League of Legends r.

Kontekst zmian balansu w patchu 9.16: Jax, Lux, Shen, Azir, Corki, Riven

Meddler opublikował kontekst zmian niektórych postaci w patchu 9.16: Jaxa, Lux, Shena, Azira, Corkiego i Riven.

W artykule przytaczamy obecnie testowane zmiany na PBE. Meddler wyjaśnił ich cel.

Zobacz aktualizacje PBE w cyklu 9.16:

Patch 9.16 – kiedy?

Patch planowany jest na środę, 14 sierpnia.

Buffy

Jax

Zmiany na PBE:

  • Leap Strike (Q)
    • Cooldown zmniejszony z 10/9/8/7/6 sekund do 8/7,5/7/6,5/6.

Zmiany mają na celu dodanie Jaxowi siły we wczesnej fazie gry, głównie w trakcie gry na topie przeciwko postaciom zasięgowym.

Lux

Zmiany na PBE:

  • Prismatic Barrier (W)
    • Siła tarczy zwiększona z 50/65/80/95/110 do 50/75/100/125/150.

Lux otrzymała już zmiany w aktualizacji 9.14:

  • Light Binding (Q)
    • Cooldown zwiększony z 10 sekund do 13/12/11/10/9 sekund.
    • Koszt zmieniony z 40/45/50/55/60 na 50.
  • Prismatic Barrier (W)
    • Czas trwania tarczy zmniejszony z 3 sekund do 2,5 sekundy.
    • Przelicznik AP zwiększony z 20% do 30%.
    • Dwukrotna wytrzymałość wylatującej tarczy ⇒ wytrzymałość taka sama, jak wylatującej tarczy (powracająca tarcza wciąż kumuluje się z wylatującą tarczą).
    • Maksymalna wytrzymałość tarczy zmieniona z 150/195/240/285/330 (+0,6 AP) na 100/130/160/190/220 (+0,6 AP).
  • Final Spark (R)
    • Już nie skraca maksymalnego czasu odnowienia o pewien procent po trafieniu co najmniej jednego wrogiego bohatera, który umiera w ciągu 1,75 sek. od trafienia.
    • Cooldown zmniejszony z 80/65/50 do 80/60/40 sekund.
    • Przelicznik AP zwiększony z 75% do 100%.

Gracze zdążyli się już do nich przyzwyczaić i Riot mógł ocenić ich wpływ na rozgrywkę. Miały one wyraźnie osłabić Lux, jednak twórcy gry doszli do wniosku, że zabrali jej więcej siły, niż zamierzali. Z tego powodu w tym patchu zostanie ona delikatnie wzmocniona.

Shen

Zmiany na PBE:

  • Twilight Assault (Q)
    • Obrażenia on-hit zależne od maksymalnego HP zwiększone z 4/4,5/5/5,5/6% do 5/5,5/6/6,5/7%.
  • Shadow Dash (E)
    • Obrażenia zwiększone z 50/75/100/125/150 do 60/85/110/135/160.

Celem tych buffów jest wzmocnienie splitpushu Shena w środkowej i późnej fazie gry, szczególnie przeciwko tankowatym wrogom. Dzięki nim Shen powinien lepiej radzić sobie na topie.

Nerfy

Azir

Zmiany na PBE:

  • Conquering Sands (Q)
    • Cooldown zmieniony z 15/12,5/10/7,5/5 sekund na 15/13/11/9/7.

Ten niewielki nerf ma delikatnie zwiększyć możliwości przeciwników Azira w late game. Riot testował większe zmiany, jednak jako że Azir nie jest aż tak silny i inni bohaterowie grani na midzie otrzymują buffy, dodatkowe osłabienie mogłoby okazać się zbyt duże.

Corki

Zmiany na PBE:

  • Bazowe AD zmniejszone z 60 do 55.
  • AD na poziom zmniejszone z 3 do 2,5.

W przypadku Corkiego Riot chce znacząco go osłabić. Choć zmiany wydają się niewielkie, w przeszłości modyfikacje bazowego AD miały bardzo duży wpływ na grę.

Riven

Zmiany na PBE:

  • Broken Wings (Q)
    • Cooldown zmieniony z 12/11,5/11/10,5/10 sekund na 12 sekund na wszystkich poziomach.

Riven otrzymała już zmiany w patchu 9.10:

  • Q – Połamane Skrzydła
    • Czas odnowienia: 13 sek. na wszystkich poziomach ⇒ 12/11,5/11/10,5/10 sek.
  • E – Waleczność
    • Czas odnowienia: 10/9/8/7/6 sek. ⇒ 14/13/12/11/10 sek.

Meddler stwierdził, że tak znaczne zmniejszenie czasu odnowienia jej Q było zbędne. Z tego powodu Riven otrzymuje nerfy, jako że jest naprawdę silna w grach na wyższym poziomie w solo kolejce.