League of Legends r.

Kompozycje drużyn cz.3

Jak komponować drużyny, by ich skład miał sens, jaką taktykę dobierać pod walki - propozycje i porady. 

Część trzecia zawiera dwie proponowane kompozycje – Pick i Siege. Wszystko opisane w taki sposób by zieloni mogli spokojnie zrozumieć zawartość. Oparte o redditową szkołę przywoływaczy.

Pick

(czyli kompozycja wyboru)

Kompozycje Pick opierają się na bohaterach z umiejętnościami pozwalającymi pozbyć się ważnego celu w przeciwnej drużynie by potem móc przeprowadzić teamfight i przeprowadzić push. Takie kompozycje mają minimalnie jednego zabójce. Kompozycja sama w sobie nie nadaje się do walk drużynowych więc pozbywają się przeciwnika – najczęściej – zadającego najwięcej obrażeń z przeciwnej drużyny. Skomponowanie drużyny w taki sposób pozwala dość skutecznie zwalczać splitpusherów ale mają problemy z inicjatorami i celami, które są dobrze bronione.

Założenie wygranej: Pozbyć się najważniejszego celu z drużyny przeciwników, wymusić walkę którą definitywnie wygrają. Push-to-win.

Słabe przeciw kompozycjom:

  • Area-Denial
  • Counter-Engage
  • Hard Engage / Wombo
  • Protect the ADC, Disengage

Silne przeciw kompozycjom :

  • Splitpush
  • Siege
  • Poke

Proponowane postacie: Elise, Zed, Kha’Zix, LeBlanc, Talon, Twitch, Shaco, Blitzcrank

Przykład kompozycji: Xin Zhao (dobry w obleganiu; ult to niesamowite narzędzie krzyczące “wypad stąd, muszę dostać się do waszego carry”), Elise (dobra w zabijaniu, potrafi zaoferować minimalny peel dla kogoś z drużyny), LeBlanc (dobra w zabijaniu dodatkowo może powrócić w swoją pozycje natychmiastowo po eliminacji przeciwnika), Twitch (jeśli chcesz pozbywać się ważnych celów zachowując duży dystans, jest to jeden z najlepszych wyborów. Dodatkowo niewidzialność pozwala mu wejść na plecy osamotnionemu celowi i unicestwienie go), Blitzcrank (jego Q to prawdziwa “Pieczęć Śmierci”/”Death Mark” w tym zestawieniu, wybacz Zed)

obrazkyy

Siege

(Inaczej: Oblężenie)

Taka kompozycja ma bohaterów, którzy posiadają dużo umiejętności pozwalających na szybkie czyszczenie fal stworów i dobry push wież. To co wyróżnia ich od drużyn składanych pod splitpush to współpraca przy niszczeniu struktur dzięki czemu potrafią niszczyć je szybciej. Kompozycje siege są mieszanką kompozycji disengage, poke i splitpush (pomijając część “split” – nie rozdzielają się). Nawet jeśli mają trochę możliwości gry pod disengage, wciąż mają garść cenne umiejętności inicjacji. Tak czy owak, ich celem nie jest dążenie do walk czy niszczenie inicjacji.

Założenie wygranej: Pushować tak mocno jak to możliwe, jako drużyna. Wykorzystywać swój niesamowity potencjał do czyszczenia fal stworów, branie kolejnych wież, zmiana alei, niszczenie kolejnych wież. Idealny przykład tego co znaczy Push-to-win. Jeśli ma się tanka – na przykład Maokaia – może on stać na przodzie i przyjmować na siebie obrażenia kiedy reszta pushuje.

Słabe przeciw kompozycjom:

  • Pick
  • Hard-Engage / Wombo
  • Poke
  • Area-Denial

Silne przeciw kompozycjom :

  • Splitpush
  • Counter-Engage
  • Protect the ADC
  • Disengage

Proponowane postacie: Ziggs, Caitlyn, Janna, Nunu, Nidalee, Xerath, Jinx, Heimerdinger

Przykład kompozycji: Maokai (peel, front całej drużyny, pochłanianie obrażeń), Xin Zhao (silny w obleganiu, ult pozwala mu pozbyć się przeciwników którzy zagrażają priorytetowi zniszczenia wieży), Ziggs (dobre czyszczenie alei; pasywka pozwala skuteczniej niszczyć wieże), Caitlyn (żywa definicja oblegania, dobra do zajmowania i blokowania dla drużyny dużych połaci terenu), Sona (bo Zmora Licza z pasywką pozwala zjadać wieże, a ult ogłusza przeciwników w miejscu)

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]