Wizja
Jeśli używasz stron typu op.gg, mogłeś zauważyć, że dużo graczy w niższych dywizjach ma tendencje do rzadszego używania wardów, a o Control Wardach nawet już nie wspomnę. Wizja to jeden z ważniejszych (jak nie najważniejszy) czynników w grze. Nie tylko support, a cała drużyna powinna nauczyć się kupowania i poprawnego stawiania wardów (dalej w rzekę, jeśli nasza linia jest pushowana do jungli przeciwnika, aby znać jego pozycję). W następnej rundzie nie tylko stawiaj więcej wardów, ale stawiaj je też bardziej efektywnie.
Farma
Nie chodzi mi o samo “laning phase”. Zauważyłeś kiedyś, jak długi jest czas, kiedy jungla Twoja/przeciwnika jest nieruszana? Co to dokładniej oznacza? Oznacza to stratę cennego złota. Ile dokładnie? 286 złota od strony “niebieskiej” i 372 sztuki złota po “czerwonej” stronie mapy. Jest to spora ilość złota, którą gracze najczęściej zostawiają.
Duża część osób ma oczywiście problem z farmieniem jako ogólnym działaniem w grze, ale to jest już coś, czego idzie się nauczyć przez naprawdę dużą liczbę treningów. W tym wypadku poruszyłem temat obozów w jungli, a to nie jest trudne. Pamiętaj, że nie jesteś Ivernem, więc te wszystkie stwory nie są Twoimi przyjaciółmi. One są sakwami z cennym złotem.
Użycie złota
Przypomnijcie sobie sytuacje, w których noob pick Riven spamuje pingiem, pokazując, że ma już ponad 2000 złota. To nie Monopoly. Tutaj nie ma sensu posiadanie pieniędzy, aby po prostu były duże sumy na liczniku. Tutaj przechodzimy do kolejnego problemu, czyli wydawanie złota i odpowiedni na to czas. Jeśli wygrywasz swoją linię, ale nie wykorzystujesz zebranego złota (poprzez kupowanie odpowiednich przedmiotów), to wkrótce stracisz nad nią kontrolę. Zabiłeś swojego przeciwnika, popchnąłeś linię, to teraz udajesz się do bezpiecznego miejsca, naciskasz magiczny przycisk B i wracasz do bazy, aby wydać swoje ciężko zarobione talary złoto. Tylko dzięki temu Twoja przewaga będzie rosnąć i dasz radę pushować swoją linię jeszcze efektowniej. Brak umiejętności skutecznego wydawania złota jest powodem, przez który widzisz, jak gracze zostają w tyle w late game, mimo że wygrywali swoją linię.
Co sądzicie o tych poradach? Czy popełnialiście któryś z wyżej wymienionych błędów? Macie jakieś własne wskazówki dla innych? Sekcja komentarzy jest dla Was, więc podzielcie się swoimi przemyśleniami.