League of Legends r.

Meddler o mecie i aktualnej sytuacji ADC

Od jakiegoś czasu ADC są obiektem kpin LoL-owej społeczności. Wysadzani przez tanków i nie mogący nawet zadać obrażeń, strzelcy stali się dość ryzykowną rolą, która przestała dawać satysfakcję. Zobaczcie, co Meddler ma do powiedzenia na ten temat!

ADC

Oto, co zmieniło się od presezonu:

  • Wpływ junglerów został obniżony przez zmniejszenie ilości doświadczenia w jungli i kilku pobocznych systemów. Niezamierzenie zwiększyliśmy ich moc wraz ze startem przedsezonu, co stale staraliśmy się przywrócić do normalnego stanu.
  • Courage of the Colossus jest trochę słabsze, współgrając lepiej z bohaterami, dla których ta specjalizacja powstała. Połączenie tych czynników dało trochę miejsca dla bohaterów dystansowych, którzy wymagają pozycjonowania (w tym ADC).
  • Lethality zostało zbuffowane, jako że nie spełniało swojej roli w przypadku wszystkich bohaterów, dla których powinno mieć duże znaczenie. Sprawiło to, że przedmioty dla casterów i early game’owych strzelców (oraz pozostałych beneficjentów destrukcji) służą im tak jak powinny (czasem aż za dobrze).
  • Zmodyfikowaliśmy również kilku strzelców, którzy potrzebowali odpowiednich zmian (Draven, Kalista, Lucian, Tristana itd.).

Aktualna sytuacja ADC:

  • Strzelcy użytkowi (np. Ashe) wydają się być w dobrym położeniu. Casterzy/early game’owi ADC (np. MF) również są silni, czasem może aż za bardzo. Strzelcy bazujący na trafieniach krytycznych (late game’owi, skupiający się na podstawowych atakach) mogą wymagać nieco pracy (nie bezpośrednie buffy, ale małe korekty tego, z kim radzą sobie dobrze/słabo).
  • Armor pen wymaga nieco pracy po ostatnich buffach Destrukcji. Przykładem jest Black Cleaver, który był nieco za dobrym wyborem w większości przypadków, co prowadziło do nadmiernej siły u pewnych bohaterów po połączeniu z Lethality. Korygujemy więc jego siłę, dając więcej zdrowia kosztem mniejszych obrażeń. Patrząc dalej (potencjalnie w stronę mid seasonu) zajmiemy się też prawdopodobnie różnymi odmianami przebicia pancerza. W między czasie testujemy Last Whisper (składnik Lorda Dominicka oraz Mortal Remindera), dając mu tyle samo % penetracji co w przypadku ulepszeń, jednak mniej AD, jako zawór bezpieczeństwa w przypadku mid-game’owego stackowania armoru. Dodatkowo, dochodzi jeszcze redukcja obrażeń i Destrukcji ze specjalizacji.
  • W najbliższym czasie zamierzamy również osłabić kilku – zbyt dobrze radzących sobie ADC. Corki i Jhin są najbardziej prawdopodobnymi kandydatami.
  • Zajmiemy się Fervorem i Warlordem. Ten drugi jest aktualnie tak efektywny, że prowadzi do sytuacji, w której albo go weźmiesz i nie zostaniesz zniszczony w early, albo wybierzesz Fervor licząc na to, że przetrwasz początkową fazę gry, będąc z nim nieco bardziej użytecznym w late. Chcemy, żeby Warlord był nieco bardziej niszowym wyborem.
  • Nie zauważyliśmy, żeby inne klasy wyparły strzelców z dolnej alei. Jak na razie Ziggs jest jedynym magiem, który spełnia się w roli farmiącego na bocie i pomimo że wydaje się dość silny, jesteśmy dość zadowoleni z tego jak sobie radzi. Długoterminowo najpewniej spojrzymy na kilku pozostałych magów, których moglibyśmy wepchnąć na bota w podobny sposób (odpowiedzią jest tutaj siła i szybkość niszczenia wież).

A co Wy myślicie o aktualnej sytuacji ADC? Brakuje im mocy, czy może byliście już oneshotowani przez MF na Q? Piszcie w komentarzach!