Za uprzejmością serwisu NerfPLZ startujemy w nową serią, w której będziemy opisywać ciekawe kompozycje zespołów, które możecie zastosować zarówno na solo Q jak i drużynowych zmagań.
Skład
- Marksman – Vayne
- Support – Brand
- Mid Laner – Kog’maw
- Jungle – Amumu
- Top Laner – Poppy
Tabela
Legenda:
- S – Niesamowicie
- A – Dobrze
- B – Średnio
- C – Poniżej średniej
- F – Tragedia
Tabela
[table “” not found /]Dlaczego?
Obecna meta tanków sprawiła, że gracze coraz częściej upatrują bohaterów, którzy mogli by się przebić przez ten twardy pancerz. Pomagają w tym:
- Obrażenia bazujące na % HP
- Obrażenia nieuniknione (True Damage)
- Mix obrażeń fizycznych i magicznych (Utrudnia budowanie ofensywy)
Głównym minusem tej kompozycji jest przeżywalność a inicjacja Amumu będzie kluczowa dla udanych akcji, aby za nim mógł ruszyć Kog’Maw oraz Brand ze swoją wiązanką umiejętności. W między czasie Poppy i Vayne powinny zająć się dobijaniem uciekających wrogów.
Bohaterowie
- Vayne – tutaj nie trzeba dużo tłumaczyć. Posiada ona % obrażenia nieuchronne. Sprawdza się idealnie w ten kompozycji ponieważ może łatwo “pozamiatać” uciekających wrogów
- Brand – wybieranie supporta z wysokimi obrażeniami zamiast kogoś do ochrony Vayne może się wydawać szalonym pomysłem. Z drugiej strony jak popatrzysz na słabe early game Vayne i genialną dominację Brand w fazie lanening wyjdzie na to, jest to sensowna kompozycja. Jego % obrażenia z umiejętności biernej i build/runy oparte na penetracji magicznej są idealne do spalania tanków
- Kog’Maw – Vayne posiada krótki zasięg i musi znajdować się w pobliżu Amumu i Poppy. Z drugiej strony bierzemy Koga, który posiada niesamowity poke i obszarowe spowolnienie, które zapewnia dodatkowe CC dla zespołu
- Amumu – tylko z tego powodu znalazł się w zestawieniu, ponieważ Sejuani jest banowana niemalże w każdej grze. Jego zadaniem jest rozpoczęcie walki oraz późniejszy płacz zabierający %HP przeciwnika
- Poppy – Tutaj mamy odrobinę kreatywności. Jak widać w tym zestawieniu jest bardzo mało możliwości obronnych. Dlatego Poppy ze swoim [R] wydaje się idealna do agresywnych zagrań a nawet tower dive’ów. Nietykalność i zamieszanie, które robi w late sprawi, że Kog’Maw oraz Vayne zyskają cenny czas, aby załatwić wroga
Koncept
- Najważniejsza jest inicjacja. Bez złapania kilku wrogów przez Amumu niezwykle ciężko będzie dołożyć Kog’Mawowi i Brandowi własne umiejętności
- Po inicjacji trzeba skupić się na umożliwieniu Vayne wyczyszczenia pola bitwy
- Posiadasz niezłe obrażenia w mid game, skup się na tym, aby przygotować skuteczne counterganki i bitwy na smoku
Kontrowanie
Taką kompozycję można skontrować dzięki silnemu CC lub Poke. Kto się do tego nada
- Morgana (Mid) – możliwość wyłapywania wrogów, silne CC. Nietykalność dzięki Klepsydrze, gdyby zaatakowała ją Poppy
- Nautilus (Jungle) – silne CC i możliwość Dive’owania
- Jayce (Top) – silny poke
- Sona (Support) – CC oraz sustain na linii połączony z poke
- Gravess (ADC) – mobilność i pasyw umożliwia mu przeżycie w starciu z Poppy. Dodatkowe w early game może zmiażdżyć Vayne
Źródło: NerfPLZ