafionym przeciwnikiem, jest naprawdę nieoceniona. Upadły Anioł może bowiem już na pierwszym poziomie skilla zatrzymać wroga na 2 sekundy, a po wymaksowaniu umiejętności czas ten zwiększa się do całych 3 sekund!

Dlatego też nigdy nie dive’ujemy Morgany i zawsze staramy się uniknąć samego pocisku. Zwłaszcza gdy gra z kimś, kto ma potencjał na dołożenie do tego kilku sekund od siebie.

Postrach Fiddlesticksa

Wiedzcie, że dla ludzi upośledzonych mechanicznie do tego stopnia, że nie potrafią trafić z Q Morgany, jest ratunek! Postrach Fiddle’a bowiem nie wymaga jakichkolwiek umiejętności, by nim trafić, a po wymaksowaniu zabiera przeciwnikowi kontrolę nad swoim bohaterem na zawrotne 2,25 sekundy.

Dla szczególnie niedoinformowanych: debuff, który nakłada ta umiejętność, nie jest stunem, a jedyne, co go od niego odróżnia to fakt, że zamiast blokować ruch, całkowicie sprawia, że przeciwnik jest spowalniany i ucieka od źródła efektu.

Co ciekawe, przeciwnik, który nie może zostać spowolniony, ucieknie od Fiddle’a ze swoją normalną prędkością. Czyni to z patyczaka świetną kontrę na Mastera Yi, któremu za pomocą jednego Q możemy powiedzieć “wypier” “spadaj” i sprawić, że przez pewien czas będzie od nas uciekał, niczym mała dziewczynka od śliniącego się pedofila.

Chwyt Natury Maokaia

Jeśli jakimś cudem przegapiliście opis aktualizacji środkowosezonowej, to pragnę Wam przypomnieć, że nowa R tankowatego drzewa wypuszcza teraz 5 gałęzi, które powoli pokonują 1000 jednostek. Jeśli jakimś niefortunnym cudem ktoś znajdzie się w zasięgu jednego z korzeni na wspomnianym tysiącu jednostek, to zostanie unieruchomiony na około 2,4 sekundy.

Na szczęście nie sądzę, by miało to mieć miejsce zbyt często, dlatego też w większości przypadków unieruchomienie to potrwa około sekundę mniej!

Pożarcie Tahm Kencha

Dostajecie raka od Morgany, w której klatki wciąż wchodzicie? To co powiecie na znalezienie się na ten sam czas w brzuchu wielkiego suma, który najprawdopodobniej wrzuci Was w środek drużyny przeciwnej lub pod swoją wieżę?

Najgorsze dla ofiary jest jednak to, że nieustępliwość (Tenacity) nie zmniejsza trwania tego efektu, a jedynym sposobem na jego zdjęcie jest QSS (Cleanse oraz Tygiel Mikaela od sojusznika tu nie pomogą), tak jak w przypadku wszystkich umiejętności, które nakładają Przygwożdżenie (Suppresion).

Oślepienie Teemo

W spisie najdłużej działających umiejętności nie może zabraknąć Q ligowego raka. Na maksymalnym poziomie pozbawia ono bowiem zdolności do trafiania podstawowymi atakami na całe 2,5 sekundy, sprawiając, że (najczęściej) biedny ADC będzie musiał zapomnieć o normalnym atakowaniu. I o ile nie jest to dużym problemem w przypadku np. MF, tak dla bohaterów polegających przede wszystkim na auto atakach są to 2,5 sekundy spędzone w ojczyźnie Teemora (czyt. w piekle).

Zmiana Przeznaczenia Barda

Na koniec umiejętność, która dosłownie wyłącza wszystkie cele z gry na 2,5 sekundy. Wliczając w to przeciwników, sojuszników, stwory, neutralne potwory oraz wieże. Wszystko, co zostało trafione ultem Barda, dostaje zakaz ruchu, ataku i staje się niewrażliwe na obrażenia oraz niemożliwe do obrania za cel.

Efektu stazy, który zostaje wtedy nałożony, nie da się w żaden sposób zdjąć i jedyną drogą na uniknięcie pozłocenia jest spellshield, niewrażliwość na efekty kontroli tłumu (R Malphite’a lub Vi) oraz umiejętność w stylu E Fizza. Warto też wiedzieć, że spell shield nie zablokuje R-ki sojuszniczego Barda.


A jakie umiejętności kontroli tłumu znajdują się w Waszym rankingu nienawiści? Klatka Morgany, blind od samego Diabła czy może coś jeszcze gorszego? Piszcie w komentarzach!