League of Legends r.

Wszystko, co musicie wiedzieć o nowej Katarinie

Rework Katariny dał jej znacznie więcej sposobów na ogrywanie przeciwnika, podnosząc jednocześnie jej trudność. Z symulatorki blendera kuchennego stała się skaczącą maszyną do zabijania. Nauczmy się więc wykorzystywać jej potencjał!

Zmiany nie oznaczają jednak, że Katarina nie ma już tylu obrażeń co wcześniej, bowiem jest ich jeszcze więcej! To, co się zmieniło, to sposób w jaki trzeba się do nich dokopać. Jest trudniej, więc uderzanie głową w klawiaturę nie będzie już tak skuteczne jak wcześniej…

Niżej postaram przedstawić Wam jej nowe kombinacje umiejętności, najlepsze przedmioty oraz podzielić się kilkoma sztuczkami i poradami. Zapraszam do lektury!

Kombinacje:

Combosy rudzielca nie są już tym, czym były kiedyś. Oczywiście w dobrym sensie, ponieważ nie Złowieszcze Ostrze nie ogranicza się już teraz do “QEWR Pentakill!“. Wciąż najważniejsze są resety!  Musicie postarać się rzucać jak najwięcej sztyletów i podnosić je za pomocą szybkiego Shunpo. Kiedy tylko zdobędziecie zabójstwo/asystę wskoczcie na kolejnego przeciwnika i rzućcie Q (nie ważne w jakim kierunku). Podnoszenie sztyletów jest teraz głównym źródłem jej obrażeń, więc musicie starać się złapać ich jak najwięcej!

Ryzyko na 2. levelu

Q→E→AA→AA→Podpalenie→E→AA…

Idealna kombinacja, jeżeli chcecie dodatkowe złoto za pierwszą krew, lub po prostu do spalenia czarów przywoływacza Waszego oponenta. Gracze nie doceniają jeszcze obrażeń, które Katarina może zadać, mając 2. poziom (można je porównać do Riven). Wykorzystajcie więc ten potencjał!

Pościgi

E→W→Q→E→E→Zabijasz→W

Najlepsze combo do złapania wroga, uciekającego z niskim poziomem zdrowia. Szczególnie przydaje się, jeżeli nasz zbieg ma wiele odskoków lub dostępny błysk. Nie jest łatwo od niego uciec, a najlepsze jest to, że pozwala na dive’owanie wrogiej wieży i przyjęcie zaledwie kilku strzałów. Stąd właśnie W na końcu całej kombinacji, ponieważ dodatkowa prędkość ruchu ułatwia ucieczkę spod turretu.

Standardowe combo do walk drużynowych

Q→E→W→R→E

Podobnie jak w przypadku starej Katariny. Podbiegacie rzucając wszystkie swoje umiejętności, by wykorzystać wszystkie swoje obrażenia w danym momencie. Pamiętajcie tylko, żeby wskakując podnieść sztylet, który odbił się z Q!

Popisowa walka drużynowa

E→WQ→R→E→E

Myślicie teraz pewnie “po kiego grzyba mam zacząć od skoku w formację wroga?”. Otóż wskakując, natychmiast używacie Q i W (można to zrobić jednocześnie). Daje to reset Shunpo po około sekundzie od rzucenia W, co pozwala na użycie skoku do sztyletu z Q i ominięcie wrogich umiejętności kontroli tłumu. Jeśli jednak przeciwnicy mają więcej CC, których próbują użyć po twoim doskoku do Q, będziecie musieli wycofać się za pomocą Shunpo do swojej drużyny. Warto zauważyć, że spadnięcie ostrza z W podczas gdy macie aktywną superumiejętność jest ogromną i niespodziewaną porcją obrażeń, która pozwoli na zabicie większości squishy postaci.

“O k%@&! Skąd ona się wzięła?” Combo

 Błysk→E→W→Q→E→E

Jest to po prostu pościgowa kombinacja, tyle że z Błyskiem na początku. Przydaje się w odwiedzinach na innych liniach i do wyłapywania prowadzących w późnej fazie gry.

Przedmioty:

  • Tajemnicza Pieczęć powinna być Waszym startowym itemem, ponieważ mobilność, jaką zapewnia Shunpo czyni buty nieopłacalnymi jako pierwszy zakup.
  • Obuwie Maga to chyba najbardziej popularne buty dla Katariny. Przebicie odporności i mobilność, które zapewnia są świetne do roamowania.
  • Kryształowy Kostur Rylai to pierwszy przedmiot, który powinniście zdobyć jak najszybciej. (Jeśli jednak gracie na Zeda/Talona/Rengara itp. to Zhonyia może być lepszym wyborem). Spowolnienie jest olbrzymim ułatwieniem wszelkich pościgów, sprawiając, że przeciwnicy nie zdążą uciec od leżącego na ziemi sztyletu przed Waszym doskokiem. Wczesny zakup Pasa Giganta jest również bardzo rozsądnym wyborem, ze względu na ilość dodatkowego zdrowia, jakie daje we wczesnej fazie gry.
  • Echo Luden jest wciąż głównym itemem dla Katariny, choć nie koniecznie pierwszym. Silny głównie ze względu na duże, dodatkowe obrażenia, kiedy jest już skompletowany.
  • Miecz-Pistolet Hextech przydaje się, kiedy przeciwnicy zostali obdarzeni przewyższającą Wasze możliwości mobilnością (np. 3 Podniebne Smoki). Zwykle nie jest już tak potrzebny jeśli macie Rylai, jednak umożliwia świetny burst i sustain, więc warto rozważyć jego zakup jako 2 lub 3 item.
  • Protopas Hextech-01 może być Waszym pierwszym przedmiotem, o ile nie planujecie szybkiego zakupu Kryształowego Kostura. Przydaje się, ponieważ jego część aktywna pozwala szybciej podnieść sztylet, jeżeli Shunpo się odnawia.
  • Zabójczy Kapelusz Rabadona, ponieważ sztylety skalują się w 100% z mocą umiejętności. Nie muszę chyba więcej wyjaśniać…
  • Berło Otchłani/Klepsydra Zhonyi to przedmioty sytuacyjne, których będziecie potrzebować, jeżeli któryś przeciwnik zbytnio się nafeedował. Jeśli jednak dobrze gracie Katariną, to powinno udać Wam się uniknąć większości obrażeń wyłącznie za pomocą skoków podczas walk.
  • Kostur Pustki budujemy przeciwko wytrzymałym bohaterom, tak jak u pozostałych magów.
  • Anioł Stróż jest świetny przeciwko drużynom z dużą ilością burstu. Pozwala łatwiej zainicjować i posprzątać ten sam teamfight.

Porady i sztuczki:

  • Warto pamiętać, że sztylet z Q spada 350 jednostek za pierwszym trafionym celem. Oznacza to, że jeśli nasz przeciwnik błyśnie zanim ostrze do niego doleci, to i tak upadnie ono przed nim, pozwalając Wam na bezproblemowy doskok.
  • Podczas walk drużynowych starajcie się kierować swoje Q w miejsca, w które zamierzacie się przemieścić. Jeżeli wrogowie się wycofują, spróbujcie skierować sztylet na najdalszego bohatera w Waszym zasięgu, co pozwoli na łatwiejsze utrzymanie odpowiedniej odległości.
  • Można skakać przez ściany! Może już nie tak łatwo jak do totemów, ale jeśli podejdziecie do cienkiej ściany i upuścicie sztylet za pomocą W, to możecie użyć E na najdalszym fragmencie okręgu, co przeniesie Was na drugą stronę, jeszcze zanim nożyk opadnie na ziemię. Potem oczywiście go podnosicie, resetując czas odnowienia Shunpo.
  • E Katariny resetuje teraz animację podstawowego ataku! Wykorzystajcie to! Można tego nagminnie używać we wczesnej fazie gry (np. do cheese’u na 2. poziomie) dla dużych, dodatkowych obrażeń.
  • Wracając do skoków przez ściany… Teoretycznie można przeskoczyć do warda. Musicie go tylko postawić w obozie stworów w dżungli i doskoczyć do któregoś potworka!
  • Można również doskakiwać do roślinek w lesie!

I to tyle!

Mam nadzieję, że te wszystkie rady pomogą wam grać efektywniej (i efektowniej) nową Katariną. Wykorzystujcie jej możliwości i bawcie się dobrze skacząc po sztyletach! Jeśli dodalibyście jeszcze jakieś tipy do tego poradnika, to śmiało piszcie w komentarzach!