Pewien użytkownik Reddia zainteresował się efektami działania kontroli tłumu w League of Legends. Wydawać by się mogło, że nie ma w nich nic zaskakującego i pewnie każdy gracz nie ma wątpliwości jak działają umiejętności wywołujące CC (crowd control). Jednak okazuje się, że w tym temacie można znaleźć sporo ciekawostek. Zapraszamy do przeczytania jego przemyśleń.
Uciszenia
Uciszenia uniemożliwiają użycie Błysku i Teleportu, ale nie innych czarów przywoływacza. Potrafię zrozumieć dlaczego Oczyszczenie jest możliwe do użycia pod wpływem uciszenia, ale wydaje się to dziwne, że jedne czary są dopuszczalne a inne nie.
Uciszenia uniemożliwiają wzięcie Mrocznego Przejścia Thresha (Latarnia). Nie wiadomo, czy to błąd czy nie. Uciszenie jednak nie oddziałuje na Magiczną Podróż Barda.
Uciszenia zatrzymują wszystkie umiejętności podtrzymywane, pomijając super umiejętność Luciana. Ultimate Anivii zostanie zatrzymane, nawet mimo tego, że może podtrzymywać swoją umiejętność przez inne efekty CC, takie jak prowokacje.
Rozbrojenia i Oślepienia
Ultimate Amumu rozbroi i unieruchomi wszystkich przeciwników w zasięgu, powstrzymując ich zdolność do poruszania się i używania ataków. Umiejętność ta nie zatrzyma żadnych umiejętności podtrzymywanych, oprócz super umiejętności Luciana.
Rozbrojenia zostaną zniesione przez Tygiel Mikaela, mimo że nie jest to opisane na przedmiocie. Najprawdopodobniej wynika to z faktu, że wszystkie rozbrojenia mają także inne CC (np. ultimate Amumu jest unieruchomieniem i rozbrojeniem, polimorfia Lulu jest uciszeniem, rozbrojeniem i spowolnieniem).
Inaczej niż rozbrojenia, oślepienia pozwalają na deklarowanie ataków, ale nie zadają żadnych obrażeń fizycznych. W niektórych przypadkach natomiast mogą zadać obrażenia magiczne z innych źródeł. Oślepienia nie mogą być usunięte przez Tygiel.
Nawet gdy jesteś oślepiony, nadal będziesz dostawał obrażenia od Kolczastej Kolczugi przeciwnika, pomimo tego, że nie zadajesz mu obrażeń. Dzieje się tak dlatego, że odbicie obrażeń jest obliczane przed tym jak przeciwnik otrzyma obrażenia.
Przerażenia, prowokacje i urok
Wszystkie trzy są klasyfikowane jako “wymuszone akcje” i są do siebie podobne. Żadne z nich nie przerwie ultimate Anivii, ale przerwie wszystkie inne umiejętności podtrzymywane, takie jak Zamaszyste Cięcie Yasuo i Hop Gnara (drugie odbicie).
Mimo że nie jest to zawarte w żadnych opisach, wszystkie przerażenia spowalniają cel o 33%, co jest redukowane przez odporność na spowolnienie, pozwalając Ci uciec szybciej.
Z jakiegoś powodu Riot zdecydował się dać do super umiejętności Galio – Pomniku Duranda negowanie nieustępliwości. Z tego co wiadomo, żadna inna umiejętność z tej kategorii nie ma takiego efektu. Wiadomo, że przygwożdżenia i inne negują nieustępliwość, ale prowokacje naturalnie nie powinny.
Krótkowzroczność
Globalne umiejętności są niemożliwe do użycia podczas “oślepienia” (autor używa tego terminu luźno, żeby zawrzeć w nim takie umiejętności jak ultimate Nocturna, Zasłonę Dymną Gravesa itp). Dotyczy to takich umiejętności jak Wsparcie Shena, Teleportu i Zaczarowanej Kryształowej Strzały Ashe (być może jest to zamierzone, jednak nie ma pewności, czy nie jest to po prostu błąd).
Elastyczna Proca Zaca jest jedyną umiejętnością, która zostanie przerwana przez “oślepienie”.
Zawieszenia
Zawieszenia są połączeniem bycia wybitym w powietrze i bycia ogłuszonym. Jest to też uważane za podbicie dla super umiejętności Yasuo. Można to zredukować za pomocą nieustępliwości.
Zawieszenia mogą zostać zdjęte za pomocą Tygla Mikaela pozwalając na zatrzymanie Yasuo przed użyciem jego super umiejętności (jeśli masz szybszy czas reakcji niż on).
Cały wpis autor zakończył pytaniem, czy czytający znają inne ciekawe (lub dziwne) interakcje tego typu. Na koniec pozostaje zapytać Was co o tym wszystkim sądzicie. Jest to dla Was coś nowego, czy może zauważyliście te ciekawostki w grze? A może znacie jakieś inne? Podzielcie się tym w komentarzach.
[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]