League of Legends r.

Jaka jest najbardziej użyteczna umiejętność w grze?

W grze mamy setki unikalnych umiejętności. Jedne z nich służą do szybkiego zabicia przeciwnika, inne pozwalają szybciej się przemieszczać. Są jeszcze takie, które są niezwykle użyteczne dla naszych sojuszników. I właśnie tymi umiejętnościami się dzisiaj zajmiemy.

Jedne postacie zabijają, inne leczą. Jedne są szybkie, inne wolne. Jedne mają dużo CC, inne nie. Jednak wśród tych wszystkich bohaterów znajduje się grupa inna niż wszystkie. Są to postacie, których skillset jest na tyle przemyślany, że oprócz zwykłych umiejętności są również takie, które okazują się niezwykle pomocne. Poniżej znajdziecie listę moim zdaniem najbardziej użytecznych umiejętności.

Najlepsze skille w grze

Dark Passage [W] – Thresh

Zestawienie otwiera – tutaj nie powinno być zaskoczenia – latarnia Thresha. Umiejętność, która pojawiła się w wielu memach (między innymi GRAB THE LANTERN!). Jednak mimo zapewnienia ucieczki sojusznikowi (jeżeli umie w nią kliknąć) ma wiele innych zastosowań. Widzieliśmy już, jak ludzie wykorzystywali latarnię jako blokadę między wieżą a ścianą czy jako chwilowego warda, żeby sojusznik mógł użyć na niej teleportu. Mroczne przejście ma naprawdę wiele zastosowań i to od Was zależy, czy użyjecie go dobrze.

Tempered Fate [R] – Bard

Ultimate Barda, który daje wszystkim postaciom i obiektom w obszarze efekt Zhonyi. Brzmi bardzo pożytecznie, prawda? I wcale nie jest inaczej! Jednak jest to jednocześnie jedna z trudniejszych umiejętności do poprawnego zastosowania. Dlaczego? Ponieważ źle zagrana może przechylić szalę zwycięstwa na stronę przeciwników. Jednak profesjonalni gracze niejednokrotnie udowadniali, że sam ult Barda może wygrać grę.

 

Dragon’s Rage [R] – Lee Sin

Kolejna – i nie ostania – umiejętność specjalna w tym zestawieniu. Dobrze zagrana R-ka Lee Sina może nie tylko wyrządzić niemałe szkody drużynie przeciwnej, ale można nią na przykład… ukraść Barona. Ponadto można tą umiejętnością wyciągnąć przeciwnika spod wieży czy nawet wrzucić backdoorującego oponenta do naszej fontanny. Możliwości jest wiele, lecz żeby zagrywać ultimate’y na poziomie InSeca, potrzeba wielu gier praktyki.

Hero’s Entrance [R] – Galio

Świetna umiejętność, która może uratować tyłek niejednej osobie. Ult o dużym zasięgu, który zapewnia dodatkową ochronę od obrażeń naszym sojusznikom oraz podbija przeciwników. Może posłużyć jako doskonała inicjacja (na przykład użyte na wskakującym do drużyny Zacu) albo jako ratunek dla przyjaciela w opałach.

Rocket Grab [Q] – Blitzcrank

Jedna z bardziej przesadzonych umiejętności. W przeciwieństwie do hooka Thresha bądź Nautilusa grab Blitza natychmiast przyciąga przeciwnika bezpośrednio przed oblicze Żelaznego Golema. Jeżeli zostanie użyte poprawnie i przede wszystkim CELNIE, potrafi dosłownie wygrać grę. Przykładowo, jeżeli ściągniemy pod wieżę jedyną nafeedowaną postać z przeciwnej drużyny, to przeciwnicy stracą swojego carry, co umożliwi Wam szybkie skończenie gry bądź zrobienie Barona.

Glacial Fissure [R] – Braum

Jedna z moich ulubionych umiejętności. Świetnie służy jako inicjacja, jak i jako deinicjacja. Dobrze zagrana może obrócić losy walki o 180 stopni! Oprócz podbicia po całej długości ulta przeciwnicy otrzymują spowolnienie. Doskonałe w połączeniu z ultem Sejuani.

Emperor’s Divide [R] – Azir

Nasz Gołębi Imperator mocno wypadł z mety, jednak jak dla mnie jego R-ka nadal jest świetna. Ściana, która odbija przeciwników oraz nie pozwala im przez nią przedashować/przeflashować. Czego chcieć więcej?

Explosive Cask [R] – Gragas

Beczka naszego pijaka jest doskonały przykładem, jak bardzo uniwersalna może być umiejętność. Duży zasięg sprawia, że można nią dobijać przeciwników na odległość, a efekt odrzucenia pozwala nam przyciągnąć w swoim kierunku niczego niespodziewającego się ADC. A nawet więcej osób. Jedna z moich ulubionych umiejętności do tworzenia OP combo.

Howling Gale [Q] – Janna

Jedna z lepszych podstawowych umiejętności dostępnych w grze. Dzięki Q Janny możemy przerwać wiele umiejętności, jak na przykład doskok Camille, skok Kha’Zixa czy nawet E Zaca.

Command Shockwave [R] – Orianna

W połączeniu z postacią, która może wskoczyć w przeciwników – doskonała umiejętność. Podrzucenie połączone z dużymi obrażeniami. Rozsądne użycie Shockwave’u zapewni nam niejeden wygrany teamfight.

Stand United [R] – Shen

O tej umiejętności chyba nie muszę nikomu opowiadać, prawda? Genialne utility, które może uratować niejednego ADC z opresji, ale również służyć za dobrą inicjację. Użyte na baitującym Cho może zaskoczyć przeciwników i dać Waszym sojusznikom chwilę na “posprzątanie”.

Umiejętności, które mogą pomóc naszym sojusznikom jest jeszcze więcej, jednak te są moim zdaniem najlepsze/najciekawiej zaprojektowane. A jakie są Waszym zdaniem najlepsze skille w grze? Dajcie znać w komentarzu!