r.

Nadchodzą kary dla feederów

Sam RiotLyte postanowił odpowiedzieć na narzekanie użytkowników Reddita dotyczące niewystarczająco ostrej polityki wobec trolli. Czy czekają nas częstsze bany i powrót Trybunału?
Pytanie: “Riot powinien skupić się na trollach, a nie na toksycznych graczach”. Ten redditpost najlepiej obrazuje moją opinię na temat Waszego systemu banów. Trolle to prawdziwy problem. Co o tym myślisz?
RiotLyte: Kilka lat temu przeprowadziliśmy badania, które ukazały, że werbalna toksyczność ma #1 miejsce wśród negatywnych zachowań graczy, które odpychają od gry, a dopiero po nich mamy wychodzenie/AFK, a potem celowe feedowanie. Musicie pamiętać, że Reddit jest bardzo zaangażowany i wypełniony graczami rankingowymi. Właśnie oni zazwyczaj uważają, że toksyczność gry jest ważniejsza od tej werbalnej, ale to nie dotyczy całej społeczności. Nie zgadzamy się również, że mute to jedyne słuszne rozwiązane; jedno, by wszystkimi rządzić, ponieważ kiedy trzeba użyć mute, jest już za późno –  doświadczenie gracza jest gorsze i ochota na kolejną grę w League spada. Mute jest opcją, dzięki której unikniesz dalszego nękania, ale nie ma nic wspólnego ze źródłem problemu.
Obserwowaliśmy kilka dramatycznych spadków toksyczności werbalnej dzięki opcjom takim jak Chat Restrictions, Ranked Restrictions, Escalated Bans i Instant Feedback System. Niedługo będziemy mieli jeszcze więcej środków, by radzić sobie z toksycznością, kiedy uruchomimy Trybunał z nowym systemem głosowania. Jeśli chodzi o wychodzenie/AFK, zaaplikowaliśmy tylko kilka funkcji, które radzą sobie z tym problemem. Chodzi m.in. o nowy LeaverBuster, dzięki któremu kolejki z low priority stały się karą dla opuszczających grę.
Pracując nad tymi systemami, nie sądziliśmy, że toksyczność gry (jak celowe feedowanie) jest większym lub mniejszym problemem od werbalnej toksyczności. Zawsze mówiliśmy, że chcemy zwalczać wszystkie negatywne zachowania graczy – po prostu nie możemy zrobić wszystkiego na raz. Właściwie to testowaliśmy system automatycznie wykrywający feederów na serwerach NA. Okazał się być dość skuteczny w szukaniu gier, gdzie celowe feedowanie jest oczywiste, jak sytuacja z kupowaniem 5 Zapałów i wbieganiem pod wieżę przeciwników. Rozmawialiśmy z graczami i właściwie już nie widują tego typu ekstremalnego feedowania. Zatrzymaliśmy testowanie tego systemu na NA chwilowo, więc póki co – zajmuje się tym Player Support. Ale! Zamierzamy powoli wprowadzać nawet bardziej zaawansowany system wykrywający feedowanie. Pojawi się już wkrótce. Będzie częścią Instant Feedback System i ma wyłapywać także mniej oczywiste przypadki. Trafi też na inne serwery w ciągu kilku następnych patchów – to stresujące dla naszego zespołu, czasem feedowanie trudno odróżnić od zwykłej złej gry, więc musimy spędzić dużo czasu nad sprawdzaniem poprawności algorytmów i matematyki.
TL;DR: W ciągu kilku następnych patchów gracze celowo feedujący dostaną e-mail z historią meczy, w których feedowali i albo dostaną natychmiastowego 14-dniowego bana, albo permanentnego bana od 5 do 15 minut po ich meczu. Zadziałało to na NA i zostanie wprowadzone globalnie w Instant Feedback System.