r.

Wszystko o minionach!

Nysuasian postanowił zrobić kompendium wiedzy nt. minionów w League of Legends. Pamiętajmy, że farmienie to jedna z najważniejszych kwestii w grze i poprawne zabijanie stworów daje ogromną przewagą nad wrogiem. Jeżeli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej, zapraszamy do przeczytania artykułu!

“Every second that you are not getting gold and experience, you lower your chances of winning.” ~HotshotGG

  • Podstawy
    • Ważne: jeżeli na jednej linii znajduje się dwóch graczy z tej samej drużyny, to otrzymują oni 65.2% doświadczenia i exp ze śmierci stwora, jest rozdzielany pomiędzy sojuszników w zasięgu 1600 jednostek.
    • stwory walczące dają 58.88 (+4.6 / 3 min) XP oraz 19 (+0.5 / 3 min) złota
    • stwory czarujące dają 29.44 (+2.76 / 3 min) XP oraz 14 (+0.5 / 3 min) złota
    • stwory oblężnicze dają 92 (+6.44 / 3 min) XP oraz 40 (+1/ 3 min ) złota
    • superstwory dają 97 XP  oraz 40 (+1/ 3 min ) złota
  • dokładną rozpiskę o poszczególnych falach minionów znajdziecie tutaj
  • Freezing, Farming, Denying (wkrótce)
  • Poszczególne role na liniach (wkrótce)
    • Top – kontrola fal minionów jest najważniejsza, ponieważ daje Ci ogromną przewagę w wymianach z przeciwnikiem i pozwala w dość łatwy sposób wygrać linię
    • Mid – to samo co na górnej linii. Zniszczenie wrogiej wieży na linii, umożliwi wczesne roamowanie i brak dużej straty doświadczenia
    • ADC – Farming = hajsy = przedmioty = siła
    • Jungle – zabijanie stworów, kiedy sojusznik na danej linii nie żyje lub aktualnie tam się nie znajduje, da Ci sporą przewagę w złocie oraz doświadczeniu
    • Support – zgarnianie wszystkich minionów jest kompletnie niewarte, ponieważ tak czy siak nie otrzymasz dużej ilości XP. Jedyną opcją jest przekazywanie stworów swojemu ADC