League of Legends r.

Koreańskie OP picki w patchu 8.2

To, że Korea wyznacza nowe trendy w mecie, jest wiadome nie od dziś. W patchu 8.2 również mamy ciekawe rozwiązania, które mogą wkroczyć w Europę i resztę świata z przytupem. Chcecie poznać koreańskie OP picki, by osiągnąć wymarzoną dywizje?

Najsampierw chciałbym zaznaczyć, że nie piszę o Nunu, bo wydaję mi się, że każdy już zauważył, że jest lekko silny. A nawet bardzo. Bez względu na region.

Zoe

Zoe jest mocną postacią od dłuższego czasu, ale warto zauważyć, że w Korei jest inaczej grana. Najwyższe winratio ma z runami pod Unsealed Spellbook. Zmiana spelli w trakcie gry jest bardzo popularna w Korei, co zobaczycie przy następnych postaciach. Oprócz innych run Zoe ma lekko inny build niż zwykle. Zdecydowana większość graczy po Morellonomiconie składa od razu Udrękę Liandry’ego, a nie Lichbane’a. Jest to spowodowane w tym, że w Korei wolą penetrację do szybszego oneshotowania z bezpiecznej odległości, aniżeli ryzykować śmiercią, by mieć mocniejszy autoatak.

Zoe Runy 8.2

Zoe Itemy 8.2

Camille

Koreańczycy oszaleli na punkcie Camille, ale tej granej w jungli. Jej roamy z górnej alei są bardzo mocne, więc ma dobre ganki dzięki swojej mobilności i sporej ilości CC. Bez flasha jesteśmy skazani na śmierć. To jest główny powód, dlaczego jest grana w lesie. Ma spore obrażenia, może bezproblemowo burstować cele bez armoru. Mid game jest jej najlepszą fazą w grze. Z Trinity Force’em i Sterakiem czy z GA zamknięcie kogoś w R-ce jest gwarancją zabójstwa.

Camille Jng Runy 8.2

Camille Jng Itemy 8.2

Varus

Varus jest jednym z najlepszych ADC, jeśli chodzi o early i mid game. Dopiero w późniejszej fazie gry outscalują go ADC polegający na krytach. Guinsoo jest idealnym przedmiotem dla naszego łucznika. W połączeniu z 2 innymi itemami pod prędkość ataku jest potworem w teamfightach. Nie zapominajmy o jego świetnym do engage’u ulcie. Nie od dziś wiemy, że CC wygrywają gry, a im więcej, tym lepiej. Darmowy Stopwatch ułatwia mu przetrwanie, ale głównie jego moc polega na wyżej wspomnianym Guinsoo. Warto wspomnieć, że maxujemy umiejętności w kolejności: R>E>W>Q.

Varus runy 8.2

Varus itemy 8.2

Braum

Braum jest królem supportów w Korei i nie tylko. W poprzednim sezonie nie mógł się odnaleźć w mecie Ardenta, ale w nowym sezonie, który bardziej polega na częstych walkach, jest perfekcyjny. Ma dobrą R-kę do engage’u, stun z pasywki, może grać jako ofensywny wspierający oraz jako obrońca naszego ADC. Do tego wszystkiego jego runa – Guardian – dostała lekkiego buffa. Braum jest popularny w Korei dodatkowo ze względu na jego tarczę, która blokuje R-kę Ezreala, który jest najbardziej popularnym ADC w tym rejonie.

Braum Runy 8.2

braum itemy 8.2

Veigar

Nie tylko Zoe jest lepsza z Unsealed Spellbookiem. Veigar również z tego korzysta. Tak jak wcześniej wspominałem, mid game jest bardzo ważny w sezonie 8 i to wtedy Veigar jest bardzo dobrym pickiem. Spellbook polepsza jego mobilność dzięki szybszemu flashowi. Veigar jest bardzo dobry przeciw Ryze’owi i Azirowi, którzy są bardzo popularni w Korei. Dobrym przykładem tego, jak solidny jest teraz Veigar, jest to, że był już wyciągany na scenie profesjonalnej w tym sezonie.

veigar runy 8.2

veigar itemy 8.2

Olaf

Jakiś czas temu ludzie odkryli, że Kometa świetnie się zgrywa z jego ciągłym spamem Q, ale było to mocne tylko przez jeden patch. Teraz Olaf jest grany pod inną mocną runę. Tak, jest nią Spellbook, który jeszcze bardziej polepsza jego grę na linii. Zaczynamy z ghostem i ignite’em, przez co łatwiej snowballujemy się, co nie jest trudne z podpaleniem. Później w mid gamie zmieniamy go na teleport i opcjonalnie zmieniamy ghost z flashem, choć nie jest to konieczne, gdyż Spellbook znacznie skraca nam jego cooldown, co zgrywa się z naszą R-ką i Słuszną Chwałą. Olaf w Korei ma najwyższe winratio do 30 minuty ze wszystkich toplanerów. Dlatego potrzebujemy snowballu, by później nie stać się bezużytecznym.

olaf runy 8.2

olaf itemy 8.2

Skarner

Do ostatnich buffów Skarner był bardzo słabym junglerem. Teraz jest jednym z lepszych. Możemy go grać pod Spellbooka – ghost dla ganków, później błysk z krótszym cooldownem, do Flash + R w czasie teamfightów. Jednak inną opcją jest Predator jako runa kluczowa. W połączeniu z Righteous Glory jesteśmy na tyle szybcy, by bezproblemowo dostać się do przeciwnych carry. Na high elo Koreańczycy budują AD item do lasu, a później idą w Trinity i wyżej wymienioną Słuszną Chwałę, by robić większe obrażenia, ale na niższych dywizjach raczej wybieramy Cinderhulka. Jesteśmy bardziej tankowaci przy niewiele mniejszych obrażeniach.

skarner runy 8.2

skarner itemy 8.2

Bard

Bard wygrywa z większością supportów w obecnej mecie. Dzięki zmianom na przedmioty dla supportów nie musi marnować złota na Sightstone’a, ponieważ dostaje go pasywnie. Dobra R-ka potrafi wygrać każdy teamfight, co chwilę ma irytujące slowy/stuny i robi bardzo duże obrażenia. Żywiołem Barda jest late game. Idealnie to pokazuje, że po 40 minucie jego winratio przekracza… 70%. Bard jest powiewem świeżości w mecie tank supportów i shield supportów.

bard runy 8.2

bard itemy 8.2

Kled

Kled jest świetną postacią w early, dla dobrego gracza Kleda nie ma słabych matchupów. Dzięki możliwości budowania ofensywnych przedmiotów, jednocześnie zyskując na tankowatości, jest silny w teamfightach. Jego ultimate pozwala na proste snowballowanie się poprzez pomaganie innym linią. Oprócz tego jest jednym z toplanerów, który nie dostał nerfów wprost (Ornn) lub poprzez runy (nerfy kleptomancji).

kled runy 8.2

kled itemy 8.2

Kog’Maw

Kog jest praktycznie pick or banem na wysokich dywizjach w Korei. Jest obecnie wraz z Varusem najlepszym ADC w patchu 8.2. Kojarzymy Koga raczej ze słabego early game’u i bycia potworem w późniejszej fazie gry. Lecz ma jedno z najwyższych winratio przed 30 i 35 minutą, co idealnie pokazuje, jak silnym ADC obecnie jest. Tak samo jak Varus głównie polega na Guinsoo. Koreańczycy budują jako drugi przedmiot Wit’s End, który przy niskiej cenie daje wszystkie statystyki potrzebne Kog’Mawowi. Oprócz tego Wit’s End zmniejsza przeciwnikom odporność na magię, a nie zapominajmy, że obrażenia magiczne to zdecydowana większość obrażeń Koga.

Odnośnie run mamy wiele możliwości. Głownie są to Lethal Tempo i Footwork, ale w LCK był grany również pod Spellbooka, co pokazuje, jak silna jest ta runa na wszystkich pozycjach. Możliwe, że zacznie być tak grany również na solo kolejce. Jeśli zdecydujemy się na drzewko precyzji jako to główne, to zawsze bierzemy inspirację jako drugie. Wiadomo, Stopwatch OP. Szczególnie przy niemobilnych herosach takich jak Kog’Maw.

kog'maw runy 8.2

kog'maw itemy 8.2

A Wy co o tym sądzicie? Zamierzacie przetestować jakieś koreańskie picki opisane powyżej? Pamiętajcie o jednym – pierw normale, potem rankedy! Nie chcielibyście, żeby ktoś Wam przegrał promo, grając 2 raz w życiu jakimś bohaterem, co nie?