W artykule przytaczamy obecnie testowane zmiany na PBE. Meddler wyjaśnił ich cel.
Zobacz aktualizacje PBE w cyklu 9.16:
- PBE 9.16 – 7 sierpnia – zmiany balansu (Azir, Corki, Ekko, Ezreal, Kassadin, Shen, Singed, Sion, Sivir, Tahm Kench)
- PBE 9.16 – 6 sierpnia – zmiany balansu (m.in. Azir, Corki, Fiora, Jax, Lux, Yuumi; TFT), nowe mapy TFT
- PBE 9.16 – 5 sierpnia – zmiana bonusu pochodzenia Hextech
- PBE 9.16 – 2 sierpnia – aktualizacja Silverwing, kolejne zmiany Kayle
- PBE 9.16 – 1 sierpnia – poprawki splash artów Pantheona, ikony e-sportowe
- PBE 9.16 – 31 lipca – nowe Małe Legendy
- PBE 9.16 – 30 lipca – rework Pantheona, nowe skórki (Rammus, Udyr)
Patch 9.16 – kiedy?
Patch planowany jest na środę, 14 sierpnia.
Buffy
Jax
Zmiany na PBE:
- Leap Strike (Q)
- Cooldown zmniejszony z 10/9/8/7/6 sekund do 8/7,5/7/6,5/6.
Zmiany mają na celu dodanie Jaxowi siły we wczesnej fazie gry, głównie w trakcie gry na topie przeciwko postaciom zasięgowym.
Lux
Zmiany na PBE:
- Prismatic Barrier (W)
- Siła tarczy zwiększona z 50/65/80/95/110 do 50/75/100/125/150.
Lux otrzymała już zmiany w aktualizacji 9.14:
- Light Binding (Q)
- Cooldown zwiększony z 10 sekund do 13/12/11/10/9 sekund.
- Koszt zmieniony z 40/45/50/55/60 na 50.
- Prismatic Barrier (W)
- Czas trwania tarczy zmniejszony z 3 sekund do 2,5 sekundy.
- Przelicznik AP zwiększony z 20% do 30%.
- Dwukrotna wytrzymałość wylatującej tarczy ⇒ wytrzymałość taka sama, jak wylatującej tarczy (powracająca tarcza wciąż kumuluje się z wylatującą tarczą).
- Maksymalna wytrzymałość tarczy zmieniona z 150/195/240/285/330 (+0,6 AP) na 100/130/160/190/220 (+0,6 AP).
- Final Spark (R)
- Już nie skraca maksymalnego czasu odnowienia o pewien procent po trafieniu co najmniej jednego wrogiego bohatera, który umiera w ciągu 1,75 sek. od trafienia.
- Cooldown zmniejszony z 80/65/50 do 80/60/40 sekund.
- Przelicznik AP zwiększony z 75% do 100%.
Gracze zdążyli się już do nich przyzwyczaić i Riot mógł ocenić ich wpływ na rozgrywkę. Miały one wyraźnie osłabić Lux, jednak twórcy gry doszli do wniosku, że zabrali jej więcej siły, niż zamierzali. Z tego powodu w tym patchu zostanie ona delikatnie wzmocniona.
Shen
Zmiany na PBE:
- Twilight Assault (Q)
- Obrażenia on-hit zależne od maksymalnego HP zwiększone z 4/4,5/5/5,5/6% do 5/5,5/6/6,5/7%.
- Shadow Dash (E)
- Obrażenia zwiększone z 50/75/100/125/150 do 60/85/110/135/160.
Celem tych buffów jest wzmocnienie splitpushu Shena w środkowej i późnej fazie gry, szczególnie przeciwko tankowatym wrogom. Dzięki nim Shen powinien lepiej radzić sobie na topie.
Nerfy
Azir
Zmiany na PBE:
- Conquering Sands (Q)
- Cooldown zmieniony z 15/12,5/10/7,5/5 sekund na 15/13/11/9/7.
Ten niewielki nerf ma delikatnie zwiększyć możliwości przeciwników Azira w late game. Riot testował większe zmiany, jednak jako że Azir nie jest aż tak silny i inni bohaterowie grani na midzie otrzymują buffy, dodatkowe osłabienie mogłoby okazać się zbyt duże.
Corki
Zmiany na PBE:
- Bazowe AD zmniejszone z 60 do 55.
- AD na poziom zmniejszone z 3 do 2,5.
W przypadku Corkiego Riot chce znacząco go osłabić. Choć zmiany wydają się niewielkie, w przeszłości modyfikacje bazowego AD miały bardzo duży wpływ na grę.
Riven
Zmiany na PBE:
- Broken Wings (Q)
- Cooldown zmieniony z 12/11,5/11/10,5/10 sekund na 12 sekund na wszystkich poziomach.
Riven otrzymała już zmiany w patchu 9.10:
- Q – Połamane Skrzydła
- Czas odnowienia: 13 sek. na wszystkich poziomach ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 sek.
- E – Waleczność
- Czas odnowienia: 10/9/8/7/6 sek. ⇒ 14/13/12/11/10 sek.
Meddler stwierdził, że tak znaczne zmniejszenie czasu odnowienia jej Q było zbędne. Z tego powodu Riven otrzymuje nerfy, jako że jest naprawdę silna w grach na wyższym poziomie w solo kolejce.