r.

C’Thun ma zbyt wielu kultystów – kulisy Old Gods

Twórcy Hearthstone'a podzielili się z graczami pewnymi smaczkami na temat dodatku Old Gods. Jakie były zamysły Blizzarda przy tworzeniu najnowszego rozszerzenia tej karcianki?

Dwie osoby z działu HS: Mike Donais oraz Peter Whalen opowiadają o ciekawych kulisach Prastarych Bóstw i rzeczach, które ostatecznie nie trafiły do ostatecznej wersji dodatku.

Sekrety Whispers of the Old Gods

  • Tematyka dodatku została wybrana około Czerwca 2015.
  • Powodem powstania opętanych wersji stronników jest to, że chciano wprowadzić do gry nową odsłonę znajomych twarzy. Ta część dodatku została dopracowana w późniejszych etapach projektu.
  • Projektowanie kart współdziałających z C’Thunem zaczęło się bardzo wcześnie – Blizzard chciał wprowadzić tego typu interakcje do gry.
  • Stronnicy, którzy mają wpływ na C’Thuna byli nazywani ogólnikowo “Rytualistami“.
  • Miała miejsce debata, na której zdecydowano o unikalnych interakcjach typu “Daj swojemu XYZ +2/+2“.
  • Zbyt wiele kart powiązanych z C’Thunem sprawiałoby wrażenie, że jest on w całości oparty tylko na nim.
  • Efekt Cesarza Vek’Lora został dodany, by pomóc w razie problemów z wyciągnięciem z talii C’Thuna. RNG w tej grze jest mimo wszystko bezlitosne.

Pozostałe karty

  • Bliźniacy-Cesarzowie mieli posiadać podobny efekt do Reno Jacksona reno-jackson. Reno nie był jednak wtedy tak popularny, więc zdecydowano, że dostanie szansę na bycie grywalnym.
  • Po premierze Ligi Odkrywców, Jackson był często spotykany w grze.
  • Początkowo efekt Cesarza miał brzmieć: “Jeśli w Twojej talii nie ma duplikatów żadnej karty, przywołaj jego brata“.
  • Yogg-Saron na początku projektowania miał powtarzać każdy zagrany przez użytkownika spell. Obecna wersja jest bardziej zabawna i mniej przewidywalna.
  • Jeśli gracz zagrał Charge charge, Yogg miałby ją rzucić na siebie.
  • Vanish vanish był zbyt dobry w połączeniu z tamtym Saronem – możnaby bez końca go rzucać i cofać na rękę.
  • W pewnym momencie na pasku historii nie było widać czarów rzucanych przez Yogg-Sarona – wszystko działo się jednocześnie i nie szło się zorientować w sytuacji.
  • Servant of Yogg-Saron – istnieje jako YS w wersji Cebula 3000 albo wersja demo Yogga – ta legenda bywa zabawna!
  • N’Zoth początkowo miał zastąpić resztę talii kartami z przeróżnymi Mackami, jednak brak jakichkolwiek szczegółów. Jak widać, zrezygnowano z tego pomysłu.
  • Jeszcze inna wersja N’Zotha miała zmienić Hero Power na coś potężnego, ale sama jego obecność w talii (nie na ręce/stole) redukowała ilość HP do 10.
    • Hero Power: Dobierz kartę. Jeśli to stronnik, zagraj na stole jego kopię 1/1.
    • Hero Power: Następna karta, którą dobierzesz będzie kosztowała Cię HP zamiast many.
  • N’Zoth pozwoli zespołowi projektantów tworzyć ciekawe karty z Agonią.
  • Być może w przyszłości trzeba będzie dodać pewne karty kontrujące inne – może właśnie z mechaniką Agonii.

Karty, które nie trafiły na Live

  • Na początku kultyści mieli być tym lepszym gatunkiem stronników.
  • Planowano kartę, która używała Arcane Missles arcane-missiles za każdego kultystę, który zginął podczas meczu.
  • Podobnie miało być z kartą, która przywoływała Macki za każdego zmarłego kultystę.
  • Hunter miał kartę, dzięki której C’Thun miał go kosztować 2 pkt. many mniej. Jak dobrze, że ją wycofano!
  • Istniała karta, która działała tak jak Evolve (Ewolucja) Shamana – z tą różnicą, że działała tylko na Rytualistach.
  • Cult Apothecary miał leczyć o ilość zależną od statów C’Thuna. Zmieniono ją ze względu zbyt wielu kart z kultystami.

Co Wy myślicie o tych niewykorzystanych pomysłach? Czy według Was mogą pojawić się w grze w dodatku następnym po Old Gods?

[latest_posts category=”hearthstone” count=”6″]

[Źródło]