League of Legends r.

Malphite potrzebuje zmian?

Czy Malphite potrzebuje reworku? Zdania jak zwykle są podzielone. Użytkownik Reddita zasugerował pewne zmiany, które, kto wie, może przyniosłyby coś dobrego.

Rozjaśnijmy obecną sytuację naszego kamyka. Niby statystyki nie są najgorsze. Win rate wynosi 49,42%, play rate natomiast 2,51%. Co nie jest genialnym wynikiem, ale też nie jest to dramat.

Wszyscy znamy Malphite’a jako postać do one-hitowania. Jego R-ka jest jedyną umiejętnością, która czyni go użytecznym w grze (wybaczcie, mainy, ale taka prawda). Nie wyolbrzymiam problemu, po prostu wszystko doprowadziło do tego, że ultujesz i przez następne 60 sekund nic. Żeby nie przedłużać, zacznijmy:

Koncepcja reworku Malphite’a

[Pasyw] Might of the Mountain

  • [Momentum] 
    • Maplhite ma niższą bazową prędkość ruchu. Poruszanie da mu ładunki Momentum (maksymalnie 100). Zwiększą mu prędkość ruchu oraz dadzą bonusy do jego umiejętności. Trafienie soft CC zabierze część ładunków (przykładowo 20), ale same umiejętności nie wpłyną na Malphite’a. Hard CC zabierze 50 ładunków Momentum. Jeśli Malphite’owi zostały jeszcze ładunki – CC zmieni się w spowolnienie. Używanie umiejętności będzie zabierać ładunki (w zależności od rodzaju umiejętności). Pozostając przez chwilę w bezruchu, Malphite traci wszystkie ładunki.
  • [Avanlache] 
    • Przy śmierci Malphite kruszy się po krótkiej chwili, zadając obrażenia i spowalniając pobliskich wrogów.

[Q] Seismic Shard

  • Pierwsze użycie
    • Malphite formuje tarczę z kamieni wokół siebie, dostając zredukowane obrażenia przez czas trwania. Podczas trwania Malphite może ponownie użyć umiejętności.
  • Drugie użycie
    • Malphite tworzy z tarczy jeden odłamek i rzuca nim w kierunku celu, zadając obrażenia i spowalniając trafionego wroga. Dodatkowy zasięg, obrażenia i czas spowolnienia zależą od ładunków Momentum.

[W] Stone Strength

  • Pasywnie
    • Malphite zadaje dodatkowe obrażenia od ataku bazujące na jego maksymalnym zdrowiu.
  • Aktywnie
    • Natychmiast daje maksymalną wartość ładunków (opcjonalnie część). Następny atak Malphite’a odrzuci wroga, odległość odrzutu zależy od ładunków Momentum. Jeśli przeciwnik uderzy w ścianę, otrzymuje dodatkowe obrażenia i zostaje ogłuszony.

[E] Ground Slam

  • Malphite uderza w ziemię, zadając obrażenia i spowalniając pobliskich przeciwników, bazując na ładunkach Momentum. Jeśli ma co najmniej 50 ładunków, przeciwnicy zostają podrzuceni.
  • Pasywnie
    • Nakładając kontrolę tłumu na przeciwników, otrzymuje ładunki momentów zależące od poziomu jego [R].
  • Aktywnie
    • Malphite szarżuje przed siebie w określone miejsce. Podrzuca wszystkich wrogów w zasięgu i zadaje obrażenia. Umiejętność może być aktywowana tylko, gdy Malphite posiada minimum 75 ładunków Momentum i jednocześnie zużywa wszystkie przy aktywacji.

malphite rework

Jak Wam się podoba? Myślicie, że byłoby coś z tego, czy nie bardzo? A może dodalibyście coś od siebie?