League of Legends r.

Które postaci są najmocniejsze, gdy się je opanuje? – listopad 2016

Jeśli opanowaliście do perfekcji którąś z poniższych postaci, możecie liczyć na łatwe wygrane. Oto lista championów, które po wymasterowaniu są w tym miesiącu najsilniejsze!

Zacznijmy od tego, co czyni postać silną, a mianowicie obrażenia, możliwość outplayu i przydatność dla drużyny.

Obrażenia – postaci z tej kategorii mają wyjątkowo duży damage, jeśli wykorzysta się ich umiejętności poprawnie (przeważnie chodzi o skillshoty)

Outplay – możliwość ogrania przeciwnika, przez co traci dużą część swojej użyteczności (damage i utility)

Przydatność – championi z tej grupy posiadają umiejętności, pozwalające im ratować swoich towarzyszy lub ustawiać rywali w bardzo niekomfortowej pozycji, co może zmienić losy gry.

Równie istotne kryteria to synergia z będącymi w mecie postaciami, łatwość gry i dopuszczalny margines błędu.

Mid-Ahri

Mid lane

Ryze_MIN   Ryze (obrażenia/przydatność) – Część osób uważa, że jest mocniejszy jako toplaner, jednak Faker pokazał jak silny może być na środkowej alei. Mag Run to postać bardzo polegająca na odpowiednich kombinacjach umiejętności oraz zarządzaniu cooldownami, ale w odpowiednich rękach może kompletnie zdominować linię. Dodatkowo, jego R – Zagięcie Czasoprzestrzeni pozwala na różne sposoby pozycjonować się przed i w trakcie walki (można na przykład wysłać Amumu i Kennena na wycieczkę w jedną stronę, by unieruchomili przeciwną drużynę na kilka sekund, zadając jednocześnie duże ilości obrażeń.

Cassiopeia_MIN   Cassiopeia (obrażenia/przydatność) – Grający Cassiopeią muszą posiadać umiejętności, które wpędziłyby każdego AD Carry w kompleksy. Zarządzanie trucizną oraz konieczność rzucania zaklęć z niezwykłą prędkością to sprawy, których pełnym opanowaniem może się pochwalić jedynie elita. Wężowy Uścisk zadaje jednak niesamowicie duże ilości obrażeń, a odpowiednio użyte R – Spojrzenie Meduzy może całkowicie odwrócić przebieg walki drużynowej.

Ahri_MIN   Ahri (obrażenia/outplay/przydatność) – Ahri jest bardzo uniwersalnym championem, który od zawsze utrzymywał się w czołówce midlanerów. Jej możliwości unikania zagrożenia dzięki niezwykłej mobilności i unikalne CC, jakim jest E – Urok, połączone z magicznymi i nieuchronnymi obrażeniami dają wybuchowe połączenie maga i zabójcy. W późniejszych etapach gry, czas odnowienia jej umiejętności jest tak niski, że niemalże dorównuje AD Carry, jeśli chodzi o stały damage, zadawany w czasie całej walki, a nie tylko w pewnym jej momencie.

Syndra_MIN   Syndra (obrażenia/przydatność) – Znana przede wszystkim ze swojego potencjału w pojedynkach, głównie dzięki jej R -Wyzwolona Moc, jednak uwagę powinno się zwracać na jej umiejętności obszarowe. Ich siła nie maleje w zależności od położenia przeciwnika lub ilości celów, które zostały trafione. Na szczególne miejsce zasługuje E – Precz, Słabeusze, którego można użyć zarówno ofensywnie, by oszołomić swoją ofiarę lub defensywnie, by powstrzymać skoki przeciwników, jak chociażby W – Z Byka Alistara i R – Taniec Cienia Akali. Nie ma lepszego sposobu na pokazanie swojej dominacji,niż zatrzymanie rywala w locie i zmiażdżenie go za pomocą reszty skilli.

Zed_MIN   Zed (obrażenia/outplay) – Mroczne Ostrze Draktharru (które jest praktycznie drugim ultem Zeda) zwiększyło i tak duże obrażenia, zadawane przez Mistrza Cieni w krótkim czasie. Idealna synergia z Dekretem Władcy Piorunów oraz możliwość szybkiego przemieszczania się pomiędzy cieniami sprawia, że bardziej wrażliwe cele znikają z powierzchni ziemi, zanim przeciwna drużyna zdąży się zorientować, że powinni lepiej chronić swoich magów i strzelców. Dobrzy gracze potrafią również wykorzystać szybkość ataku i poruszania się, zapewniane przez Widmowe Ostrze Youmuu do zadawania damage’a w czasie, gdy umiejętności się dopiero ładują.

Warci wspomnienia: Anivia, Brand, Ekko, Fizz, Katarina, Leblanc, Lux, Orianna, Twisted Fate, Veigar, Viktor, Yasuo

Podani championi mogą dominować solo kolejkę, jednak ich obrażenia nie są aż tak duże, by mozna było ich zakwalifikować do pierwszej piątki.

solo_top___

Top Lane

Jayce_MIN    Jayce (obrażenia) – Jest on najlepszym przykładem postaci opierającej się na czystej sile. Posiada trochę użyteczności, dzięki swojemu E -Cios Gromu / Brama Przyspieszenia, jednak wybiera się go głównie dla jego potencjału w pojedynkach i olbrzymim obrażeniom. Obrońca Jutra to jednak ryzykowny wybór, którym powinno się utrudniać życie przeciwnemu toplanerowi, snowballować i dzięki temu nieść drużynę na swoich barkach.

Kennen_MIN   Kennen (obrażenia/przydatność) – Podczas gdy Jayce specjalizuje się w pojedynkach, Serce Nawałnicy dąży do anihilacji całej przeciwnej drużyny. Jego obrażenia obszarowe oraz umiejętność pasywna, oszałamiająca każdego, kto nazbiera na sobie trzy jej ładunki sprawiają, że świetnie sprawdza się w rozpoczynaniu walk, nawet jeden na pięciu (zwłaszcza, jeśli ma już ukończony Protopas Hextech-01).

Yasuo_MIN   Yasuo (obrażenia/przydatność) – Widmowy Tancerz i Lodowy Młot to dwa przedmioty, które razem dają Pokutnikowi niesamowicie duże ilości obrażeń rozłożonych w czasie. Spowolnienie oraz niezwykła wytrzymałość sprawiają, że naprawdę trudno jest sobie poradzić z tym samurajem. Poza tym, jego W – Ściana Wichru skutecznie blokuje umiejętności takie, jak chociażby R – Celna Salwa Ezreala czy R – Zaczarowana Kryształowa Strzała Ashe, dzięki czemu można uniknąć zarówno obrażeń, jak i efektów kontroli tłumu.

Riven_MIN   Riven (obrażenia/przydatność) – Wygnaniec ma MNÓSTWO mechanik, których część nie zostanie zapewne odkryta nawet przez jej największych pasjonatów. Obrzydliwie duże ilości obrażeń, mobilność oraz niezłe CC sprawiają, że dobrzy gracze Riven mogą łatwo wyjść na prowadzenie w fazie linii, a następnie wykorzystać swoja przewagę, by zniszczyć całą przeciwną drużynę i jednocześnie ujść z życiem.

Gnar_MIN   Gnar (obrażenia/przydatność) – Niewielu bohaterom poświęca się na profesjonalnej scenie tyle uwagi, co jemu. Brakujące Ogniwo ma bardzo bezpieczną fazę linii, a jego R – GNAR! w formie Mega-Gnara pozwala przygwoździć do ściany całą przeciwną drużynę, dzięki czemu postaci posiadające umiejętności obszarowe, jak Syndra czy Orianna mogą łatwo dokończyć dzieła zniszczenia.

Warci wspomnienia: Gangplank, Ekko, Irelia, Rumble, Ryze, Poppy

jungler_wallpaper_by_welterz-d67wvce

Jungle

Elise_MIN   Elise (obrażenia/przydatność) – Jej miejsce w czołówce leśników zawdzięcza przede wszystkim dużej presji we wczesnych fazach gry. Pajęczyca może bardzo łatwo pomagać swoim towarzyszom poprzez szybkie ganki oraz łatwe zdobywanie objectivów jak smok czy Baron Nashor. Później możemy wybrać czy decydujemy się na wytrzymałość zapewnianą przez Kryształowe Berło Rylai czy też celujemy w eliminowanie wrażliwych celów przy pomocy Protopasa Hextech-01.

Olaf_MIN   Olaf (obrażenia/przydatność) – Tego pana nie trzeba chyba przedstawiać nikomu. W mecie, w której najsilniejsi strzelcy nie są moblini, najsilniejsze supporty są oparte na efektach kontroli tłumu, a leśnicy muszą zabijać potwory w jungli jak najszybciej, Berserker jest królem.

Hecarim_MIN   Hecarim (obrażenia/przydatność) – Cień Wojny to jeden z tych bohaterów, którzy po wejściu na szczyt, nie dają się łatwo zrzucić. Po zmianach w Mocy Trójcy jego obrażenia znacznie wzrosły, a dzięki jego niesamowitej szybkości poruszania się, ciężko uniknąć jego ganków, nawet, jeśli postawiliśmy Totemy Ukrycia w każdym możliwym krzaku. Jakby tego było mało, R – Nawałnica Cieni robi w czasie walk drużynowych prawdziwe spustoszenie.

LeeSin_MIN   Lee Sin (obrażenia/przydatność) – Jeśli jako Ślepy Mnich nie jesteście w stanie trafić jego Q – Fala Dźwięku/Uderzenie Rezonansu i skakać do totemów z pełną płynnością, nie możecie się nazywać graczami Lee Sina. Mało kto może o sobie tak powiedzieć, jednak wykopanie przeciwnego strzelca w stronę naszej drużyny, jednocześnie podrzucając pozostałą czwórkę rywali może całkowicie zmienić losy gry. Postać ta w dobrych rękach snowballuje przez całą grę, nierzadko kończąc ją już na wczesnych jej etapach. Nóż Tropiciela, pozwalający za darmo umieszczać Totemy Ukrycia również sprawia, że Lee Sin jest bardzo silną postacią.

Zac_MIN   Zac (obrażenia/przydatność) – Jego miejsce jako jednego z najlepszych junglerów zawdzięcza bardzo bezpiecznym clearom i niesamowicie dużemu zasięgowi, z którego może gankować linie. W mecie pełnej niemobilnych strzelców, Tajna Broń może pokazać swój prawdziwy potencjał nurkowania na tyły przeciwnej drużyny. Podczas fazy linii, bardzo łatwo jest spalić kilka czarów przywoływacza rywali, zwyczajnie wskakując na nich spoza zasięgu ich totemów.

Warci wspomnienia: Gragas, Kha’Zix, Nidalee, Rengar, Shaco

thresh-support

Support

Zyra_MIN   Zyra (obrażenia/przydatność) – Bardzo sprzyja jej obecna meta. Jeśli chodzi o nękanie przeciwnego botlane’u, nie ma postaci, która robiłaby to lepiej i bardziej bezpiecznie. Jej obrażenia zadawane w krótkim czasie są bardzo wysokie i nie musi nawet trafić swoim Q – Śmiercionośne Kolce, by wykorzystać efekt Dekretu Władcy Piorunów. Dzięki Udręce Liandry’ego jej damage output przewyższa nierzadko innych członków drużyny. Należy do tego również dodać jej obszarowe podbicie oraz unieruchomienie.

Blitzcrank_MIN   Blitzcrank (przydatność) – Specjalista od wydzierania zwycięstwa z rąk nawet najbardziej ostrożnych drużyn. Jego Q – Rakietowy Chwyt pozwala na łatwe tworzenie sytuacji, przez które rywale muszą zużywać czary przywoływacza lub czekać kilkadziesiąt sekund na swojego zmarłego towarzysza. Robi to zresztą z bezpiecznej odległości. W razie potrzeby posiada również bardzo przyjemne przyśpieszenie.

Braum   Braum (obrażenia/przydatność) – Od jakiegoś czasu Riot regularnie zmienia umiejętności lecące bezpośrednio do celu w skillshoty, co bardzo sprzyja temu przemiłemu wąsaczowi. Dzieki swojemu E – Niezłomność, serce Freljordu jest w stanie przyjmować na swoją tarczę olbrzymie ilości obrażeń, jednocześnie powstrzymując rywali od krzywdzenia jego sojuszników. Dodatkowo, dzięki swojej pasywnej umiejętności może dołożyć solidną ilość obrażeń, by zdobyć przewagę we wcześniejszych fragmentach gry.

Janna_MIN   Janna (przydatność) – Mawia się, że jest ona najlepszym wspierającym, jeśli chodzi o czystą użyteczność. Jej tarcza dająca obrażenia fizyczne pozwala zarówno uratować sojusznika od pewnej śmierci, jak i dołożyć kilka punktów AD, jeśli jest to potrzebne. Warto również wspomnieć, że przy pomocy Q – Wyjąca Wichura oraz R – Monsun można podbić lub odrzucić przeciwników jak Akali czy Amumu w locie. Rzadko się o tym pamięta, jednak dodatkowa prędkość poruszania się, wynikająca z jej pasywnej umiejętności również może uratować życie członkom naszej drużyny.

Thresh_MIN   Thresh (przydatność) – Jeśli Janna jest specjalistką od powstrzymywania wszelkiego rodzaju inicjacji, Strażnik Łańcuchów bryluje w tworzeniu ich. Jego Q – Wyrok Śmierci połączony z W – Mroczne Przejście to jedno z najlepszych i najbardziej efektownych rozpoczęć walki jakie istnieje w League of Legends. Latarnia może zostać użyta również defensywnie, by wyciągnąć towarzysza z kłopotów lub zapewnić wizję w określonym miejscu (o związanej z tym sztuczce możecie przeczytać tutaj >>klik<<). Warto dodać, że dzięki E – Młynek można odrzucić większość skoków przeciwników, podobnie jak przy pomocy Q i R Janny.

Warci wspomnienia: Alistar, Bard, Nami, Sona, Soraka

ad_carry_wallpaper_by_welterz-d67wvdx

AD Carry

Caitlyn_MIN   Caitlyn (przydatność) – Postać stworzona do dręczenia przeciwników w fazie linii. Dzięki jej olbrzymiemu zasięgowi, Szeryf Piltover może zarówno bezpiecznie zabijać sługusy, jak również obijać rywali. W rękach dobrego gracza może doprowadzić wrogów do białej gorączki, wymuszając wczesne powroty i powstrzymując ich od dobijania potworków. Dzięki jej najnowszym mechanikom pułapek, może rozłożyć prawdziwe pole minowe, które skutecznie izoluje przeciwną drużynę od naszej. Poza tym dysponuje siatką, która jest świetnym sposobem na zdjęcie z siebie niemobilnych bohaterów.

Ezreal_MIN   Ezreal (obrażenia/przydatność) – Gdyby istniał gracz, który byłby w stanie trafić każde Q – Mistyczny Strzał, gdy tylko minie jego czas odnowienia, Odkrywca z Powołania stałby się prawdopodobnie najbardziej niezbalansowanym bohaterem w League of Legends. Na szczęście większość graczy nie jest w stanie trafić nawet 20% tych umiejętności. Warto też wspomnieć o globalnym R- Celna Salwa, którym niejednokrotnie udawało się kraść smoka i Barona oraz zabijać zagrażające wieży po drugiej stronie mapy sługusy.

Jhin_MIN   Jhin (obrażenia/przydatność) – Po jego wypuszczeniu, gracze mieli mieszane uczucia względem jego umiejętności, jednak obecnie jest on jednym z najbardziej dominujących bohaterów pojawiających się na dolnej alei. Bardzo zależny od skillshotów i pozycjonowania potrafi zrobić prawdziwe spustoszenie w szeregach wroga i to z olbrzymiej odległości. Początkujący przywoływacze podczas gry nim będą musieli polegać na szczęściu, jednak mistrzowie poradzą sobie bez żadnego problemu.

Lucian_MIN   Lucian (obrażenia/outplay) – Kleryk Broni jest bardzo silny we wczesnych fazach gry dzięki swoim dużym obrażeniom z umiejętności i podwójnego strzału. Jeśli połączy się te dwie rzeczy z Ferworem Walki, otrzymamy prawdziwą maszynę do zabijania. Dobry gracz potrafi używać E – Bezwględny Pościg zarówno ofensywnie, jak i defensywnie, będąc zdolnym do ogrania większości postaci opartych na skillshotach.

Vayne_MIN   Vayne (obrażenia/outplay) – Nie mogło jej tu zabraknąć. Bardzo trudna do opanowania na poziomie mistrzowskim, jednak nie wymaga nie wiadomo jakich okoliczności, by uwolnić jej pełny potencjał. Duże obrażenia, zarówno w obrońców, jak i postaci z małą ilością pancerza, Q – Akrobacja, dzięki któremu może łatwo unikać skillshotów, a do tego wszystkiego R – Godzina Sądu zwiększająca jej ilość AD, szybkość poruszania w kierunku wrogów oraz umożliwiająca jej chwilowe znikanie z pola bitwy czyni z niej prawdziwą jednoosobową armię.

Warci wspomnienia: Ashe, Draven, Jinx, Sivir, Twitch

 

Oryginał w języku angielskim znajduje się tutaj.

 

A jak Wy uważacie? Kto w tym miesiącu zasługuje na miano postaci najbardziej wartej opanowania do perfekcji? Dajcie znać w komentarzach!