League of Legends r.

Mordekaiser może jednym spellem uzdrowić Olafa o 4887 HP!

Tak, czas na kolejną matematyczną wyliczankę! Dzisiaj przekonamy się, jakim sposobem Mordekaiser może uzdrowić Olafa o tak potworną ilość zdrowia!

Co jest potrzebne, aby osiągnąć taki wynik?

Niebieski zespół:

  • Mordekaiser z masterkami 12/18/0 – Natural Talent i Windspeaker’s Blessing, wraz z klasycznym 83 AP na poziomie 18. w runach.
  • Olaf ze Spirit Visage, z większą liczbą HP i z Runic Armor. Będzie miał prawie 0% HP, kiedy będzie uzdrowiony, specjalnie na potrzebę jego W.

Czerwony zespół:

  • Ryze z Rabadon’s Deathcap i 5 x Seraph’s Embrace.
  • No i oczywiście must have, czyli 3 x Infernal Drake

Zacznijmy nasze kalkulacje!

Zacznijmy od skalkulowania AP Moderkaisera. Są możliwe 3 buildy:

  1. Mejai + 3 Rabadons + Ardent Censer + Mikael’s Crucible + Elixir of Sorcery.
  2. Mejai + 2 Rabadons + Ardent Censer + Mikael’s Crucible + Redemption + Elixir of Sorcery.
  3. Mejai + Rabadon + Ardent Censer + Mikael’s Crucible + Redemption + Athene’s Unholy Grail + Elixir of Sorcery.

Bez liczenia pasywki Rabadona czy buffów ze smoków, jego AP to:

1) 145 + 120 + 120 + 120 + 60 + 0 + 50 + 40 (Hand of Baron) + 98 = 753

2) 145 + 120 + 120 + 60 + 0 + 0 + 50 + 40 + 98 = 633

3) 145 + 120 + 60 + 0 + 0 + 30  + 50 + 40 + 98 = 543

I dodatkowo możecie zobaczyć na zwiększenie zdrowia w każdym przypadku:

1) 10% (Censer) + 20% (Crucible) + 10% (Windspeaker) = 40%

2) 10% (Censer) + 20% (Crucible) + 10% (Windspeaker) + 10% (Redemption) = 50%

3) 10% (Censer) + 20% (Crucible) + 10% (Windspeaker) + 10% (Redemption) = 50% i 250 zdrowia.

Tutaj możecie zobaczyć zwiększenia zdrowia Olafa: +30% ze Spirit Visage, +50% ze Vicious Strikes, +8% ze Runic Armor. To dodaje się i daje w sumie 1,3 x 1,5 x 1,08 = 2,11. Dodatkowo te liczby skalują się z liczbami Morde.

Przeliczmy teraz AP Ryze’a

Aby to zrobić, musimy liczyć jego manę. Seraph i jego pasywka tworzą pętlę.

Na poziomie 18. Ryze z 5 x Seraph Embraces ma 6250 bazowej many, przez co teoretycznie ma 6250 x 0,03 + 80 x 5 + 120) x 1,35 = 955,8 AP.

Dzięki temu Ryze zyskuje bonusową manę w wysokości 47,79% – jest to 2987, a to z kolei daje 9237 pkt. many. To oznacza, że zyskuje on dodatkowo 89,6 x 1,35 = 121 AP, co daje mu 6,05% jego bazowej many (378), co z kolei daje mu 15,3 bonusowego AP, co daje mu 48 many, a to znowu daje mu 2 AP, co daje mu 6 many i… rozumiecie?

Ryze ma teraz 6250 + 2987 + 378 + 48 + 6 = 9669 many, dodając bonus Serapha do 290 bonusowej many lub 392 z Rabadonem. Więc ma on 1159 AP. Smoki, runy, masterie, Barony i eliksiry nie mają tutaj znaczenia.

Dlaczego kalkulowaliśmy to wszystko dla Ryze’a? Ano – dla jego ducha! Mordekaiser, zabijając Ryze z Children of the Grave, stworzy ducha. Duch Ryze’a daje Morde 30% jego własnego AP. 1159 x 0,3 = 348. To sprawia, że Władca Metalu ma:

1) 1101 AP

2) 981 AP

3) 891 AP

Kiedy dodamy wszystkie mnożniki z Rabadona (35%), Infernalów (24%) i Eldera (12%), to mnożnik wyniesie 71%.

Mordekaiser ma:

1) 1883 AP

2) 1678 AP

3) 1524 AP

Harvesters of Sorrow uzdrawia za 380 + 0,6 AP. Więc ile to jest w naszych przypadkach?

1) 380 + 0,6 x 1883 = 1510

2) 380 + 0,6 x 1678 = 1387

3) 380 + 0,6 x 1524 + 250 = 1544.

Dodajmy wszystko do siebie – w tym momencie będziemy brali pod uwagę trzecią opcję!

Dodając wszystkie mnożniki healów, uzdrowienie rośnie do 1544 x 1,5 = 2316. I dodając jeszcze Olafa, to wzrasta do 2316 x 2,11 = 4887 HP zregenerowanegoo za pomocą jednego spella!

Wraz z Athene Dissonance ta liczba wzrosłaby o 325 do 5212!