r.

Kompozycje #1 – Pogromcy tanków

Za uprzejmością serwisu NerfPLZ startujemy w nową serią, w której będziemy opisywać ciekawe kompozycje zespołów, które możecie zastosować zarówno na solo Q jak i drużynowych zmagań. 

Skład

Vayne0BrandKogMaw0AmumuPoppy

  • Marksman – Vayne
  • Support – Brand
  • Mid Laner – Kog’maw
  • Jungle – Amumu
  • Top Laner – Poppy

Tabela

Legenda: 

  • S – Niesamowicie
  • A – Dobrze
  • B – Średnio
  • C – Poniżej średniej
  • F – Tragedia

Tabela

[table “” not found /]

Dlaczego?

Obecna meta tanków sprawiła, że gracze coraz częściej upatrują bohaterów, którzy mogli by się przebić przez ten twardy pancerz. Pomagają w tym:

  • Obrażenia bazujące na % HP
  • Obrażenia nieuniknione (True Damage)
  • Mix obrażeń fizycznych i magicznych (Utrudnia budowanie ofensywy)

Głównym minusem tej kompozycji jest przeżywalność a inicjacja Amumu będzie kluczowa dla udanych akcji, aby za nim mógł ruszyć Kog’Maw oraz Brand ze swoją wiązanką umiejętności. W między czasie Poppy i Vayne powinny zająć się dobijaniem uciekających wrogów. 

Bohaterowie

Vayne0

 

  • Vayne – tutaj nie trzeba dużo tłumaczyć. Posiada ona % obrażenia nieuchronne. Sprawdza się idealnie w ten kompozycji ponieważ może łatwo “pozamiatać” uciekających wrogów

Brand

  • Brand – wybieranie supporta z wysokimi obrażeniami zamiast kogoś do ochrony Vayne może się wydawać szalonym pomysłem. Z drugiej strony jak popatrzysz na słabe early game Vayne i genialną dominację Brand w fazie lanening wyjdzie na to, jest to sensowna kompozycja. Jego % obrażenia z umiejętności biernej i build/runy oparte na penetracji magicznej są idealne do spalania tanków

KogMaw0

 

  • Kog’Maw – Vayne posiada krótki zasięg i musi znajdować się w pobliżu Amumu i Poppy. Z drugiej strony bierzemy Koga, który posiada niesamowity poke i obszarowe spowolnienie, które zapewnia dodatkowe CC dla zespołu

Amumu

  • Amumu – tylko z tego powodu znalazł się w zestawieniu, ponieważ Sejuani jest banowana niemalże w każdej grze. Jego zadaniem jest rozpoczęcie walki oraz późniejszy płacz zabierający %HP przeciwnika

Poppy

 

  • Poppy – Tutaj mamy odrobinę kreatywności. Jak widać w tym zestawieniu jest bardzo mało możliwości obronnych. Dlatego Poppy ze swoim [R] wydaje się idealna do agresywnych zagrań a nawet tower dive’ów. Nietykalność i zamieszanie, które robi w late sprawi, że Kog’Maw oraz Vayne zyskają cenny czas, aby załatwić wroga

Koncept

  • Najważniejsza jest inicjacja. Bez złapania kilku wrogów przez Amumu niezwykle ciężko będzie dołożyć Kog’Mawowi i Brandowi własne umiejętności
  • Po inicjacji trzeba skupić się na umożliwieniu Vayne wyczyszczenia pola bitwy
  • Posiadasz niezłe obrażenia w mid game, skup się na tym, aby przygotować skuteczne counterganki i bitwy na smoku

Kontrowanie

Taką kompozycję można skontrować dzięki silnemu CC lub Poke. Kto się do tego nada

  • Morgana (Mid) – możliwość wyłapywania wrogów, silne CC. Nietykalność dzięki Klepsydrze, gdyby zaatakowała ją Poppy
  • Nautilus (Jungle) – silne CC i możliwość Dive’owania
  • Jayce (Top) – silny poke
  • Sona (Support) – CC oraz sustain na linii połączony z poke
  • Gravess (ADC) – mobilność i pasyw umożliwia mu przeżycie w starciu z Poppy. Dodatkowe w early game może zmiażdżyć Vayne

Źródło: NerfPLZ